Christelijke camping Fontana in Pocatky

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Is niemand bekend met camping Fontana? Het zou de ideale plek zijn (bos, zwembad, meer, vissen), maar we zijn ook erg benieuwd naar het christelijke karakter van de camping. Wie weet er meer?
 

Pelhřimov

Donateur
Hallo Mariella,

In deze topic http://www.tsjechie.net/board/f51/camping-in-tsjechie-beginnen-wat-allemaal-nodig-4928.html kan je bijvoorbeeld lezen dat de eigenaar Rein pas in 2005 met de camping begonnen is. Zodoende zullen er nog niet zoveel mensen zijn die ervaringen hebben met deze camping.
Als je de website doorleest van de camping, dan kan je lezen dat er op zondagmorgen een samenkomst gehouden wordt en dat aankomst of vertrek op zondag niet op prijs gesteld wordt.

Voor meer info over de omgeving van Pelhrimov kan je bijvoorbeeld in deze topic: http://www.tsjechie.net/board/f38/kent-iemand-plaatsje-pelhrimov-2244.html?highlight=kent+pelhrimov lezen

groetjes

Jeanne
 
Dank Pelrimov, deze had ik nog niet gelezen. Maar die bijeenkomsten waren me al bekend. Ik zou zo graag van (niet-)christelijken hebben willen horen hoe het daar toeven is.
Bij intoetsen van het woord "letni den" (dit is ook een christelijke camping) in de zoekmachine, staat er veel geschreven over het bezoeken van een christelijke camping en dat klink toch niet vreemd allemaal. Een beetje geven en nemen en elkaar respecteren moet toch lukken. Ik denk dat ik dus maar ga bespreken, want de camping heeft toch wel leuke voorzieningen!
 
Hoi Mariella,

Ik heb gisteren telefonisch contact opgenomen met de eigenaar van de camping. Ik heb begrepen dat de info op de website voor dit jaar nog wat aangepast moet worden. De themabijeenkomsten bijvoorbeeld worden niet gedaan, omdat vorig jaar bleek dat daar geen behoefte aan was. Wel is er op zondagmorgen een samenkomst en op woensdag en zondagavond een sing-in, waar voornamelijk 'opwekkingsliederen' worden gezongen. Ieder is echter vrij om hier wel of niet bij aanwezig te zijn. In het jeugdhonk wordt allerlei muziek gedraaid, alleen muziek met bijvoorbeeld grove teksten wordt niet toegestaan. De camping staat niet voor een specifieke christelijke stroming. Ook niet-christelijke mensen zijn welkom. Volgens de eigenaar is het bestaande deel van de camping reeds volgeboekt, de geplande uitbreiding gaat volgens hem wel voor deze zomer klaarkomen. Staat open voor vragen via telefoon of mail.

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid geeft.

Annette :)
 
Ik heb ook ondertussen de eigenaar gesproken en nadat deze had beloofd ons niet te zullen gaan bekeren ;) , hebben we geboekt voor de aanstaande zomervakantie. Inderdaad: Christen of niet-christen, iederen kan het daar naar de zin hebben en het lijkt mij een ideale plek: zwembad, meer, vissen, kantine, jeugd. We gaan het proberen in ieder geval!
 
Wij hebben inmiddels ook geboekt voor deze camping van 8 juli tot 18 juli.
Het lijkt ons er leuk voor onze zoon van 17. Volgens de eigenaar van de camping zijn er altijd veel leeftijdgenoten. Zijn er nog andere mensen op het forum die er die periode zijn?
Sonja.
 
Dat is jammer! Ik ben net terug van deze camping en ik kan je vertellen dat wij het er naar ons zin hebben gehad. Het was het tweede jaar voor ons dus we waren er vanaf het begin bij. De camping is christelijk en dat was voor ons een bewuste keuze. Echter is de camping er voor iedereen! De sfeer is perfect. Alles mag, niets moet. Ik heb drie kinderen en die zijn weg op het moment dat ik mijn vouwwagen afkoppel en ik kom ze na drie weken weer tegen. Dat zegt genoeg. Zijn er ook nadelen? Jazeker! Als je een perfect georganiseerde camping zoekt waar alles op rolletjes loopt zit je mis. De eigenaar, Rein Roering, heeft veel grote plannen en die voert hij ook gelijk uit. Echter moet hij werken met Tsjechen en dat is anders dan wij gewend zijn. Er is dus nog veel niet helemaal klaar. Bijv. het zwembad had, toen wij er waren, nog maar een klein stukje bestrating. Rein doet er wel alles aan om dit zo snel mogelijk te realiseren. Af en toe word je dus wakker van werkgeluiden. Geeft niets, liever zij dan ik!

Rein en zijn familie zijn schatten die er steeds voor je zijn wanneer nodig. De sfeer op de camping is perfect. De omgeving is prachtig. De camping heeft een eigen meer, animatieteam en vooral de jeugd van 10+ weet elkaar te vinden in het honk.

Kortom, wij gaan zeker een keer terug!

Gr. Roadmaster
 
Hallo iedereen!

allemaal geintresseerd in camping fontana?
als je iets wilt weten of info hebben die je niet op de site vind stuur dan maar een mailtje!

ik heb in 2005 op deze camping gestaan als gast, dit vond ik zo leuk dat ik me voor het volgende jaar (06) opgegeven heb voor het recreatie team. dit werk heb ik net een paar maand achter de rug dit vond ik helemaal super!

de christelijke factor van de camping ligt bij mijn mening presies goed! er zijn sing in's op woensdag en zondag avond en op zondag morgen word er een dienst voorbereid.

natuurlijk is de camping voor iedereen geschikt! ook niet christenen mogen en kunnen niet anders dat een leuke vakantie hebben op deze camping. er word veel geregeld qua recreatie/animatie activiteiten en ook de fasiliteiten zijn niet mis.

ook kom je niet onder de omgeving en de sfeer van de camping uit,
iedereen is betrokken bij iedereen, wat vooral opvalt is dat het recreatie team vaak zijn hooft laat zien in elke caravan, vouwwagen, bungalo etc.

echter moet er nog wel het een en ander afgewerkt worden, maar dit kan de sfeer en geluk van de mensen op deze camping niet voor de ogen wegnemen.

