Plannen voor deze zomer

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Voor het eerst drie weken met z'n tweeën op stap deze zomer. Wat betekent dat? Dat de meiden uit logeren gaan bij oma's en tantes. Dat wij samen drie weken moeten/mogen doorbrengen op primitievere campings dan de afgelopen jaren, en dingen kunnen bezoeken die we met de meiden niet deden, omdat die dat niet leuk vonden.

We gaan in ieder geval bij Kutna Hora staan, camping Malesov waarschijnlijk (stonden we enkele jaren geleden ook) en daar willen we het knekelhuis bezoeken. Daar vandaan willen we ook een paar dagen naar Praag met de trein, waar we in ieder geval de tijd willen nemen voor de Joodse wijk.

Daarnaast gaan we waarschijnlijk ergens in het Noord-westen (ter hoogte van Dresden) staan, bij het uitgesleten kalk-zandsteengebergte, met mooie uitzichten en wandelingen. Bestaat camping [SIZE=-1]Jetřichovice[/SIZE] nog? Zijn daar ervaringen van bekend van de laatste jaren (wij waren er in 2003 voor het laatst).

En dan de moravische karst, zo heet het geloof ik. Boven Brno. We waren er in 1999 (camping Jedovnice) en wilden toen de grotten bezoeken, maar moesten daar minimaal een week tevoren bespreken. Wij staan nooit ergens een week...

Wij zoeken campingtips: geen of weinig Nederlanders, echt Tsjechische campings, met tentenveld en vuurtjes voor de tent/caravan.

Wij zoeken ook toeristische tips: wat is er te doen? Wij houden van wandelingen, steden en kerken, en van rust...

Voor een impressie van wat wij op vakantie doen kan je op mijn pagina kijken bij de foto's, daar vind je van de afgelopen jaren diverse foto-vakantieverslagen.

Alle tips zijn welkom!
 
Geen idee. Ik herken er niets aan, maar de plek klopt wel, zo de foto's van de omgeving te zien. Van de camping, waar ik door een beekje naartoe moest rijden, zie ik niets terug, en Tsjechisch lees ik niet.
 
We gaan in ieder geval bij Kutna Hora staan, camping Malesov waarschijnlijk (stonden we enkele jaren geleden ook) en daar willen we het knekelhuis bezoeken. Daar vandaan willen we ook een paar dagen naar Praag met de trein, waar we in ieder geval de tijd willen nemen voor de Joodse wijk.

Peter,
Als je naar Kutna Hora gaat zou ik niet naar Malešov gaan, maar naar camping "Transit" in Malin, net ten oosten van Kutna Hora. Kijk hier.
Kleine, knusse. nette camping (20 plaatsen), met sinds vorig jaar klein zwembadje. Wel zijn de meeste gasten nederlanders, maar over het algemeen rustige be((d)j)aarde genieters van het stadje.
Vlak bij Sedlec (knekelhuis) en 500 m van station voor tripjes naar Praag.
Wij komen er al jaren met veel plezier.

En als je wilt gaan eten in KH, ga dan ook een keer naar restaurant "U Kamenneho Domu", schuin tegenover het Stenen Huis. Goed en "preiswert" en lekker tsjechisch.
 
Er zijn ook een aantal Duitse pagina's als je rechts boven op het vlaggetje klikt.
Gezien, bedankt. Ik vind er geen enkele informatie over kamperen, grappig.

Ik gebruik google-maps, (zoeken op Jetřichovice, Czech Republic) daar kan ik de plek wel terugvinden, maar de camping niet. Bij Mapy dus wel. dat is inderdaad de camping waar we gestaan hebben.

Als je naar Kutna Hora gaat zou ik niet naar Malešov gaan, maar naar camping "Transit" in Malin, net ten oosten van Kutna Hora.
Camping ziet er leuk uit! Wij zoeken nou juist een echt Tsjechische camping, maar de afstanden die jij noemt zijn wel interessant, kunnen we lopend de stad in.

En als je wilt gaan eten in KH, ga dan ook een keer naar restaurant "U Kamenneho Domu", schuin tegenover het Stenen Huis. Goed en "preiswert" en lekker tsjechisch.
Bedankt voor de tip, deze nemen we mee.
 
Als je een minicamping leuk vindt, is er deze:
In Radovesnice 2, 25 km. ten noord oosten van K.Hora.
Een flinke achtertuin van een Tsjechische familie. Spreekt goed duits, heeft erg veel toeristische info klaarliggen en is behulpzaam met bijv. kaarten vooraf reserveren.
Camping heeft ongeveer 6 plaatsen, dus ieniminie. Als je meer wil weten, ga ik even op zoek naar haar website.
 

Marcel

Moderator
ik zelf ben er altijd een voorstander geweest (toen wij ook nog kampeerden) om zelf te gaan zwerven en zelf proefondervindelijk de juiste camping te vinden.
tips zijn altijd goed als backup idee.
ieders perceptie van goed/slecht is net weer even anders.

maar er is wel 1 pluspunt: als je alleen op de mening van een ander afgaat en je treft het een keer minder, kan je lekker die ander de schuld geven van de slechte tip. :lmfao:
 
Dat lijkt me dus heel interessant, bij voorbaat dank!

Inmiddels gevonden: HIER de website, neem ik aan.

Inderdaad Peter, dat is em!
Wij hebben daar al diverse jaren gekampeerd, appartement gehuurd en ook de bungalow. Eind februari gaan we ook naar deze bungalow.
Voor de camping zit wel een supermarktje, voor grote boodschappen moet je wel verder rijden. Ook Praag is vanaf daar goed te doen.
 
Mariella, je hebt helemaal gelijk. Wij rijden in principe ook gewoon zelf rond en zien dan wel welke campings op de route liggen. Maar toch is een tip van andere Tsjechië gangers zeer welkom, je ziet onderweg nu eenmaal niet alles, en zo kom je nog eens wat tegen.
 
Bovenaan