Auto huren in Nederland om mee naar Tsjechië te gaan

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste forumleden,
In 2003 hebben wij met een stel mensen een busje gehuurd om vanuit Nederland naar Tsjechië op vakantie te gaan voor ruim veertien dagen.
Tjonge, tjonge, wat een gedoe was dat om een autoverhuurbedrijf te vinden waar je een auto kon huren en er dan ook mee naar Tsjechië te mogen. Bijna alle bedrijven vertelden ons dat de auto niet naar een voormalig Oostblokland mocht vanwege de verzekering. :lees:
Na heel lang zoeken op internet vonden we dan toch een bedrijf in Brabant die ons een busje wilde verhuren en ook nog tegen een hele aantrekkelijke prijs.:D
Wijzelf hebben namelijk geen auto, hier kunnen we normaal goed mee leven, natuurlijk hadden we er liever wel één alleen zit dat er nog even niet in.
Nu de "grenzen open" zijn vraag ik mij af of jullie weten of de regels zijn veranderd bij de autoverhuurbedrijven en dat men dus gewoon naar Tsjechië mag afreizen.
Graag zouden wij volgend jaar met een deel van ons gezin weer naar Tsjechië afreizen, nu niet met een busje maar met een gewone personenauto.
Natuurlijk kan ik weer alle bedrijven gaan bellen maar misschien weten jullie meer en hebben jullie nog tips voor ons...
Alvast bedankt,
groetjes, unita
 
Veel verhuurbedrijven laten je Nederland al niet uit, geven gewoon geen groene kaart mee.

Dus vind t niet zo gek, kan je helaas niet helpen aan een bedrijf waar ze het wel doen. Succes.
 
Wij hebben vorig jaar oktober een busje gehuurd bj Sterverhuur in Arnhem (Mercedes) voor de verhuizing van onze spullen naar Tsjechië. Geen enkel probleem. We hadden een mooie nieuwe bus zonder beperkingen. Misschien verhuren ze ook personenauto's.
Klik hier voor hun site. Veel succes!:top:
 
Wijze raad: laat in ieder geval even weten waar je naar toe gaat voordat je huurt, kan een hoop gedonder achteraf besparen!
 
Wij wilden een paar jaar geleden ook een auto huren om mee op vakantie te gaan naar CZ. Hier begonnen ze inderdaad niet aan. Ik zei: en als ik nou niet zeg dat ik naar CZ ga. Toen vertelde hij dat ze bij de grens de gehuurde auto's meestal natrekken. Ze bellen dan het verhuurbedrijf. Als het verhuurbedrijf dan zegt dat hun huurauto daar eigenlijk niet mag zijn dan kan je je hele auto leegtrekken en blijft de auto staan waar hij staat. Mmmm ik moest er niet aan denken om met 3 kids, hond en al je bagage daar te staan.
 
Bedankt voor jullie adviezen en wijze raad.
Ik vind dat je altijd eerlijk moet blijven dus bij het informeren bij de verhuurbedrijven is het eerste wat ik zeg dat we met de auto naar Tsjechië gaan.
Ik houd de optie van dat bedrijf uit Brabant open.
Rojo, bedankt voor jouw tip maar dat bedrijf is voor een vakantie veel te duur.
Ach, we hebben nog wat tijd dus zoeken we verder.
 
Sas schreef:
Toen vertelde hij dat ze bij de grens de gehuurde auto's meestal natrekken. Ze bellen dan het verhuurbedrijf.

Ja de Duits / Tsjechische grens neem ik aan dan...

Op veel huurauto's staat al geen reclame, zo wel, vaak alleen een naam. Dus hoe herkennen ze dat het een huurauto is? ;)

En geloof er nix van dat ze een verhuurbedrijf gaan bellen, ten eerste, als er geen nummer op de auto staat, denk je dat ze een nummer op gaan zoeken?

Maar ja, leuk bangmakerijtje van de verhuurder.

