Merkkleding in Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

het is de eerste keer dat ik naar tsjechie op vakantie ga,ik weet dus nog niet veel van het land,je hoort de mensen bijna allemaal zeggen: het is er heel erg mooi en heel erg goedkoop.
we zijn in begin mei met ons gezin een week op vakantie,en daar gaan we dus ook wat kopen,kleren voor mij en mijn dochter,daar zijn we gek op.
ik hoor het wel van jullie wat er allemaal mogelijk is
groeten karin
 
Echte merkkleding in Tsjechië is bij mijn weten niet noemenswaardig goedkoper dan in Nederland. Het loont de moeite niet om daarvoor naar Tsjechië te gaan. Als je uit eten wilt; dat is inderdaad aanzienlijk goedkoper dan hier.
:oeps:
 
Ik denk dat ze doelt op de nep-kleding? Die is inderdaad goedkoop. Wij hebben altijd erg veel van deze kleding meegenomen, we zijn een jaar of 6 geleden eens helemaal doorgelicht, maar ze hadden eigenlijk alleen maar belangstelling voor sigaretten. De wetgeving voor merkkleding is natuurlijk wel wat strenger geworden. (EU) Ik zou de kleding ontdoen van verpakkingen en kaartjes/prijsjes, dan kraait er geen haan naar.
 
die nep kleding zijn vaak toch te koop op die markten bij de grenzen
maar we gaan ook voor de rust en de natuur
 
Maar wat heb je nou aan die nepkleding? Lijkt mij helemaal geen leuk idee om rond te lopen met kleding met een bekend logootje erop, terwijl je zelf weet dat het nep is en van inferieure kwaliteit. Net als die namaak-Rolexen. Of is het jullie bedoeling om de boel in Nederland als echt te verkopen? :D
 
nee,dat zeker niet,je hoort om je heen dat dat ook te koop is aan de grenzen en mijn dochter van 14 word dan helemaal gek gemaakt van haar school vrienden
 
Er zijn veel van die winkels, genoemd "Asia shops". Deze kleding is nep, daarom dus zo goedkoop. Als je daar gewoon echte merk kleding koopt, is het net zo duur als in nederland. Maar ik denk dat ze niet lang blijven bestaan, zie topic "Einde Asia-shops" .
De Asia shops zijn gewoon illegaal en zouden dus allang opgedoekt moeten zijn !

Politie doet er wel vaak wat aan.
sluiten de boel enzo, maar ff later zijn ze weer terug.

Dus denk niet dat er veel zal veranderen.

Of ze moeten de plekken echt geheel afsluiten en doen,
zodat er echt niemand meer op kan.

groet martijn
 
Merk en nep, ik begrijp het nooit zo goed. Net zoiets als design, een lelijke prullenbak is ook ontworpen.

Ik heb niet zo'n verstand van kleding, maar vraag me nog altijd af wat de douane je kan doen als je met een lading nep Nederland betreedt.

Ik word geacht de wet te kennen. Maar ook het merkenrecht? Waar staat in de wet dat ik verstand moet hebben van Nike en nep-Nike? Waar staat in de wet dat ik Nike hoe dan ook moet kennen en nog een stapje verder dat ik kennis moet hebben van kleding, kwaliteit en zo meer?

Met het huidige trendgezeur doet die kwaliteit er toch niet toe. Je hebt slechts levenslange garantie op het feit dat het voor die tijd in de vuilnisbak belandt.
 
Wat nep? het is allemaal echte Original Fake, prima kwaliteit... :lmfao:

En dat doorverkopen wat Punkenstein aanhaalde is geen slechte bussiness als je het groot aanpakt... behalve als jij zelf groot aangepakt wordt aan de grens...
 
Gambrinus schreef:
En dat doorverkopen ..... is geen slechte bussiness als je het groot aanpakt... behalve als jij zelf groot aangepakt wordt aan de grens...
En dat laatste is zeker niet denkbeeldig. Men is tegenwoordig binnen de EU redelijk fanatiek als het gaat om het misbruik van merknamen en copyrights. Als de douane je pakt met fikse partijen namaak, ben je echt zwaar de klos. En kom maar niet aan met, "Ik wist het niet", want daar stinken ze echt niet in. De douane gaat er gewoon van uit dat je het wel wist, vanwege de lage prijzen die je ervoor betaald hebt.
 
Sorry, nergens staat er in de wet dat ik kennis moet hebben van merken, kwaliteit, nep en namaak...

Ze kunnen dreigen, natuurlijk, maar meer ook niet.

Zal iemand je kunnen veroordelen omdat je ergens een nep-Rembrandt gekocht hebt? Toch ook een merkartikel neem ik aan?
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Probeer het eens uit zou ik zeggen. Koop een enorme voorraad van die kleding en probeer er de grens mee over te komen. Dan weet je of het mag of niet. :lmfao:
 
Nou hou ik niet van die troep. Maar als iemand er ooit voor veroordeeld wordt wil ik graag de verdediging doen (ben geen advocaat, maar dat hoeft in deze ook niet). Gratis. En we winnen.
 
Klopt hoor Kimdion, die scholen dat is wat, lopen ze niet in merkkleding dan horen ze er niet bij!
Mijn kinderen zijn 10-13-16 jaar oud en zijn helemaal gelukkig met de merk- kleding uit Tsjechie, geen haan die er naar kraait op school dat het nep is, en het scheeld aanzienlijk in je portemonnee, geef liever wat meer uit voor belangrijkere dingen, dan voor merkkleding
en zo hebben ze ook geen gezeur op school door de kinderen op school die daar wel op kikken!
Maar goed, hoe ouder ze worden, hoe wijzer ze "hopelijk" worden, dan kunnen ze als ze dat willen het allemaal zelf kopen van hun eigen zuurverdiende geld. Hopelijk kunnen ze dan de waarde van geld en merk-kleding inzien.
Ik weet ook wel echt=echt maar zolang ze er niet om malen vindt ik het een prima alternatief.
 
Bovenaan