Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vlcek definitief naar Anderlecht

De eerste versterking van Anderlecht in de winterstop luistert naar de naam Stanislav Vlcek. De 31-jarige spits komt over van Slavia Praag.

Voor Vlcek ligt in Brussel een contract voor tweeënhalf jaar klaar. Met zijn handtekening sluit hij zijn periode bij Slavia Praag af. Bij de Tsjechische club was de international vier jaar actief.

Dit seizoen deed Vlcek ook in Europees verband van zich spreken. Met twee goals in Amsterdam hield de international Ajax persoonlijk uit de Champions League.

Bron: vi.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Loting UEFA Cup

foto_foto%20UEFA%20Cup%20Logo.jpg

Vanmiddag om 13.00 vond de loting van de UEFA Cup voor zowel de zestiende als achtste finale in Nyon plaats.

De duels in de zestiende finale worden gespeeld op 13 / 14 en 21 februari, terwijl de duels in de achtste finale worden gespeeld op 6 en 12 / 13 maart.

De loting zestiende finale UEFA Cup:
Aberdeen – Bayern München
AEK Athene – Getafe
Bolton Wanderers – Atlético Madrid
Zenit Sint-Petersburg – Villarreal
Galatasaray – Bayern Leverkussen
Anderlecht – Girondins Bordeaux
SK Brann Bergen – Everton
FC Zürich – Hamburger SV
Glasgow Rangers – Panathinaikos
PSV – Helsingsborgs IF
Slavia Praag – Tottenham Hotspur
Rosenborg BK – Fiorentina
Sporting Lissabon – FC Basel
Werder Bremen – Sporting Braga
Benfica – 1. FC Nürnberg
Olympique Marseille – Spartak Moskou

Loting achtste finale UEFA Cup:
Anderlecht / Bordeaux – Aberdeen / Bayern München
Glasgow Rangers / Panathinaikos – Werder Bremen / Sporting Braga
Bolton Wanderers / Atlético Madrid – Sporting Lissabon / FC Basel
Galatasaray / Bayer Leverkusen – FC Zürich / Hamburger SV
AEK Athene / Getafe – Benfica / 1. FC Nürnberg
Rosenborg BK / Fiorentina – SK Brann Bergen / Everton
Slavia Praag / Tottenham Hotspur – PSV / Helsingborgs IF
Olympique Marseille / Spartak Moskou – Zenit Sint-Petersburg / Villarreal

voetbalcentraal.nl

Als Slavia en PSV hun 16° finale winnen komen ze dus tegen elkaar uit.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Chelsea vreest Cech enkele duels kwijt te zijn

Chelsea moet de komende weken mogelijk een beroep doen op derde doelman Hilario. Nadat eerder reservekeeper Carlo Cudicini al geblesseerd raakte, heeft nu ook Petr Cech een kwetsuur opgelopen. Hij moest in de competitiewedstrijd tegen Blackburn Rovers (0-1) het veld na ruim een uur geblesseerd verlaten.

Vandaag (maandag) wordt duidelijk hoe lang Cech precies uit de roulatie is, maar gevreesd wordt dat hij enkele duels moet missen. Dit tot grote frustratie van coach Avram Grant, die toch al over een overvolle blessureboeg beschikt. "Het zou het er voor ons niet gemakkelijker op maken als Petr nu ook wegvalt", verzucht hij.

fcupdate.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Jan Koller moet weg bij Monaco

Het vertrek van Jan Köller bij AS Monaco hing al een tijdje in de lucht. De kogel is nog niet door de kerk, maar zijn huidige trainer geeft wel een nieuwe voorzet. "Hij mag vertrekken," aldus Ricardo in France Football.

Jan Koller is aan zijn tweede seizoen in het Prinsendom Monaco bezig. De 34-jarige Tsjechische aanvaller kwam dit seizoen achttien keer in actie en lukte vier doelpunten.
De Duitse eersteklasser 1. FC Nürnberg zou belangstelling tonen. Koller speelde eerder bij Sparta Praag, Sporting Lokeren, RSC Anderlecht en Borussia Dortmund.

voetbalbelgie.be
 
Martin Fenin naar Eintracht Frankfurt

Martin Fenin moet Eintracht Frankfurt aan doelpunten gaan helpen. De Tsjechische aanvaller komt over van FK Teplice.

