Lidl in de buurt van Cesky Krumlov?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Goedemiddag,

Kan iemand mij vertellen of er in de buurt van Camping Olsina op loopafstand van het dorp Cerna v Posumavi in Zuid Bohemen op 15 km van Cesky Krumlov een Lidl zit. Ergens heb ik gelezen dat deze winkel op een afstand van 25kilometer zou zitten. Maar een adres kan ik dus niet vinden.

Andere adressen van grotere supermarkten zijn ook welkom!

bvd, Anita
 
Lidl

Zo'n jaar of 4 geleden kon je in het dorpje zelf naar een kleine spar. Zo'n winkel van sinkel waar ze van alles verkochten. Ook streekproducten. Heel klein, knus en kneuterig. Als ik nu mocht kiezen... zou ik daar naartoe lopen i.p.v. 25 km rijden, heen en terug, voor wat korting en onpersoonlijke bediening. Maar of die kleine spar het overleeft heeft al die jaren. Anita, laat het even weten hier op het forum..
 
Dank jullie wel voor de reactie's. De lidl vind ik makkelijk om drinken in te slaan, bij ons weet je het nooit zo heb ik maar 1 kind bij me en zo komen mijn dochter en schoonzoon ook aan gereden en moeten die ook weer meeeten...

Ik zal zeker laten weten of de spar het heeft overleefd!

Groetjes, Anita
 
Dank jullie wel voor de reactie's. De lidl vind ik makkelijk om drinken in te slaan, bij ons weet je het nooit zo heb ik maar 1 kind bij me en zo komen mijn dochter en schoonzoon ook aan gereden en moeten die ook weer meeeten...


Ik zag dat je voor de eerste keer naar CZ gaat Anita. Dan weet je vast nog niet hoe goedkoop je uit eten kan als je een keer extra eters hebt. Geniet in ieder geval van je vakantie in CZ.
 
Mijn dochter is er nu twee keer geweest, 1x voor een uitleveringsproces van school en een keer met een vriendin en die heeft het ons verteld dat het allemaal een drol kost. Dus uit eten zullen we zeker doen. Maar koken bij de caravan is ook nog altijd erg gezellig.
Ik heb er zin in,

Anita
 
Ik weet wat je bedoelt Anita,wij hebben een camper en we koken ook bijna altijd zelf. Ik vind het een uitdaging om een leuke maaltijd op tafel te zetten met 3 pitten.
 
Er zijn dingen die in Tsjechië echt heel goedkoop zijn, ( vlees groente streekproducten) oost Europa is toch iets goedkoper dan west Europa, Maar volgens mij wordt daar ook alles duurder.
Als je bij de lidll bent kun je prijzen goed vergelijken.

Volgens mij zijn wij hier in Nederland nog niet zo duur uit de meenste landen om ons heen zijn duurder.
Hier is b.v. vruchtensap goedkoper dan in Tsjechië.
en computers, wasmachines zijn hier ook veel goedkoper.
Ook ik raad aan om toch ook even bij de buurt super in Tsjechië kijken, vind ik ook altijd leuk en ze zijn dankbaar dat je komt.
 
Ik mag ook graag even bij de buurtsuper neuzen, maar let dan wel extra op houdbaarheid. De meeste hebben 's ochtends ook vers brood vaak van een betere kwaliteit dan de grote supermarkt.
Helaas moet ik toegeven, kom ik ook graag bij de Lidl voor een treetje cola. Ik weet, zou het eigenlijk niet moeten doen, maar het is zo makkelijk.
 
Ik snap best dat je naar de Lidll gaat, is bijna hetzelfde winkelen als in NL.
Wel hebben ze in CZ geweldig lekkere aardbeiensap, die moet je zeker si proeven.
Ik weet niet of dat typisch Tsjechies is, maar zooooo lekker :top:
 
Ook te koop bij de lidll of bij de supermarkt in het dorp?
Ik heb het nog niet gezien. Wel aardbeien siroop.
 
Bovenaan