Groeten,

Marijn Kloppenburg
Recreatiemedewerker 2006
studend middenkader functionaris recreatie (leisure & hospitality executive)
 
In 2006 geweest: heerlijke camping.
Kom in 2007 zeker weer.
Camping is prima in orde, westerse kwaliteit. Prachtige wandelomgeving, zeer rustige ligging, maar toch een dorpje met winkel en restaurant en bank binnen wandelafstand.
En het zwembad op de is nu ook klaar.
(Met verbazing de ambachtelijke Tsjechische werkmannen zien werken)

Overigens heeft Rein (campingbaas, ja ja) voor dit jaar zelfs een IJsberg gekocht voor in het meer. (Ik neem maar aan dat dat er één van kunststof is, anders heb je een kat in de zak gekocht Rein)
En Marijn: wanneer start je je eigen camping? Kom deze zomer maar weer eens een glas wijn drinken onder de luifel, maken we plannen . . .
Erik
 
Zijn er nog meer mensen die komend weekend vertrekken naar camping Fontana? Het wordt mooi weer en we hebben er zin in.
We zijn benieuwd naar de stand van zaken op de camping, vorig jaar juli was nog niet alles af maar dat zal nu vast wel het geval zijn.
Wij hopen er maandag aan te komen, iedereen die dit weekend vertrekt goede reis gewenst.
Sonja.
 
Nou dat is toevallig! Wij vertrekken vrijdagmiddag naar Tsjechie. We komen dan zaterdag aan in Oldris, klein gehucht met prachtige camping midden in de natuur. Daar even onthaasten van alle Amsterdamse drukte.
Vanaf maandag hebben we 2 weken op Fontana geboekt.
Heb je kinderen?? Eigenlijk hebben we deze camping genomen voor alle faciliteiten aldaar. Wij hebben een zoon van 12 en dochter van 14 half.
We zijn vast wel herkenbaar op de camping: Camper, 2 honden ( waarvan 1 teckel). We hebben plaats nr. 95 besproken.
Nu alleen nog wat warmer....maar de vooruitzichten zijn goed.
We zien elkaar vast!
Goede reis in ieder geval.

Mariella
 
Ik ga maandag, en kom dinsdag 17 aan. Zet de zwembad-kachel alvast maar aan, want ik zwem niet in koud water. Goede reis, en tot op de camping. (Blauwe Opel Zafira, naast het zwembad . . .)
Vorig jaar met veel plezier deze camping bezocht.:D
 
Hallo Mariella en Bach !
Wij staan met caravan en bijzettent op plaats 10a met een blauw Kia
busje.
We hebben onze oudste zoon en zijn vriendin bij ons en een ruwharige Jack Russell.
Vorig jaar met veel plezier op deze camping gestaan, waarschijnlijkk gelijk met jullie, Bach, want ook wij hebben met verbazing het werken van de tsjechen aan het zwembad bekeken.
Vorig jaar hadden we onze jongste zoon bij ons en die heeft zijn broer zo enthousiast over de camping verteld dat die er nu ook wel graag heen wilde. Zelf gaan we bij voorkeur elke keer naar een andere omgeving maar we hadden het ook dusdanig naar de zin gehad dat we het geen probleem vonden om terug te gaan.
Het weer schijnt goed te worden en we hebben er zin in.
Jullie zijn welkom op de koffie (of iets anders ).
Groeten, Sonja.
 
Wij hebben in 2005 2 weken op Fontana gekampeerd. Toen we aankwamen leek het terrein op een grote bouwput, maar we hadden nu eenmaal geboekt, dus....
De camping bleek net een week open en had dus nog wat last van kinderziektes. Zo was het water op de kampeerplaats nog niet aangesloten en de bestrating liet te wensen over.
Uiteindelijk hebben we een prima vakantie gehad. Onze kinderen, toen 9, 11 en 13 hebben zich enorm vermaakt op de trampolines, in het jeugdhonk en het meertje. De wateraansluiting in het toiletgebouw was nog niet helemaal in de orde, zat nog roest in of, na 5 douchen waren we mooi bruin.... :D Zal later wel opgelost zijn, hoop ik.
Fontana heeft een mooi meertje waar je kunt zwemmen, roeien, en zo.

Zoals ik al zei, onze kinderen hadden het erg naar hun zin, prettige sfeer, zeker nog eens voor herhaling vatbaar, al was het alleen maar om te kijken hoe het er nu uitziet.

Elke zondagmorgen werd er een dienst georganiseerd, en door de week een sing in. Dit waren goede momenten voor onderlinge contacten in een fijne sfeer.
 
Wij hebben deze camping besproken en gaan 12 juli in een huurtent daar naar toe.Samen met vrienden van ons.
Weet iemand of je daar toevallig in de buurt of op de camping zelf nog lekker kunt eten?
 
In het dorp , 2km verder, is een restaurant waar wij diverse keren lekker hebben gegeten. Er waren altijd veel mensen van de camping te vinden.
Er gaat een wandelpad vanaf de camping naar het dorp, dat is een leuk wandelingetje om het eten te laten zakken.
Sonja.
 
Bovenaan