30 april 2014 Meimeeting in Dolni Lanov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Leuk!
We zijn 'jammer genoeg' niet in Tsjechie die dag, maar in Bryce Canyon in Utah, USA.
Wie weet zijn we in de zomer wel weer in Tsjechie...
 
Meimeeting in Dolni Lanov

Volgens mij is er ergens iets niet goed gegaan. Ik probeer al een aantal keren om de 10e meimeeting in Dolni Lanov op de agenda te krijgen, maar tot nu toe is dat nog niet gebeurd. De datum zal waarschijnlijk op 30 april zijn ivm de adviesdata voor de meivakantie van het ministerie. Nadere bijzonderheden volgen nog.
 
Klopt, maar ik probeer het nu al een aantal dagen geplaatst te krijgen, maar de goedkeuring volgt nog steeds niet. Ik heb al een melding gedaan om dit topic voorlopig te laten verdwijnen en alleen in de agenda de melding te maken.
 
Klopt. De 10e meimeeting zal hoogstwaarschijnlijk niet plaatsvinden in mei, maar in april. De meeting wordt altijd gehouden op de woensdag in de meivakantie. Door de adviesdata voor de meivakantie, uitgegeven door het ministerie, valt deze woensdag nu op 30 april. Er zijn scholen die twee weken meivakantie hebben, maar dit geldt niet voor elke school. Misschien dat het toch verschoven kan worden naar de eerste woensdag in mei, maar dat weet ik nog niet zeker.
 
Denk dat 7 mei, de eerste woensdag in mei de meeste scholen geen vakantie meer hebben, ze beginnen allemaal weer op dinsdag 6 mei. Er zijn scholen die al vanaf 18 april, goede vrijdag ruim 2 weken vakantie hebben, maar er zijn ook scholen die alleen goede vrijdag en tweede paasdag vrij zijn en pas op vrijdagmiddag 25 april de deuren voor 1 week vakantie sluiten. Onze dochter heeft ook maar 1 week.
 
Er zijn best veel scholen die wel gewoon 2 weken vrij hebben hoor, in onze regio wel in ieder geval. Gelukig wel, anders hadden we niet naar Amerika kunnen gaan, dar is het in de winter te koud, in de zomer te heet maar in mei precies goed.
 
We houden de meeting gewoon op 30 april, want dan hebben alle scholen vakantie. Hij is nu wat eerder aangekondigd dan gebruikelijk, maar dat komt omdat de agenda niet helemaal duidelijk was. Nadere bijzonderheden volgen nog.
 
Jan, verstandig besluit. Want 7 mei is er geen school meer die nog vakantie heeft.
Je hoort nog van ons met hoeveel personen wij komen, moet even overleggen want wij hebben dan logees.
En Rianne t, met 1 week vakantie kan je ook makkelijk naar Amerika, hebben wij al een aantal keren gedaan. Voordeel: weinig last van een jet- lag.
 
Bovenaan