'Ik wil me in Frankfurt laten gelden om me ook kandidaat te stellen voor het EK', vertelde Fenin bij zijn presentatie. De twintigjarige aanvaller zal wel enige druk voelen, omdat hij een van de duurste Eintracht-aankopen ooit is.

Voor Fenin, die tot medio 2012 tekende, had Juventus zich ook gemeld. Maar de international zag dat niet zitten. 'Juventus wilde me direct verhuren aan Udinese of Genoa. Ik wilde niet met mijn carrière gaan spelen.'

FK Teplice ontvangt 3,5 miljoen euro van Eintracht Frankfurt, dat in de historie alleen in 1999 voor Bachirou Salou meer betaalde. De Togolees kostte 3,6 miljoen.

bron: vi.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Tomas Sivok keert terug naar Sparta Praag. De 24-jarige middenvelder wordt door Udinese tot het einde van het seizoen uitgeleend.

18075.gif
Sivok kwam dit seizoen amper aan de bak bij Udinese. Op zeventien wedstrijden startte hij éénmaal in de basis en kwam hij éénmaal als invaller het veld op. De verdedigende middenvelder maakt sinds januari 2007 deel uit van de selectie van Udinese toen hij de overstap maakte komende van Sparta Praag.


Door te kiezen voor Sparta Praag liet Sivok de optie Lazio links liggen. Zijn plaats in de selectie van Udinese wordt meer dan waarschijnlijk ingenomen door Niki Zimling die nu nog actief is bij Esbjerg, maar de afgelopen weken veelvuldig aan Udinese werd gelinkt.



voetbalkrant.com
 
e

Cottbus vindt in Papadopoulos nieuwe spits

01 januari 2008


Energie Cottbus heeft een nieuwe aanvaller gevonden. De Duitse degradatiekandidaat neemt Michal Papadopoulos over van Bayer Leverkusen. De 22-jarige Tsjech zet vrijdag zijn handtekening onder een meerjarig contract.


Voor de spitspositie had Cottbus eigenlijk Joshua Kennedy van 1.FC Nürnberg op het oog, maar beide partijen slaagden er niet in om tot een akkoord te komen. Cottbus wilde de Australiër alleen voor langere termijn vastleggen, maar de spits zelf wil zich niet voor een lange periode aan de club verbinden.
 
re

ik stond verbaast naar het nieuws te luisteren op de 31e...

er werd i nova sport vertelt wie de nieuwe eigenaar is van de club slavia praag, en dat is geworden... de koning van monaco:confused:
hij beloofd veel geld en nog erger hij beloofd honza Koller:kwaad: , die er nog even bij toevoegt dat Eden een mooi stadion is

gggrrrr waar gaat dit toch heen zeg

reacties graag..,,,
 

Freddy2005

† In Memoriam
Nürnberg: "Jan Koller komt naar hier"

Nürnberg maakt zich sterk dat het de komende dagen de transfer van Jan Koller gaat afronden. "Er zijn nog een paar details die uitgeklaard moeten worden", luidt het bij de Duitse club.

De 34-jarige Koller zou voor iets minder dan een miljoen Monaco mogen verlaten.

Monaco heeft de spits niet meer nodig. Hij scoorde dit seizoen vier keer in de competitie.

Van 2001 tot 2006 speelde Koller al in de Bundesliga, voor Dortmund. In 2002 werd hij kampioen met Borussia.

Daarvoor speelde hij voor Anderlecht, Lokeren en Sparta Praag.

Nürnberg is 16e in de Bundesliga, een degradatieplaats. Het scoorde nog maar 28 keer in 17 wedstrijden.

sporza.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Jan Koller tekent tot 2010 bij Nürnberg

zo 06/01/08 - Nürnberg heeft de transfer van Jan Koller afgerond. De Tsjechische spits verlaat Monaco, waar hij sinds 2006 speelde. Hij tekende een contract tot 2010.

De 34-jarige Koller moet de Duitse club uit de kelder van het klassement halen.

Nürnberg staat nu op twee na laatste in de competitie.

Koller kent de Bundesliga goed, want hij speelde van 2001 tot 2006 bij Dortmund. Hij speelde in België voor Lokeren en Anderlecht.

Koller onderging zondagvoormiddag medische tests bij Nürnberg en trainde nadien al een eerste keer mee.

