Planten en bomen voor in de tuin

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik wil hier nog 'n paar dingen melden over planten die op het lijstje staan.
Bloemen van de gouden regen zijn giftig, niet erg, maar beter niet bij 'n terras zetten.

Krentenboompje verworteld heel erg, onder de grond, zodat hij overal uit komt.Met de krentenstruik heb je daar geen last van.

Niet alle kamperfoeli ruikt even sterk en de meeste geur geeft hij s'avonds, dus het beste planten daar waar je s'avonds van plan bent om te gaan zitten.
 
Hoe zit het eigenlijk met marihuanaplantjes?

Gedeien deze in Tsjechie?

Ik heb namelijk nog enkele kotjes over.

Bestaat de kans dat ze in de openlucht ook goed doen?

Ik heb ook nog 1 hectare grond over.

Maar nu even serieus.

Bedankt voor de lijst, we gaan er gebruik van maken.

Nog even een vraag: ik zie er een wilg op staan.

Die zie ik nergens in Tsjechie.

Behalve in mijn voortuin, daar staat een hele mooie grote wilg.

Ik heb vorig jaar 2 vlinderstruiken geplant, doen het matig. Blijven nog wat klein. ben benieuwd of ze goed aanslaan.

Bedankt en een prettige dag.
 
Ja Carla en Lina bedankt,:bij:
Een deel van de planten van de lijst staan al in onze tuin. Net als het huis een grote ontdekkingstocht.

De larix staat er ook net ,als in grote aantallen tegenover ons in het bos.

We gaan proberen thuis onze vlinderstruiken te stekken. gewoon voor de uirdaging.:afwachten: :afwachten: :afwachten:


Groetjes Hilde:zwaai:
 
Nou Kukel, wij hebben ook nog een mooie kas voor je wanneer je toch nog ruimte tekort komt voor je plantjes!

Dat is mijn droom.

Later, als ik minder werk, een kas neer te zetten en dan mijn eigen eten kweken.

Lijkt me zo leuk om je eigen kas binnen te lopen, rats een overheerlijke tomaat in je mond, bukken, rats een krop sla onder je arm, naar buiten een gebakken aardappel uit de grond trekken.

Rats, een stuk vlees uit een schaap.

Gewoon een complete maaltijd uit je eigen tuin.

Geweldig.
 
Wij willen de kas juist slopen, Kukel! Dan maken we over de hele breedte een veranda, zo kijken we uit op het zwembad. Wanneer we minder hoeven te werken (en dus meer in Tsjechie zullen zijn) gaan we wel aan de gang met al het fruit wat de fruitbomen produceren: Pruimen (voor een pittig drankje), walnoten, perziken en dan droom ik nog van bessenstruiken!
 
Klopt, nog steeds niet.

Maar ik droom graag.

En dan droom ik dat ik vruchtensap drink, fruit eet en onbespoten voedsel tot mij neem.

Dat alles om, tja om wat?

Geen idee.
 
Carla en Lina, bedankt voor de lijst. Kunnen we proberen de tuin vol te krijgen.
Een hobbykasje hebben wij ook. Volgende week gaan de tomaten-, paprika-, komkommerplanten en nog wat meer van het gezonde spul mee naar Tsjechie. Misschien dat ik een deel in de volle grond zet en een deel in het kasje.
 
Onze overbuurvrouw heeft Marihuana tussen de bloemen staan.
Als een soort 'presentje voor haar schoonzoon en dochter die graag mogen trekken aan een geest veruimend sigaretje. Dus Kukel, je hebt er geen kas voor nodig gewoon in de open lucht.

Carla en Lina, bedankt voor de lijst. Kunnen we proberen de tuin vol te krijgen.
Leuk dat jullie iets hebben aan de lijst.
Succes met tuinieren.
 
Bovenaan