Wat voor attentie meenemen voor Tsjechen?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Voor Vera, onze tsjechische vriendin brengen wij altijd een doos met 24 pakken stroopwafels mee. Ook bloembollen en Delftsblauw doen het goed. En als de mensen een tuin hebben is het ook leuk om iets origineels bij een tuincentrum te kopen want bij de tuincentra(tjes) in Tsjechië hebben niet zo veel en onze cadeautjes op dit gebied hebben altijd veel succes. Bij mannen is een fles oude genever altijd zeer welkom.
 
Ook verkrijgbaar bij Scapino en ik zag ze vandaag ook in een bouwmarktfolder als sloffen t/m maat 47! Leuk, goedkoop en makkelijker mee te nemen.

Maria, wij hebben jan, echte houten meegenomen uit ons dorp. zoals ze gemaakt worden . "Van stomp tot klomp" Heb er geen foto van, maar ze hangen bij jan en akkelien, dus Jan als je wilt post ff een foto!!!
 

Maria

Geroyeerd Lid
Ja, dat begreep ik hoor HeiDi! Maar de sloffen bedoelde ik als alternatief. Is ook niet zo zwaar/volumineus als je bv. gaat vliegen.
Jan, post die foto maar hoor want ik ben wel benieuwd!
 
Nu lees ik pas het berichtje over de klompen.
Ze hangen nog niet. Ze staan nog op tafel. Eindelijk eens de klompen op tafel.
Ze komen in de hal te hangen, dan kan iedereen die binnenkomt ze bewonderen. De reden dat ze nog niet hangen is eenvoudig : de achtergrond moet eerst even opgeknapt worden, oftewel als de hal geheel geverfd is, dan worden ze opgehangen.
 
Misschien een paar rolletjes Beschuit? Die heb ik in Tsjechie nog niet gezien...
Bij de Tesco koop ik deze al haast 3 jaar,ze hebben gewone en zelfs volkorenbeschuit van het merk Bona Vita in een oranje rol.
Hier in dit topic staat ergens ook de tip van een kaasschaaf. We hebben al een aantal Tsjechische vrienden erg blij kunnen maken met deze tip! :toppie: Wel met een lekker stuk kaas erbij natuurlijk. ;)
Is ook gewoon te koop in de meeste winkels.
 
Bovenaan