Goedkope spullen vanuit Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hallo allemaal,

toen we laatst in Tsjechie waren, ben ik samen met mijn oudste dochter naar Diakonie in Upice geweest ( tsjechische versie van de nederlandse Kringloop warenhuis) om wat speelgoed te kopen, want mijn ouders hebben niet zoveel liggen. Toen ik bezig was met het zoeken naar speelgoed, kwamen er nederlanders binnen!! ze wisten natuurlijk niet dat ik ook nederlands kon verstaan/spreken, want mijn dochter kan ook tsjechisch. eerst dacht ik: ik help ze wel met vertalen, maar dat bleek niet nodig te zijn, want volgens mij waren ze al gewend met "handen en voeten" te praten. binnen 2 minuten hebben ze een hele oude (bijna kapotte) poppenwagen gekocht en die zouden ze naar NL meenemen. :confused:
ik kon me ogen niet geloven. zo maak je nog wat mee in een klein plaatsje Upice.
ik kon het niet laten en moest het wel even met jullie delen. wat hebben we toch bij mijn ouders gelachen, zeg.
 
Misschien kenners? en lach maar niet te hard , wat ik aan oude troep op deze manier weg gesleept heb.( nu alles het dubbele waard) :)
 
Wij hebben ook in ons huis veel dingetjes staan die voor andere oude troep lijkt, maar nu zou ik de meeste dingen voor geen goud meer willen weg doen ook al zijn ze voor andere nog steeds geen euro waard.
 
S

saint-sr

Guest
Goedkope spullen???

Beste Stania,
Laat het een les voor u zijn dat men een ieder in zijn waarde moet laten en zeker niet mag uitlachen want je weet de achtergrond van deze mensen niet!
Met vriendelijke groet,
Saintsr
 
Ik had op een tweede hands winkel in Tsjechie een hele mooie art deco lamp gekocht.
Voor weinig.
Ik pak hem thuis uit, leg hem op tafel en bewonder het stilletjes.
Pak gereedschap om hem aan de muur te bevestigen.
Stoot tegen de tafel en finito art deco lamp.
Maar eigenlijk wilde ik zeggen dat er her en der mooi spul te kop ligt.
Inderdaad voor weinig.
En soms lelijk spul wat voor een kenner wel eens een goudmijntje zou kunnen zijn.
Tot zover en de groeten.
 
Beste Stania,
Laat het een les voor u zijn dat men een ieder in zijn waarde moet laten en zeker niet mag uitlachen want je weet de achtergrond van deze mensen niet!
Met vriendelijke groet,
Saintsr

daar ben ik helemaal mee eens. ik begrijp wel dat sommige mensen niet veel hebben, maar dat wilde ik in dit bericht zeker niet laten zien. mijn ouders kopen daar ook kleding en ik ben daar ook tenslotte geweest!!!! niets mis mee!!!
uitlachen??? daar was zeker geen sprake van. :(
ik vond het gewoon grappig om nederlands in dit soort winkel te zien ( ze zagen er trouwens niet echt "arm" uit), want als je niet weet waar de winkel zit, vind je hem echt niet ( bevindt zich niet in de centrum) en de poppenwagen...jammer dat ik geen foto heb gemaakt. die zou wel veel laten zien. maar ja, ik hoop dat die mensen er veel plezier van hebben. eerlijk!!
 
de vraag is natuurlijk of het een lelijk plastic ding is. of een houten wat antieker ding. op marktplaats staan poppenwagens te koop voor €100,-
dus met wat opknapwerk kun je er mooi aan verdienen.

toch typisch hollands inderdaad, beetje handelen. VOC-mentaliteit?
 
Bovenaan