Vsemily

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Wij gaan (3 volwassenen en 1 kind van 15) 2 augustus naar Tsjechie. Wij zitten dan ik het plaatsje Vsemily. Nou ben ik aan het zoeken geweest op internet, maar kon nergens iets vinden over Vsemily. Is het een groot dorpje, wat voor winkels zitten er etc? Ook vroeg ik me af of er nog bezienswaardigheden in de buurt zijn. Zoals: kastelen/ruines, mooie wandel routes, leuke dorpjes met leuke winkeltjes, vietnames:gek: ? Ik hoop dat iemand misschien met foto's en meer informatie kan komen.
Alvast heel erg bedankt!!

Groetjes, Susanne
 
als het de goede plaats is dan kan je er zeker goed wandelen, kijk maar op www.mapy.cz. in het tsjechisch zwitserland, daar is het erg mooi met veel rotsten enzo waar je op kan klimmen. bezoek ook zeker de stenen brug bij hrensko. in hrensko is ook nog een grote vietnamezenmarkt, maar daar gaan ze wel erg aan je trekken enzo. de winkeltjes die vind je in novy bor, een leuk glasstadje wat ongeveer 40 km vanaf decin ligt.
 
Wij zijn 4 jaar geleden in Vsemily geweest, we hadden daar toen een huisje gehuurd.
Je kan er heel mooi wandelen en voor je boodschappen e.d. ga je naar Decin. Hier zit ook een VVV kantoor waar je wandelkaarten e.d. kunt kopen.
In Decin heb je een kasteel wat je kunt bezoeken ,een openlucht zwembad en een dierentuin. Natuurlijk is Hrensko de moeite waard, mooie wandeltocht in combinatie met een boottocht. Verder is er in de buurt een uitzichtpunt waar je de Elbe (Labe) kunt zien, weet alleen de plaats niet meer:bloos2: .
Wat zeker de moeite waard is, is een bezoek aan Terezin (ongeveer 1 uur rijden). Dit is een deportatiekamp uit de tweede wereldoorlog. Een tip, vergeet je fototoestel niet!!!
Prettige vakantie
 
zeker ook een tip is het kabouterpad in rynartiche, het is een pas tussen de rotsen en uit de rotsen zijn kabouters gehakt. het is niet zo lang pad maar wel zeker leuk om te bezoeken.
 

Pelhřimov

Donateur
Wij ..... gaan regelmatig wandelen in Jetrichovice, maar van dat kabouterpad hoor ik nu voor het eerst!
Wij zijn er in mei geweest.
Het is een in de rotsen uitgehakte trap, waarin Sneeuwitje en de 7 dwergen in de muur gehakt zijn.
Het pad ligt links, tussen Jetrichovice en Rynartice, net onderaan die scherpe, steile bocht vlak voor Rynartyce. Parkeren kan je er zowat niet. Pas wel op, want de traptreden zijn erg glibberig en ongelijk.
 
Edelstenen zoeken

Hallo,

Mijn vader, ik en mijn broertje hebben altijd veel edelstenen/mineralen gezocht toen we nog in Duitsland op vakantie gingen. Ik vroeg me af of er in de buurt van Vsemily een steengroeve of iets dergelijks is waar je ook kan zoeken naar edelstenen/mineralen etc.
Alvast heel erg bedankt!

Susanne
 
Bovenaan