Praag en omstreken zien met openbaar vervoer

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dankzij Skyeurope gaan we dus begin september nog 10 dagen naar Praag.

In Praag zelf redden we ons wel.
Echter, nu we van openbaarvervoer afhankelijk zijn vragen we ons af wat leuke uitstapjes zijn om te maken buiten Praag.

  • Leuke plaatsen om met de trein aan te doen.
  • Een leuke route om met de trein te rijden.
  • Of met de bus een tochtje maken.
Kortom, tips voor leuke uitstapjes zijn welkom.
Eventueel goede tips voor een slaapplaats voor 10 dagen in of vlak bij Praag zijn ook welkom.

Alvast bedankt :top:
 
voor de prijs hoef je het dus niet te laten:fluit: . kutna hora noemen ze ook wel praag in het klein, want er is daar ook een brug met beelden ofzo. en natuurlijk ook een mooie kerk en natuurlijk de mijn.
 
En Konopiste. Je gaat met de trein van praag naar Benesov u Prahy (eerder uur en in de spits ieder half uur vanaf spoor 7). Vanaf daar is het 2,5 km. lopen naar het kasteel (leuke wandeling). Benesov is ook een leuk stadje.
 
Konopiste staat zeker op onze to do list.

Kutna Hora en Karlsteijn kennen we al, en zijn beide mooi voor eventueel nog een bezoek.

Misschien nog andere leuke plaatsen in de omgeving om te bezoeken?

Bedankt in elk geval voor de tips en links tot nu toe.

Groetjes Noëlle
 
Ken je Troja al? Valt nog onder Praag (ligt aan de noordkant). Daar heb je de dierentuin, slot Troja en de botanische tuinen (vind ik zelf erg mooi). Als het weer nog lekker is zou ik zeker naar het Slapymeer gaan, of naar het buitenzwembad en stuwmeer in Praag 6. Aan de Evropksa, bij de Mac Donalds naar beneden.
 
Nathalie,
Geen van de genoemde dingen kennen we. Bedankt voor de tips.
Naar het Slapy meer kun je ook met openbaar vervoer?

Hmmm ik denk dat we daar de "vvv" maar eens gaan overvallen :lache:
 
Bovenaan