Watersport in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo
In augustus gaan wij naar een plaatsje vlakbij Cesky Krumlov.
Nou willen we daar graag proberen om te gaan kanoën of raften?
Weet iemand misschien waar dat het beste kan en wat dat ongeveer kost?
En dan nog een vraag?
Als we naar Praag willen wat kunnen we dan het beste doen, want Praag in gaan met de auto is een verschrikking (dat weet ik nog van andere jaren).
Maar hoe is bijv. de trein daar?
Wie heeft er tips?
Groetjes SAMMAX;) :dank:
 

Vonny

Geblokkeerde account
Er wordt volop aan rafting gedaan bij de brug in Krumlov, de stroming is weliswaar niet geweldig sterk en je ziet veel toeristen in de kano gaan zitten, veel plezier.
 
Hoi Vonny,

In de rivier de Vltava wordt inderdaad veel geraft. Zelf hebben we het traject Vyssi Brod - Rozenberk - Ceske Krumlov gedaan. In Vissi Brod zit Inge tours. Goed materiaal, zwemvesten en toebehoren. Ze halen je vervolgens op op de afgesproken plek. van te voren reserveren is aan te raden met name in het weekend. Op dit traject kun je in het weekend ongeveer 500 kanoers/rafters verwachten.prijs was 3 jaar terug iets van 40 euro per boot, kunnen 6 personen in. Onderweg genoeg restaurantjes etc. om te eten. Auto komt bij Inge tours op een bewaakte plek te staan. Veel succes
 
hoi, ik ga aankomende maandag voor het eerst 2 weken naar tsjechie, als eerste naar liberec. zit daar in de buurt een plek waar je georganiseerd kan raften en evt bergbeklimmen?
alvast bedankt, groetjes jolanda
 
Hey, ik had een vraagje

Ik ga deze zomer op vakantie naar het Lipnomeer in Tsjechië.

Nu vraag ik me af; welke watersporten zijn hier? En worden er spullen voor het wind/kitesurfen verhuurd?

Alvast bedankt.

Ann
 
he hoi ik woon en werk in tjechie bij een outdoor bedrijf ik weet dat je betrekelijk weinig kunt zeilen en surfen in tjechie helaas we vinden het zelf ook leuk om te doen maar we doen dat dan ook in nederland of bvb kroatie maar als je wilt raften of kanoen is het hier een hele geschikte plek maar ik weet niet of je dan wel bij het lipomeer moet zijn meer in de boheemse bossen en het reuzegebergte ik hoop je wat meer te hebben kunnen inlichten groetjes leroy
 
Op het lipno meer worden ongemotoriseerde watersporten gedaan, naast zwemmen kun je er waterfietsen huren. Er wordt ook gesurft.

Kanoën kan je in de Vltava, oa. bij Cesky Krumlov.
 
motorbootjes ??

ik denk dat ze vast wel motorbootjes hebben maar ik denk dat huren al weer een stuk moeilijker gaat er zijn hier weinig mogelijkheden om te varen met een bootje anders zou je eens in decin of praag moeten informeren kanoen en raften kan je hier wel heel goed en er zijn genoeg verhuur punten groetjes leroy
 
Kanoën, kayakken, raften in Tsjechië

Ik zit momenteel in Tsjechie met mijn gezin.
We genieten van het prachtige land, maar willen graag nog iets actiefs gaan doen na de mooie autoritten, Praag, wandelingen en fietstocht. Wie weet of het mogelijk is in bovenstaande oorden iets op het water te ondernemen?
 
Bovenaan