President Vaclav Klaus belaagd

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
PRAAG - De Tsjechische president Vaclav Klaus is vrijdag tijdens een bezoek aan de stad Chrastava aangevallen door een man met een speelgoedpistool. Klaus bleef ongedeerd en de 26-jarige aanvaller is gearresteerd, meldt de politie.
Klaus was in de noordelijke stad Chrastava voor de ceremoniële opening van een nieuwe brug. De man schoot van dichtbij op Klaus met een plastic pistool dat kleine plastic balletjes kan afschieten. Het is onduidelijk waarom de lijfwachten van de president niet meteen ingrepen.
 
Ik heb het filmpje bekeken , maar wat een stelletje maloten daar , zelfs als hij schiet , kijkt klaus en nog niemand die het door heeft ,de jongen zegt in zijn verklaring ongeveer : dat de politici niet luisteren naar het volk , dat ze blind en doof zijn .
aangezien ik in tjechie bij mijn familie ook de achteruitgang merk en het klagen hoor wil toch wel zeggen dat die jongen een punt heeft en dat heeft hij toch mooi onder de aandacht gebracht door deze actie.
En wat de lijfwachten betreft , die ook door gemeenschapsgeld worden betaald , gelijk ontslaan !!! als het een echt geweer was geweest was nu het land in rouw en diepe verontwaardiging.
 
Vandaag stond er op nieuws bij Seznam.cz dat de 26 jarige jongen nog nooit in aanraking met justitie geweest en volgens zijn buren en omgeving is het een hardwerkende jongen en nu hangt het van de politie van Liberec af of dat de jongen een straf krijgt of niet. Ik denk zelf dat deze jongen bedankt moet worden, bedankt namens het volk omdat hij toch het lef had om aandacht te vragen en gelijk aangetoond heeft dat de beveiliging slecht is.
Ook denk ik dat dit het begin is, want zeg nu zelf 26 jaar dat is toch de nieuwe generatie van tsjechie en die opkomt ( ok wel op een vreemde maar wel doeltreffende manier ) voor zijn belangen en ook voor het volk. Of sla ik nu de plank mis?
 
Bovenaan