Wat voor attentie meenemen voor Tsjechen?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Marcel

Moderator
kleine boerenkaasjes met verschillende smaakjes, nederlandse kruidenbitter, lokale koeken, klompen met een plantje er in, enz enz
alles wat je hiervandaan meeneemt zal goed ontvangen worden. maar zal die 50 euriola hen niet in verlegenheid brengen ? :bloos2:

marcel
 
Geef ze nou een paar mooie vaste planten uit Nederland.
Zijn ze gek op en veuls te duur om daar te kopen.
En het blijft een mooie herinnering aan jullie.

Groet van een bloemige Kukel.
 

Leen

† In Memoriam
Ik had zaterdag beugelflesjes Grolsch bij me omdat men hier er speciaal naar had gevraagd. Grols en frikandellen.
We hadden vorig jaar zomer ergens op een terrasje in Dordrecht ook Grolsch gedronken. De naam was blijven hangen blijkbaar.
 

Tabe

† In Memoriam
semabyt schreef:
Tulpenbollen, en in het algemeen bloembollen. Ook wel vaste planten of struikjes, zoals al eerder is gezegd.

In ons (kleine) dorpje hebben we eens alle naaste buren voorzien van een behoorlijke hoeveelheid krokusbollen en tulpenbollen. Daar waren ze erg blij mee. Was een erg fleurig gezicht dat voorjaar.!

Verder nemen we altijd een fles Beerenburg mee voor onze Tsjechische vrienden in het dorp. Wordt altijd beantwoord met een fles Fernet. (die we meestal samen tijdens de vakantie wel burgemeester maken):D
 
Tips voor cadeau

Hallo allemaal!

Ik wil jullie om wat advies vragen. Over anderhalve week ga ik (eindelijk) naar mijn vriend in Tsjechië, en ik wil graag wat leuks voor zijn ouders meenemen. Misschien iets 'typisch' Nederlands, maar dan kom je zo vaak op dezelfde dingen uit: klompen, tulpenbollen, stroopwafels, drop, hopjes...hebben jullie nog tips voor me?

Groetjes, Anne
 
Wat ook erg in trek is, zijn sloffen in de vorm van klompen. Te verkrijgen bij elke grotere vvv, of bij de blokker (daar zijn ze denk ik iets duurder). Omdat Tsjechen altijd thuis sloffen dragen, is het niet alleen leuk maar ook nog eens praktisch en de Tsjechen vinden ze geweldig! Stroopwafels, tulpenbollen, kaas en koffie zijn ook meestal een groot succes. Drop vinden ze meestal vies.
 
De laatste keer had ik een zak drop in de auto en toen kreeg ik te horen dat de Tsjechische drop lekkerder was. Ik heb het nog niet geproefd, maar dat moet binnenkort gaan gebeuren.
 
Ik heb een heel mooi kistje.
De hoeken zijn voorzien van goudbeslag.
Er zit een prachtige sluiting op.
Het is gemaakt van notenhout.
Prachtig gevlamd hout en gepolitoerd.

En als ik in Tsjechie ben, laat ik het kistje aan de Tsjechen zien.
Ze moeten het zelf openmaken.

En dan zie je ze opfleuren.

In het doosje zit alleen maar een stralende glimlach.
 
Bovenaan