Tweede maal naar Tsjechië (Praag e.o.)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo forumbezoekers,

Deze herfst gaan we voor een tweede maal naar Tsjechië, omgeving Vraz. Willen natuurlijk ook Praag weer bezoeken maar ook gaan wandelen in de omgeving van Vraz/Praag. Ook lijkt het ons leuk de stad Brno te bezoeken. Omdat het toch nog zo'n 200 kilometer rijden is van Vraz naar Brno zijn we benieuwd of deze stad de autorit er naar toe de moeite waard is. Verder zouden we erg blij zijn met een leuke wandeltips of andere bezienswaardigheden in en rond Praag.
Alle tips zijn welkom.

Vorig jaar 's avonds de burcht bezocht. Dat was fantastisch! De sfeer was geweldig tot het ons opviel dat het wel erg rustig was op straat. Hoe dichter naar de Burcht hoe stiller het werd. Een beetje verbaast over het ontbreken van mensen vroegen we ons af of het wel verstandig was om als toerist rond 22.00 uur in deze omgeving te lopen. Hoewel er geen enkele aanleiding was je ongerust te maken werden wij dat toen wel een beetje. Dat zal wel door onbekendheid zijn veroorzaakt maar we zijn nu benieuwd of het veilig genoeg is om daar in de avond te lopen. We willen zeker nog eens van De Burcht bij nacht genieten. Je hebt natuurlijk nooit garantie op veiligheid.

Mocht u reageren dan dank ik u voor de genomen moeite!

We kijken als weer uit naar oktober om te genieten van wat Tsjechië heeft te bieden!

Met vriendelijke groet,
Ariek
 
Hoi Arie, ga eens kijken op de Zizkov TV toren, prachtig uitzicht over de stad vooral tegen zonsondergang, je staat daar op 93 meter boven de grond. Een heerlijke rustgevende plek is Vyshehrad daar heb je verschillende uitzichtpunten en natuurlijk de kerk van Petrus en Paulus met ernaast de begraafplaats waar verschillende beroemdheden liggen. En de Petrinheuvel is in oktober ook heel mooi.

Veel plezier A3.
 
2e maal naar Tsjechië

Hallo 3A,

Leuk zo'n snelle reactie. Ik zal je tips ter harte nemen. We gaan eerst even op google zoeken naar de vindplaatsen van je tips. Ik heb ook begrepen dat er in de omgeving van Praag een befaamde grot te bezoeken is. Ik weet alleen niet waar. Mochten er nog forumleden zijn die weten waar deze grot is en of deze nog te bezoeken valt eind oktober dan horen wij dat graag.

Alvast dank.

Groet,
Ariek
 
Als je naar de grotten gaat Arie bij Zebrak heb je kasteel Tocnik een heel leuk kasteel in oktober alleen open op zaterdag en zondag. Van 10.00-12.00 en 13.00-16.00, je parkeert beneden en gaat lopend naar boven ongeveer 20 minuten maar zo de moeite waard. Ze hebben er een NL beschrijving over het kasteel en er lopen vaak studenten die Engels spreken. Ook de Zoo van Praag is de moeite waard.

Groet A3.
 
Ja de Zoo in Praag is zeker de moeite waard! We waren de eerste keer enorm verrast door de mooie ligging boven de stad en de vriendelijke entreeprijzen. Ik geloof dat het een paar jaar geleden iets van 2,50 was per persoon. Dat zal nu wel iets meer zijn. De roofvogels hebben een heel apart verblijf tegen een rots en er is een klein kabelbaantje en een treintje. Wij vonden het erg leuk dat er hoogteverschillen zijn in het park want dat kom je in Nederland niet tegen. Zie http://www.zoopraha.cz/cs/

Tegenover de Zoo is een heel mooi kasteel (Zamek Troja) De rondleiding is daar de moeite waard. Ik moest wel wennen aan de verplichte grote pantoffels die je over je schoenen aan moest doen om de vloeren niet te beschadigen. Het zag er wel komisch uit hoe iedereen zich voortbewoog in de zalen. Vorig jaar zijn ze begonnen met een wijnkelder met exopositie onder het kasteel. Je kan er ook met de boot naartoe vanuit Praag centrum, goedkoop en leuk om te doen.

http://czech-castles.blogspot.com/2005/12/troja-castle.html
 
De burcht is 's avonds / 's nachts (en mét sneeuw inderdaad op zijn mooist)! En zeker wel veilig hoor!!! (100% zeker weten kun je nooit, maar met al die bewakers voel ík me in ieder geval goed veilig daar!)
 
Tweede maal naar Tsjechie (Praag e.o.)

Beste reageer bezoekers,

Het is een beetje een verlaat dankjewel maar hartelijk dank voor de reacties! Nog zo'n 3 weken en dan lekker naar Tsjechië. We kijken er naar uit. Hopen op een regenvrije week en dan lekker struinen door Praag en omgeving.

Een groet,
Ariek
 
Bovenaan