Horeca Uit eten in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tabe

† In Memoriam
Ook wij hebben ongeveer dezelfde ervaringen als die van Dieter en Punkenstein. Praag is echt niet altijd veel duurder. Ontwijk de echt toeristische gelegenheden en duik in een kroeg waar voornamelijk Tsjechen komen. Gegarandeerd dat men hier redelijk prijzen hanteert. Zelf gaan wij, als wij in Praag zijn, eten in een bruin cafe/restaurant aan de stille kant van de Moldou. Op de hoek bij de Palackeho most(brug). vier bruggen verwijderd van de beroemde Karelsbrug, Vanaf het centrum ongeveer twintig minuten lopen. Goedkoop en best te pruimen.
 
Restaurant Sklep, Seifertova 53, Praha 3, vinden wij echt toppie. www.sklep.cz
Maar ook dichter in het centrum hoor. Gewoon even de prijskaart bekijken (het ene restaurant in een straat kan ineens loeiduur zijn en in dezelfde straat heb je bijv. ook zeer betaalbare resto's; logica ontbreekt soms).

Mag het iets duurder zijn (nog heel betaalbaar hoor) dan erg leuk: Club Architektura in de Bethlehemkapel (iets duurder voor Tsjechische begrippen misschien, maar echt nog erg betaalbaar en heel lekker en leuk!).

Klub Architektu
Betlemske Namesti, 5a
Prague 110 00
+420 2 2440 1214
 
Ja hoor, dat is hem! Ontzettend veel keuze en de sklep (kelder) is in het weekend een discotheek. Zomers een hele mooie binnenplaats om te eten en in de overige maanden gewoon een leuk betaalbaar restaurant, gezellig en met een zeer uitgebreid aanbod én uitgebreide wijnkaart. Errug leuk!!!
 

Leen

† In Memoriam
Je bedoeld, kok blijf bij je lepel??

Ons favoriete restaurant is Pod Vysehradem, Vratislavova 4, Praha 2, nabij de spoorbrug. Ik hoef er mijn jas niet voor aan te trekken. :) De menulijst hangt naast de deur en.... men heeft geen website.

Leen
 
Zelf gaan wij ..... eten ..... Op de hoek bij de Palackeho most(brug).
Heet die eettent misschien Ragtime?

-----

Overigens heb ik voor de gelukkige bezitters van een TomTom met een kaart van Tsjechië, een NP/POI-bestand met daarin maar liefst 1767 restaurants in Praag. Met dank aan http://online.poi.cz.
Unzip onderstaand bestand en kopiëer de twee files naar je TomTom SD-kaart in de map waar de kaart van Tsjechië instaat.
Als je vervolgens de restaurants aanzet in je NP-lijst, worden ze weergegeven op de kaart met dit ikoontje:

1168678072.bmp


Klik op het ikoontje en de NAW-gegevens van het desbetreffende restaurant verschijnen keurig op het scherm.
Succes! :)
 

Bijlagen

  • Restaurant Praag.zip
    44,9 KB · Bekeken: 18

Tabe

† In Memoriam
Je hebt gelijk. het heet inderdaad RAGTIME. We waren de naam vergeten.

We zijn daar terecht gekomen omdat een zoon van onze Nederlandse kennissen bevriend was met de eigenares. Dat heeft voor ons nog een vervolgje gehad. We werden namelijk door die mevrouw uitgenodigd om bij haar thuis, bij haar moeder, te komen eten. Bleek een familie van oude adel te zijn. Grote oude schilderijen aan de muur, veel kristal en porcelijn en antiek, een heel leuke ervaring. Hier bleek dat de moeder de eigenlijke financier van het cafe was.

Maar dit was het door mij bedoelde cafe/restaurant. Wat mij betreft een aanrader voor iemand die voor een redelijke prijs iets wil eten en drinken, niet te ver van het centrum. Heb jij ook ervaringen mbt dit restaurant??
Is er een website van?

Overigens parkeren wij onze auto ook altijd daar voor de deur.
 
Ach, ik loop of pak de tram en ga buiten het centrum eten.
Gedenkwaardig was het restaurant waar ik binnen dook.
Van buiten heel wit geschilderd.
binnen zag het er luxieus uit.
Mooi linnen op de tafels, schitterend bestek.
Mooie oberinnen. Keurig in het wit gekleed.
(Hoe spreek je eigelijk op zijn Tjechies een ober/oberin aan? De laatste keer floot ik op mijn vingers en stond toen binnen 3 seconden op straat)
Terug naar het sjieke restaurant.
We kregen de kaart, ook in het engels.
En toen viel ik van mijn stoel.
Alles wat kroop, liep op 4 poten, zwom of vloog was er te krijgen.
Tot mijn verbijstering ontbrak de aap ook niet.
Ik was perplex.
Ik heb het maar bij kangeroe gehouden.
Leek me wel veilig, zijn er zat van.
Geen idee of het restaurant nog bestaat, het was in de buurt van een ziekenhuis. Ik geloof dat de straat waar dat ziekenhuis staat (stond?)Berovka heet, o.i.d.

Groet van Kukel
 
Als wij in Praag komen nemen we altijd "de Trotter" mee, een reisgids. Daarin staan o.a. goedkope restaurants midden in het centrum, waar je heerlijk kan eten.
We hebben de Trotter uitgeleend dus ik kan je geen namen/adressen geven, maar wij vinden het boekje zeker de moeite waard.
Smakelijk eten:proost: :cheers: :lekker:
 
Wij zijn het met Dieter, Punk en Tabe eens, wij komen 3 keer per jaar in Praag en eten altijd voordelig, vooral in de wijken buiten het Centrum. En lekker weinig of geen toeristen te zien daar.
 
Als je al in deze straat bent, en je loopt even door naar boven (naar Vysehrad dus) kom je op een gegeven ogenblik bij die oude Romaanse kapel (Rotunda); daar tegenover heb je een pizzeria - niet echt typisch Tsjechisch - maar op het terras, op het autovrije areal van Vysehrad waan je je even in de 19e eeuw. een oase van rust, en het eten is best goed daat. :lezen:
 

Leen

† In Memoriam
Ik wandel bijna dagelijks wel even naar Vysehrad.
Die pizzeria? Je bedoeld tussen de twee poorten aan de zuidzijde in? Of zit dat achter die muur boven het tennisveld Smajlík?

Leen
 
Bovenaan