Adrspach

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ardspach, leuk voor jong en oud ;)
IMG_1433.JPG


*speciaal voor Freddy die zich afvroeg hoe "mijn vrouwen" het hadden gehad in Tsjechië :)
 

Marcel

Moderator
adrspach is inderdaad heel indrukwekkend.
maar ga een volgende keer ook eens kijken in de broumovsky skaly.
daar wandel je dan over de kam van dit soort rotsen. met schitterende uitzichten over de gehele omgeving. heerlijk rustig, geen tig patat en souvenierstenjes. (oke, 1tje dan. paar honderd meter links van het kerkje boven hlanov.) en ook geen toegangsprijzen. wel goed gemarkeerde wandelingen.
stiekem vind ik de broumovsky skaly mooier dan adrspach ... :puh:

broumovsky skaly.JPG
 
Hallo allemaal,

Ik weet dat er al een topic is over Adrspach, echter kan ik er geen antwoord op mijn vraag vinden;

Kun je in de winter (met sneeuw) de wandeling van Teplice tot Adrspach uitvoeren? Is dit goed te doen?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
 

Marcel

Moderator
geen idee of de poort open is in de winter ... en als de poort open is, zal het wandelen + glibberen + glijden meevallen als je het juiste schoeisel aan hebt.
als je in de broumovsky skaly gaat wandelen met sneeuw, zou ik erg mee oppassen, daar loop je meer over de rotsen dan tussen de rotsen door zoals bij adrspach.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Volgens mij kun je niet de hele route lopen in de winter, dat zou ook heel veel werk zijn om dat allemaal sneeuwvrij te houden. Volgens mij is er alleen 1 stuk geopend, maar mooi is het in de winter zeker, dus niet overslaan :D
 
Adrspach winter

Wij hebben hier reeds 3 maal in de winter gelopen, het is echt geweldig. Wij hebben twee kleine kids en soms is het zo glibberen dat wij dat gevaarlijk vinden.

Dit jaar gaan wij met vrienden en dacht ik om de complete route erdoor eens te lopen (zonder de kids). Vandaar mijn vraag. Het lijkt me dus afwachtten hoever we kunnen komen.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Beide parken, Adrspach en Teplice zijn officieel gesloten in de wintermaanden. Zo maar rondlopen kan volgens de lokale bevolking voor grote problemen zorgen bij eventuele ongevallen of verloren lopen. Het betreden van het park zonder toegangsbewijs is zo wie zo verboden.

skalyadrspach.cz
 
Alien schreef:
Kun je in de winter (met sneeuw) de wandeling van Teplice tot Adrspach uitvoeren? Is dit goed te doen?
Doen wij regelmatig in de winter als we in CZ zijn.
De wandeling is op zich goed te doen met een paar stevige waterdichte schoenen/moonbootsen.
Alleen bij de trappen is het wat moeilijker lopen, dus op de billen naar beneden en alles komt voor elkaar.
Alvast veel wandelplezier toegewenst
 
Freddy2005 schreef:
Beide parken, Adrspach en Teplice zijn officieel gesloten in de wintermaanden. Zo maar rondlopen kan volgens de lokale bevolking voor grote problemen zorgen bij eventuele ongevallen of verloren lopen. Het betreden van het park zonder toegangsbewijs is zo wie zo verboden.

Je zou niet zeggen dat het 's winters gesloten is, wat een drukte aldaar
 
slecht ter been

hallo, wij gaan 15 juni richting tsjechië, naar Rudnik. ook willen we heel graag naar adrspach toe. helaas loop ik wel met een rollator, dus kan niet echt gaan klauteren. mijn vraag is dan ook of iemand weet of er andere mogelijkheden zijn om boven te komen? En wat voor dingen zijn nog meer de moeite waard in adrspach voor iemand die niet goed ter been is?:)
 
Het eerste stuk in Adrspach is inderdaad goed te doen met een rollator (hier en daar met een beetje hulp misschien), maar de paden zijn in het begin vrij breed en redelijk vlak (voor zover dat dat kan op een zandpad).

Op een gegeven moment moet je wel klimmen, niet te doen met een rollator, maar dan ben je zeker al zo'n 20 min. á een half uur aan het wandelen geweest... (zelfde tijd nodig om terug te komen).

Ik zou een bezoek aan de rotsstad (zelfs met rollator) zeker niet overslaan !

Rondje om het meer trouwens niet aan beginnen met een rollator ! trappetjes enzo...
 
Ben bezig met een informatiemap voor een vakantiehuis.
Nu heb ik internet al afgezocht naar Adrspach maar kan weinig informatie vinden, wel heel veel foto's maar die heb ik zelf ook wel tot mijn beschiking. Dat het bij Nachod ligt en dat het zandsteenrosten zijn weet ik alwel.

Wat ik graag wil weten is waar je kunt beginnen met lopen (schijnen 2 plekken te zijn), hoelang het is. Openingtijden etc.

Wie weet hier iets over. Oja, kan geen Tsjechies lezen of schrijven dus links naar Tsjechietalige sites heb ik weinig aan.
 
Ik neem aan dat je van de zomer gaat wandelen daar. Het zal je niet tegenvallen.

Er zijn verschillende wandelroutes. Je kunt starten in Adrspach zelf en je kunt starten vanuit Teplice nad metuji.

Alle wandelroutes lopen rondom een meer dat midden in de rotsen ligt.

Absoluut de moeite waard.

Aliën.
 
Moet ik nog een keer doen.

Eigenlijk een schande, ben al 10 x in Tsjechië geweest. En alle keren in de buurt van Adrsbach maar ben er nog nooit geweest:bloos2:.

Kan misschien ook zijn dat het 8 van de 10 keer in de winter was dat ik in Tsjechié was.
Moet het de volgende keer maar eens gaan doen, heb van vrienden en familie gehoord dat het heel mooi moet zijn.
 
Bovenaan