Vanavond op tv: Oplichters in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Oplichters in het Buitenland
Vandaag om 20:30
20. Praag

Kees en zijn team zijn in Praag. Hier dwingen taxichauffeurs argeloze toeristen met enige regelmaat het vijfvoudige te betalen voor een taxirit. Twee oplichters die toeristen op straat op slinkse wijze geld afhandig maken, grijpt Kees letterlijk in de kraag en tot slot laat hij zien dat een avond cabaret in Praag een verrassend andere betekenis heeft.
 

Pelhřimov

Donateur
Rianne, vandaag (2-3-2015), maar op welke zender komt het, want dat heb je er niet bij vermeld.

(Volgens mij is dit al eens eerder uitgezonden op Discovery of zo.)
 
Op sbs6. Nee, dit is niet eerder uitgezonden, is echt een Nederlands programma, Oplichters in het Buitenland, van Kees van der Spek.
 

kuurgast

Donateur
Als je volgende keer bron en/of link plaatst is het duidelijker. ;)
Waarschijnlijk kennen jullie volgende filmpje al van de zakkenrollers.
Het gaat over Praag maar kan in iedere grote stad in Europa gebeuren.

 
Nou, wat een tendentieus verhaal zeg... Mijn man vat het net even samen: niet met de taxi gaan, niet wisselen op straat of bij schimmige kantoortjes en niet naar de sexclub gaan.
 

kuurgast

Donateur
Tsja pinautomaten zijn er op bijna elke hoek in Praag. Mensen denken nog steeds rijker te worden door in dubieuze zaakjes te wisselen. Al was hij (Kees) 17 februari in Argentinië en was het wisselen op straat juist beter daar.

Taxiprijzen zijn al langer een probleem en daar controleren ze ook veel op maar is moeilijk uit te bannen.
Maximale taxiprijzen in Praag zijn bepaald door de gemeente. Momenteel is dat 28 Kč/km, 40 Kč uitgangspunt tarief en 6 Kč per minuut wachten. Voor taxiritten in Praag kan je dat berekenen op cenytaxi.cz.
Nástupní sazba / starttarief
Cena za kilometr / prijs per kilometer
Minuta čekání / minuten wachten
Een van die taxibedrijven heeft een mobiele app voor taxiprijs en meer zie aaataxi.cz/en.

Vind de benaming van cabaret wel origineel voor semi seksclub.
En dan 25 euro voor een cola van de dame. :lmfao:
Paar straten verder betaal je 1 euro voor 1/2 liter bier! :cheers:

Voor mensen in Tsjechië ,je kan het programma terugzien hier.
 
Laatst bewerkt:
Spannende uitzending.
Ergste vond ik de geldwisselaars met Russisch geld, volgens mij waren dat geen Tsjechen.

Ik zeg: openbaar vervoer gebruiken, geld pinnen of wisselen bij grote bank, eten en drinken buiten het centrum. En gezond verstand gebruiken!
 

Marcel

Moderator
vorig jaar zomer ben ik ook in Praag geweest. eigenlijk niets vreemds overkomen.
ik verbaasde me wel over het aantal wisselkantoortjes ... nu snap ik hoe zij kunnen overleven.
maar ja, in elke grote wereldstad loop je de kans geflest te worden.
 
Spannende uitzending.
Ergste vond ik de geldwisselaars met Russisch geld, volgens mij waren dat geen Tsjechen.

Ik zeg: openbaar vervoer gebruiken, geld pinnen of wisselen bij grote bank, eten en drinken buiten het centrum. En gezond verstand gebruiken!

Helemaal mee eens, behalve met het eten en drinken, ook dat kun je in het centrum prima doen voor een leuk prijsje. En gewoon in kronen met creditcard of contant betalen, heb je ook geen last van een hogere europrijs.
 
Bovenaan