Vaak zien ze al gauw aan t aantal km's dat je naar buitenland bent geweest, of je moet een maand blijven, dan valt t aantal per dag wel mee. Maar ja, als er wat gebeurd ben je mooi de Sjaak. En je moet meestal al bij huur zeggen dat je naar t buitenland gaat, voor de groene kaart. Dus ja, ken je beter gewoon zeggen dat je naar Tsjechië gaat... :)
 
Pelhřimov schreef:
Misschien een idee: ga met de bus of het vliegtuig en huur daar ter plekke een auto.

Wij zouden ook met de trein kunnen gaan, mijn man werkt bij de NS, toch willen we dit niet. We zijn in het verleden regelmatig met de trein naar Oostenrijk geweest, hele mooie route trouwens maar al dat gesleep met die bagage. Misschien willen we de honden wel meenemen en dat gaat allemaal niet zo makkelijk met het openbaar vervoer. Ook de kosten van het reizen met bijvoorbeeld de bus naar Tsjechië en dan ook nog de verhuurkosten van de auto maken het weer duurder dan de bedoeling is.
Pelhrimov, het is een aardige tip van je maar voor ons op dit moment niet aantrekkelijk, wel leuk dat je met ons meedenkt.
groet, unita
 
Da's een goeie Eshtertje, ik zou het eigenlijk niet weten, ik heb daar helemaal niet bij stilgestaan.
Weer iets om nader te onderzoeken.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Ik zat eens even te kijken bij Sixt, aangezien zij ook in Praag een vestiging hebben volgens mij en op de site staat dit:
Grensoverschreidende huur is toegestaan in de volgende landen:
België, Denenmarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Ierland, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Zweden, Zwitserland.

Maar daarna dit:
Met voertuigen van het merk Audi, BMW, Mercedes-Benz, VW en Jeeps/Offroader zijn ritten naar de volgende landen niet toegestaan:
Estland, Hongarije, Kroatië, Letland, Litouwen, Polen, Slowakije, Slovenië en Tsjechië. Wanneer regels betreffende grensoverschreidende huur worden geschonden, vervalt de geldigheid van alle verzekeringen.

Dus dan zou je denken dat je met een ander merk auto dan de bovengenoemde toch naar Tsjechie mag, over honden kan ik niks vinden
 
Esthertje schreef:
Maar daarna dit:
Met voertuigen van het merk Audi, BMW, Mercedes-Benz, VW en Jeeps/Offroader zijn ritten naar de volgende landen niet toegestaan:
Estland, Hongarije, Kroatië, Letland, Litouwen, Polen, Slowakije, Slovenië en Tsjechië. Wanneer regels betreffende grensoverschreidende huur worden geschonden, vervalt de geldigheid van alle verzekeringen.

Dus dan zou je denken dat je met een ander merk auto dan de bovengenoemde toch naar Tsjechie mag, over honden kan ik niks vinden

Al moet ik met een zakjapanner die tegen een hele goeie prijs wordt verhuurd naar Tsjechië, maakt niet uit zolang we er maar komen op een legale wijze.:D
 
Sas schreef:
Wij hebben meerdere keren een auto gehuurd en de hond kon gewoon mee, geen probleem.
Eerlijk gezegd, jaja tis wat, weet ik niet of ik het gevraagd heb. Ik zou het niet durven zeggen.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Dat bedoel ik; Boefje! :zweep: Dus Unita, eerst ff navragen, lijkt me handig, voor je straks een fikse rekening krijgt voor extra reinigen of iets dergelijks
 

Freddy2005

† In Memoriam
Europcar heeft het over geen dieren toegelaten en geen lifters meenemen. Of ze hier ook huisdieren mee bedoelen denk ik niet maar het staat er niet overduidelijk bij. Dus zeker navragen.

Artikel 7: Gebruik van het voertuig

9Het is huurder niet toegestaan lifters of dieren in het voertuig mee te nemen, het voer-tuig te gebruiken voor rijles of met het voertuig wedstrijden, snelheids-, rijvaardig-heids- of betrouwbaarheidsproeven te houden.
 
Bovenaan