Vakantie 2016, Valasske Mezirici

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo luitjes,

Het is weer zover, de vakantievoorpret begint te kriebelen. Dit jaar weer eens naar een voor ons onbekende regio, te weten Noord-Moravië. Het kan ook Midden zijn, want zo hoog zitten wij nou ook weer niet. Hoewel wij ons niet op dagen vastpinnen hebben wij wel een "verlanglijstje".

Wat wij in ieder geval willen zien is:

*Olomouc (moet heel mooi zijn)

*Het openluchtmuseum van Walachije in Roznov pod Radhostem

*Auschwitz

En daarnaast hebben we ook nog een aantal opties:

*Het andere "bomenpad". Het is wat grilliger dan dat van Korunami en loopt niet echt langs de bomen. Heb er iets over gelezen, dacht van Ad. Weet iemand dat nog te vinden?
*Een voor Jelle toegankelijke grot (via het Tsjechisch reisbureau over getipt)
*Het Jeseniky gebergte


Kortom, heerlijk het idee alleen al, dat het nog maar 7 weken duurt
 

Ad Verschoor

Donateur
Velasske Mezirici ligt in het oosten van Moravië. Iemand die hier heel erg bekend is Dennuzzz.
Zelf was ik in 2014 in deze streek, waarover ik in mijn verslag op de pages 4, 5 en 6 uitgebreid schrijf.
Een bomenpad kan ik mij helaas niet herinneren. Volgens mij is er in Tsjechie alleen Lipno.
Leuk trouwens om ons een voorproefje van je vakantie te geven. Alvast een heel goede vakantie gewenst voor jullie allemaal.
 
Nou, dat zou ik geweldig vinden als je dat voor ons (lees: Jelle;)) zou willen doen Lisa :bloem:. Het gaat ons er dan met name om of wij weer op dezelfde plek terug kunnen komen met de trollie. En indien niet het geval, is het terrein waarlangs je terug moet dan toegankelijk met een rolstoel. Stuiten wij bijvoorbeeld niet op allerlei trappetjes...
 
Hoi Franky, ik heb ze net even gebeld en het is eigenlijk geen enkel probleem. De meneer die ik sprak vertelde dat er vaak rolstoelgebruikers zelfs met rolstoel en al op gaan, het enige punt is dat je Jelle er zelf even op moet tillen. Verder is het zo dat je met die "drezína" heen en terug gaat. Heb ook nog even gevraagd naar het reserveren en dat is dus zeker aan te bevelen, omdat ze in de zomer behoorlijk vol zitten. Laat me t.z.t. maar even weten, dan bel ik ze wel weer even op om te reserveren voor jullie. Ik weet niet of je mijn telefoonnummer nog hebt, ik stuur hem even per pm.
 
Bovenaan