Skieen in het ertsgebergte of bohemerwoud ?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Help,wij willen met een groep van 21 pers. (volw en kind. 7-16 jr) voor het eerst op wintersport in Tsjechie. Liefst niet te ver rijden wel sneeuwzeker en ook nog leuk voor de gevorderden onder ons, plus kinderklasje !Wie heeft advies?
Advies voor accomodatie is ook zeer welkom,alvast bedankt allemaal!!!!!!!!!
 
Sneuwzeker zijn deze gebieden niet.

Beter optie is het Reuzengebergte (Krkonose) en daarover kun je hier op Forum veel informatie vinden.
Gisteren ook nog op Yorin Travel .
 
Oke vasek, denk je dat rokytnice nad jizerou een betere keus is ? Ga ook maar een vraag zetten bij accomodatie,dat valt nog niet mee voor 21 pers. als je geen tsjechies spreekt,tips zijn welkom !
 
ik weet dat in het verleden Novasol nog wel eens accomodatie voor grote groepen had.stond niet op hun website maar moest je bellen:013-467730.ik weet niet of het nog mogelijk is maar niet geschoten is altijd mis.
 
Suzi, ik weet niet op welk termijn je wil gaan, maar op dit moment is het daar erg aan het dooien (overdag 12o C). Dat betekent in de bergen papsneeuw en zeer slechte skicondities. Ik ben bang dat dit skiseizoen in Tsjechie over is, je zou echt naar veel hogere bestemmingen moeten gaan dan Tsjechie. Of volgend jaar.....
 
Fantastisch geskied nog in Spindleruv Mlyn, niet druk, een heerlijk zonnetje enne alles voor de helft van de prijs.
 
van de prijs natuurlijk
laugh.gif
 
Reuzengebergte is inderdaad de beste keus. Het juiste gebied heb je dus al. Als je naar de beste locaties kijkt dan zijn Pec pod Snezkou en Splinderuv Mlyb de grootste gebieden die dus voor iedereen wat te bieden hebben. Zelf gaan wij altijd naar een kleiner gebied dat voor beginners erg leuk is en voor gevorderden binnen 10 autokilometers ook mogelijkheden geeft.
Als je aangeeft voor welke periode van 2005 het is kan ik je misschien nog wel enkele grote accomodaties aangeven. Op internet zijn ze trouwens ook volop te vinden maar dan m.n. direct in Tsjechië of via Duitsland.
 
Wat betreft het skien wil ik hier toch ook hier een berichtje plaatsen over het Reuzengebergte.
Wij gingen al jaren skien in Oostenrijk. Onze zoon, nu 16 jaar, heeft het skien geleerd in het Reuzengebergte toen hij 5 jaar was. Daarna was het altijd Oostenrijk. Omdat wij vorig jaar een pension gekocht hebben in CZ moest hij dus nu voor het eerst daar gaan skien. In de voorbereiding al verteld dat hij zich moest voorbereiden op toch wat minder goede skimogelijkheden. Dit een aantal malen herhaald ( lastig die pubers ). Wij tijdens de voorjaarsvakantie druk bezig met van alles, hij met en vriend elke dag naar de piste. Geen onvertogen woord gehoord. Op de terugreis kwam de volgende opmerking : ik heb hier veel meer genoten dan in Oostenrijk.
Dit heeft te maken met de ontspannen sfeer, de mogelijkheid om ook nog andere dingen te doen. Waar ga je in Oostenrijk nou snowscooteren?? Dat is toch niet te betalen.
CZ is wat dat betreft uniek. Slien is dus leuk voor gevorderde pubers. Ze kunnen ook andere dingen doen. Ook het avondskien is erg leuk. Het blijft trekken. Wij zien het nu al, want voor de voorjaarsvakantie van 2005 beginnen de boekingen al behoorlijk binnen te komen.
 
Bovenaan