"Ik ben blij om hier te zijn", zegt Koller. "Ik zag Nürnberg een paar keer aan het werk op tv en het is geen slecht team."

"Alleen de goede resultaten ontbreken. Hopelijk kan ik helpen. We moeten in de Bundesliga blijven."

sporza.be
 
Reading heeft er een nieuwe troef bij in de strijd tegen degradatie uit de Premier League. De Tsjechisch international Marek Matejovsky zal de komende 3,5 jaar de kleuren van The Royals gaan verdedigen. Hij komt over van Mlada Boleslav.

De 26-jarige middenvelder bevestigde zelf dat de deal inmiddels bezegeld is. “De Premier League is de beste competitie ter wereld. Ik weet waar ik heen ga; ik heb zelfs al een onderkomen geregeld voor mij en m’n gezin,” vertelt hij op Sport.cz.
 
re

jammer hierdoor gaat er weer een goede speler weg uit de gambrinus liga die zowieso leegloopt de laatste tijd van talenten en uitblinkers, ik snap niet dat als je het goed heb bij je club naar een club wilt waar je nooit europees voetbal mee gaat spelen en hewt eigenlijk doet voor het geld en mooie stadions, het is wel de beste competitie maar ik zou bij boleslav lekker blijven en proberen uefa cup te halen dan speel je ook tegen teams als everton en tottenham
toch?
 

Freddy2005

† In Memoriam
Jan Koller scoort bij debuut voor Nürnberg

De Tsjech Jan Koller heeft bij zijn debuut voor FC Nurnberg meteen gescoord in een oefenwedstrijd tegen Eintracht Frankfurt. De ex-spits van Anderlecht en Lokeren scoorde in de 32e minuut de 1-1 gelijkmaker. Koller werd na 60 minuten gewisseld.

Bekerwinnaar Nürnberg speelde de wedstrijd in Portimao op Portugese bodem tijdens de winterstop.

gva.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Int. Federation of Football History & Statistics (IFFHS): Bruckner 4° op ranglijst

De International Federation of Football History & Statistics (IFFHS) heeft het resultaat van een omvraag naar de beste nationale trainers van 2007 bekendgemaakt. 93 internationale experten van de IFFHS hebben hieraan meegewerkt.
Karel Brückner, trainer van de Tsjechische nationale ploeg, is op de vierde plaats geëindigd.
Winnaar werd de Braziliaan Carlos Dunga, tweede werd de Kroaat Slaven Bilić en derde de Irakees Jorvan Vieira.

radio.cz

iffhs.de
 
Beoordeling Tsjechische voetballers in buitenland

Redelijke beoordeling Tsjechen in buitenland

Engeland - The Sun: 6 - Čech (Chelsea), Černý (Tottenham), 5 - Rozehnal (Newcastle). Frankrijk - L'Equipe: 6 - Baroš (Lyon). Itálie - Gazzetta dello Sport: 6 - Ujfaluši (Fiorentina), 5,5 - Nedvěd (Juventus).

Bron: fotbal.sport.cz
 

Freddy2005

† In Memoriam
Lukas Zelenka keert terug naar Westerlo

De Tsjechische middenvelder Lukas Zelenka heeft een contract voor 3,5 jaar getekend bij Westerlo, staat woensdag te lezen op de website van de Belgische voetbaleersteklasser. Zelenka, die aan de slag was bij het Turkse Manisaspor, speelde van 1999 tot 2001 al bij de Kempense club.

"Wat niemand had durven dromen, is vandaag werkelijkheid geworden", aldus het bericht van Westerlo over de komst van de 28-jarige Zelenka. "Met Lukas Zelenka haalt KVC Westerlo een droomtransfer binnen en komt één van de beste ex-Westerlo-spelers terug thuis".

Zelenka, die met Tsjechië in 2002 Europees kampioen bij de -21-jarigen werd, kwam in 1997 naar Anderlecht, maar raakte daar niet in de eerste ploeg. Van 1999 tot 2001 werd hij uitgeleend aan Westerlo, en na twee succesvolle seizoenen vertrok hij naar Sparta Praag, waar hij de jeugdreeksen had doorlopen. In 2005 maakte hij de overstap naar Manisaspor.

gva.be
 
Bovenaan