Horeca Uit eten in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Leen

† In Memoriam
Die bestaat niet meer. Daar is nu een marionetten winkel gevestigd. Je kon daar inderdaad lekker eten.
Ze hadden daar een soort vitrine in de vloer met zeesterren en schelpen.
Ik ga donderdag weer richting Praag dus wandel vrijdag vast weer over Vysehrad en ga op zoek naar de pizzaria
 
Die pizzeria? Je bedoeld tussen de twee poorten aan de zuidzijde in? Of zit dat achter die muur boven het tennisveld Smajlík?
ja die tussen de twee poorten (binnen de muren-complex van Vysehrad) aan de zuidzijde. recht tegeover die romaanse kapel/kerk...

kruising van de wegen K rotunde en V pevnosti... is die weg?... :(

verhipt... nu zie ik dat er inderdaad tennisvelden zijn.... dus ja die; ongeveer in het midden de foto op deze link:
http://www.mapy.cz/#centerX=133074528@centerY=135868880@typ=hybrid@zoom=16@vizType=none@vizIds=none
 

Leen

† In Memoriam
Maar de tennisvelden liggen niet op Vysehrad maar onder aan de muur.

Komend van uit het zuiden via Na Pankraci passer je 2 poorten voor je bij de sv Martin rotonda komt.
Tussen die 2 poorten staat nogmaals V pevnosti geschreven en daar is een terrasje.

Leen
 
hallo, ben nieuw op dit forum. was vorig jaar voor het eerst in mei in praag. deze stad werkt al meteen zo verslavend op mij en de aanbiedingen van skyeurope ook dat ik er nu al 6x ben geweest.

vooral de omgeving van metrostation namesti miru vind ik prachtig. als je van daaruit of van vinohradska richting praag 10 kom je genoeg restaurants tegen waar je incl drinken 6/7 euro kwijt bent.

ik ging vaak naar (prg2)www.ubulinu.cz of
u houdku borivojova 110 (prg3) zizkov. beide rond de 6/7 euro incl drank. kun je erna de tv toren bezoeken in zizkov

toen ik in praag 9 was, ben ik eens bij een pub wezen eten boven videotheek moviestar, ciglerova 7, waar ik maar 69ckr voor een lunch kwijt was en nog een beetje voor de drank.

mijn ontbijt bestel ik meestal of ga er zelf heen bij www.paneria.cz, die hebben diverse vestigingen in praag.

voor het lekkerste gebak of ijs van praag ga je naar www.hajek-bousova.cz

ik houd ervan om s,avonds de wat meer stijlvolle restaurants op te zoeken. echt toprestaurants die ik in nl niet snel zal bezoeken omdat dat een aanval op je beurs is, maar in praag zijn die nog heel betaalbaar.
mijn top 3:
www.aromi.cz en www.brasseriem.cz (beide omg. narodni) en www.leterroir.cz (prg1).

en voor een dagje shoppen ga je natuurlijk niet alleen naar de vele winkelcentra, maar ook naar de lokale open-airmarket waar veel locals winkelen.

en waar je ook genoeg restaurantjes zoals vietnamees hebt. waar je ook weer voor haast niets eet en drinkt. het is in praag 7 holesovice. uitstappen metro vltavska, metro pakken en de volgende halte uitstappen

www.prazskatrznice.cz

en als dat noch niet genoeg is heb ik hier nog twee zoekmachines:
www.czrb.cz en www.grand-restaurant.com

veel succes ermee
rob
 

Vodnik

† In Memoriam
He, robenter, jij bent een goeie voor Prague Post! Recensies for restaurants! en dat al binnen een jaar sinds je eerste bezoek. Geeft wel aan dat je Praag haat of je er in verliest, en dat latste lijkt jou overkomen te zijn!

P
 
Maar de tennisvelden liggen niet op Vysehrad maar onder aan de muur.

Komend van uit het zuiden via Na Pankraci passer je 2 poorten voor je bij de sv Martin rotonda komt.
Tussen die 2 poorten staat nogmaals V pevnosti geschreven en daar is een terrasje.
Nee - deze tennisvelden zijn boven op de wallen naast het voetbalvelje ( s'winters ijbaan) . Tennisvelden welke jij bedoeld zijn wat verder - door de poort en aan de rechte kant van de weg - en inderdaad beneden. ( heb óm de hoek gewoond)
 
Goede restaurants in/rond Praag

Hoi,

Weet iemand hier een goed restaurant in (de buurt van) Praag? Ergens waar ze lekker Tsjechisch eten serveren tegen een Tsjechische prijs ipv de toeristen prijzen?
Dank!
 

Vodnik

† In Memoriam
vrij wel alle restaurants buiten het centrum maarzelfs in het centrum genoeg restaurants waar geen of weinig touristn komen. Loop gewoon is een stillere straat in en je komt ze tegen. Let vooral op of het er rond het middaguur druk is, dat zegt wat over de kwaliteit!

P
 
ja dat klopt. iets verderop heb je ook een heel betaalbaar restaurant, u houdku. zitten vaak veel studenten.

heel betaalbaar, in de borivojova straat, nr weet ik niet meer. aan de kant van riegrovy sady park loop je borivolova in en een paar deuren verder aan de linkerkant is het.

qua smaak vond ik het niet perfect, maar qua prijs wel erg goed.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ik heb ooit is logies gehad in de wijk Krc. Daar was een vetleren tent, hoofdzakelijk bezocht door ketelpakken. Het eten? Voortreffelijk, vooral de kipfilet met kaas heb ik nergens meer zo goed kunnen vinden. De prijzen waren afgestemd op de ketelpakken, nou dan weten we het wel!
 
Bovenaan