Contrabas kopen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

N

nollen

Guest
Dag beste mensen,

Ik heb een gekke vraag waar hopelijk iemand raad mee weet:

ik zit nu in Praag (sinds gisteren) en wil een contrabas lenen, huren en/of bij voorkeur kopen. De vraag is: hoe kom ik eraan, en meer specifiek:

1. kent iemand een goede instrumentenmaker van strijkinstrumenten?
2. of is er iemand die er toevallig een weet of heeft voor mij?
3. of kan je vertellen waar ik deze vraag in Tsjechie moet neerleggen, of hoe ik hiermee verder kom?

Met dank en groet,



maarten.
 
Ik zal het eens aan men vriendin vragen, die zit helemaal in de muziek en die weet vast wel een goede toko te zitten in praag, omdat ze vaak in praag komt om zelf spulletjes te kopen.

Hebben ze overigens niet iets van een goude gids daar?

Greetz Henk
 
Dag Maarten,

Onze ervaring is dat verspreid over Tsjechie er vele veelal wat kleinere muziekwinkels zijn. Ook in Praag en er is ook een in Melnik aan het plein in het stadje.

Groeten,

Hans Vlaar
 
Maarten, sorry voor de late reactie maar misschien heb je er nog wel wat aan...

In Praag (Michalská 3) ligt er een gezellig instrumentenwinkeltje waar ook tweedehandsspullen te vinden zijn. De trouwens zeer behulpzame en vriendelijke eigenaar (Jacub Lis) weet, indien hij je zelf niet kan helpen, altijd wel een adres om aan je gerief te komen.
De prijzen hier vallen ook mee.
Zeker eens proberen.

Groetjes,

Miloš
 
N

nollen

Guest
Milos en anderen,

Dank voor de hulp. Ik heb er nog geen, maar was gisteren bij een winkeltje in de Lucemburska en heb ook viavia contact met een vioolbouwer (als ik het goed begrepen heb). De muziekwinkel aan de Michalska had ik al op mijn lijstje staan, maar ik was er nog niet. Ik heb ook begrepen dat er een fabriek van snaarinstrumenten in Cheb is, maar dat is vanuit Praag nog niet naast de deur, en ik heb nog niet uitgevonden, of ze daar ook aan particulieren verkopen.

Maarten.
 
Wat voor een contrabas zoek je dan? Een kwaliteit bas of gewoon een bas voor weinig geld? of beide?
wink.gif
 
Contrabas gekocht?

Weet iemand of maarten geslaagd is in zijn opzet een een contrabas heeft gekocht? Ik wil namelijk hetzelfde doen.
Heeft iemand misschien exacte adressen?

Alvast bedankt!!

Ron
 
Fiddler, zoals je kunt zien, stelde maarten zijn vraag ruim drie jaar geleden. Hoe zijn speurtocht afgelopen is, heeft hij ons helaas nooit verteld. :snotter:
 
Tot nu toe kreeg ik één mailtje van een vioolbouwer/atelier uit Praha.
Hij stuurde een lijstje mee van de bassen die te koop stonden. Allen zwaar boven mijn budget. Er moeten er toch meer zijn ?
Iemand?

Groeten,

Ron
 

baret

† In Memoriam
Een goede contrabas is niet goedkoop Ron. Vertel eens, wil je er echt op spelen of komt ie aan de muur te hangen in een horeca gelegenheid.
Misschien een beetje rare vraag, maar door mijn contacten met vele orkesten uit Nederland en ook uit Belgie hoor ik steeds weer dat ze binnen het orkest vaak bekenden hebben die werkelijk verstand hebben van instrumenten en tips krijgen over wat is er te koop.
En wanneer je in de buurt koopt, dan kun je nog ergens op terug vallen.
Ik heb ook geen idee hoe hoog jouw budget is. Misschien dat je me dat eens per PM dit kan sturen.

SJORS
 
Het komt er eindelijk van......We gaan naar Praag.
Ik heb eigenlijk nog een vraagje. Leeft Praag op zondag of ligt alles plat zoals bij ons hier in Belgie?
Alvast bedankt voor de reacties!

Ron
 
Bovenaan