Nieuwe Tsjechische ambassadeur in Nederland: Jana Reinišová

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Buitenlandse ambassadeur in Nederland.

Als een land een nieuwe ambassadeur naar Nederland stuurt, is de eerste officiële handeling het aanbieden van zijn of haar geloofsbrieven aan de Koning. Dit gebeurt traditioneel op woensdag. De nieuwe ambassadeur wordt met een koets opgehaald en teruggebracht. Er is eventueel een tweede koets voor zijn/haar gevolg. Na een eresaluut van vier tromroffels wordt het volkslied van het land van de aankomende ambassadeur ten gehore gebracht. Vervolgens inspecteert de ambassadeur de militaire erewacht.
De ambassadeur wordt op het Noordeinde ontvangen door koning Willem-Alexander.
Vanaf het moment dat de koning de geloofsbrieven heeft aanvaard, is de nieuwe ambassadeur in functie.
Bron:nl.wikipedia.org.

Het staat nog niet in de agenda van Zijne Majesteit de Koning ,maar dan zou Mgr. Jana Reinišová woensdagmorgen 4 maart haar geloofsbrief overhandigen in Paleis Noordeinde en daarmee officieel ambassadeur van de Tsjechische Republiek in Nederland zijn.

@ Punk ,Mgr. (Magistr) is een academische graad zie wiki.
 
Koning met een hoofdletter!
Vermoedelijk is de man op vakantie.
Ennuh, dat ik ageer op ambassadeurs is dat ik taferelen mee heb gemaakt met ambassadeurs.
Jawel, ik heb ze in verre vreemde landen meegemaakt.
Afijn, ik wens haar het beste met haar taak.
 

kuurgast

Donateur
Geloofsbrieven ambassadeurs Tsjechië en Dominicaanse Republiek.
4 maart 2015

Zijne Majesteit de Koning zal woensdagochtend 4 maart 2015 op Paleis Noordeinde in Den Haag ter overhandiging van hun geloofsbrieven achtereenvolgens ontvangen de ambassadeur van de Tsjechische Republiek, H.E. mevrouw Jana Reinišová, en de ambassadeur van de Dominicaanse Republiek, Z.E. Guillermo Eduardo L. Piña Contreras.
Bron:koninklijkhuis.nl.
 

kuurgast

Donateur
Koning ontvangt Tsjechische geloofsbrieven.
Ambassadeur Jana Reinišová ontvangen op Paleis Noordeinde.

imagegen.aspx

Foto koninklijkhuis.nl.

Koning Willem-Alexander heeft woensdagochtend op Paleis Noordeinde in Den Haag de geloofsbrieven van de nieuwe ambassadeur van Tsjechië in ontvangst genomen.

Ambassadeur Jana Reinišová werd opgehaald met een galarijtuig, dat werd voorafgegaan door twee bijrijders in galatenue en begeleid werd door ruiters van de marechaussee in ceremonieel tenue.

Bij Paleis Noordeinde stond een erewacht en speelde de Koninklijke Militaire Kapel Johan Willem Friso het Tsjechische volkslied. Daarna volgde een inspectie van de erewacht.

De betrekkingen tussen Nederland en Tsjechië zijn goed. Ons land is een van de grootste handelspartners van Tsjechië. Ook op cultureel vlak is er sprake van intensieve samenwerking. Er zijn ongeveer zestig actieve stedenbanden tussen Nederlandse en Tsjechische steden.
Bron:royalty-online.nl.

e5efcca961bbb8ae0a330d00f4b187a3-1425501379.jpg

Foto metronieuws.
 
Laatst bewerkt:

kuurgast

Donateur
Ambassador of the Czech Republic to the Kingdom of the Netherlands.

1409061_1281095_Foto_ambassador.jpg

Ambassador Jana Reinišová.

Inmiddels is de website van de Tsjechische ambassade in Den Haag mzv.cz aangepast. :toppie:
Bij deze wil ik de nieuwe ambassadeur hartelijk welkom heten.
Ben benieuwd hoe het haar bevalt in Nederland en hoe het met haar Nederlandse taal gaat.
 
Ach, Kuur, laat je toch niet bedotten.
Een volstrekt zinloze functie binnen de EU.
Alleen al het feit dat ze opgehaald wordt door een koets!
Drie stappen en ze is er!
En als je wat nodig hebt van de ambassade betaal je de hoofdprijs.
Je wordt ontvangen in een akelige ruimte, waar voor de deur verkeerd geparkeerde Tsjechische CD auto's staan.
En vertel me nou niet dat ik dat niet weet, ik kom er regelmatig.

Gezien haar status en salaris zal het haar uitstekend bevallen.
Over de taal wachten we maar af.

Wat zal ze nou de hele dag doen?
Ik heb geen idee, jij wel?
De elite houdt zichzelf in stand.
 

kuurgast

Donateur
"Verkeerd geparkeerde Tsjechische CD auto's", dat lijkt me sterk want ze hebben eigen parkeerruimte achter het hek van de Paleisstraat, dat kan je zelfs zien op googel streetview.
Ze heeft iig haar eerste officiële taak al vervuld nadat ze bij de koning was geweest tijdens het BWC 2015.
Helaas heeft de Tsjechische ambassade nog geen facebook, maar je kan bv wel zien wat de NL-ambassadeur in Praag doet via hun facebook. Handelsbetrekkingen maar ook kunst, cultuur en onderwijs zijn belangrijke onderdelen van hun werk.
 
Sommige leden hebben zo te zien beetje negatieve inslag, kunnen ze waarschijnlijk niets meer aan doen, dus niks van aantrekken Kuur
 
Bovenaan