Škoda

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Weer een Britse prijs voor Skoda


Kodiaq-prijswinnaar--300x201.jpg
Skoda blijft maar prijzen binnenslepen uit professionele Britse hoek. Het Tsjechische merk kan geen kwaad meer doen bij de Britse media en gebruikers. Dat werd onlangs weer eens duidelijk toen de Kodiaq werd verkozen tot Family SUV of the Year tijdens de uitreiking van de Top Gear Magazine Awards 2017. En dat is beast bijzonder want Top Gear was vroeger niet meteen kritiekloos over het merk. Die tijden liggen intussen ver achter ons en het Skoda van na 1992 krijgt volop respect en aandacht. Vorig jaar kreeg de Kodiaq al de titel een der beste auto’s ter wereld te zijn, met dank aan de slimme wijze waarop de auto in elkaar steekt en ook wat hij zijn gebruikers te bieden heeft. Nu krijgt de Kodiaq echt jubelende kritieken van jury en gebruikers. Heel veel auto voor het geld en geweldig goed in elkaar gestoken. Opvallend is natuurlijk dat de Kodiaq in feite de eerste grotere SUV is van het merk nadat men eerder al de compacte Yeti uitbracht die intussen is afgelost door de Karoq. (NP)

Bron: auto.blog.nl
 

Ad Verschoor

Donateur
Skoda voert productie verder op
Skoda bouwt in haar hoofdvestiging in het Tsjechische Mladá Boleslav een nieuwe ‘paint shop’. Daarmee moet de capaciteit voor het spuiten van de nieuwe auto’s worden opgevoerd van 2.100 naar 2.700 per dag. Skoda investeert 214,5 miljoen euro in het project dat 650 nieuwe arbeidsplaatsen op moet leveren. De nieuwe ‘paint shop’ moet in de zomer van 2019 in gebruik worden genomen.

‘'Dit is een belangrijke investering in de toekomst van ons bedrijf,'' stelde Michael Oeljeklaus, in de Raad van Bestuur verantwoordelijk voor productie en logistiek, bij het slaan van de eerste paal. ‘'De vraag naar Skoda auto's neemt wereldwijd toe en we werken daarom voortdurend aan het opvoeren van de productiecapaciteit in onze bestaande fabrieken.''

Oeljeklaus benadrukt daarbij dat de nieuwe spuitcapaciteit aan de laatste eisen op het gebied van het milieu voldoet. ‘'Dit wordt één van de meest moderne faciliteiten in heel Europa.'' Skoda heeft kort geleden al aangekondigd dat het in 2020 in Mladá Boleslav wil beginnen met de bouw van puur-elektrische uitvoeringen. Daarnaast wil ook deze dochteronderneming van de VW-groep zich in de nieuwe mobiliteitsdiensten gaan begeven.

Bron: automobielmanagement.nl
 

Ad Verschoor

Donateur
Volledige prijslijst Skoda Karoq bekend
Skoda-Karoq-1263x560.jpg

13 Dec 2017 Sjoerd van Bilsen

Skoda rijdt nog deze maand de eerste exemplaren van de fonkelnieuwe Karoq de showrooms binnen. Hoewel de levering pas eind januari volgt, opent de importeur nu al de orderboeken. De prijzen zijn bekend.



De Karoq werd door de Tsjechische autobouwer al een dik half jaar geleden voor het eerst getoond, waarna de SUV zijn publieksdebuut op de IAA-autoshow in Frankfurt beleefde. De fabrikant maakte toen ook al de vanafprijs van het kakelverse model bekend. Nu de marktintroductie nadert, heeft Skoda de volledige prijslijst samengesteld.

Gewilde versie
De instapprijs van de Karoq is in de afgelopen maanden onveranderd € 28.990,- gebleven. Voor dat bedrag krijgt de koper de Karoq als Ambition met een 1.0 TSI-motor voorgereden. De importeur denkt dat dit de meest gewilde versie voor de Nederlandse markt wordt. Het Ambition-uitrustingsniveau bestaat uit onder andere airconditioning, cruise control, parkeersensoren, City Emergency Brake, 16 inch lichtmetalen wielen en een met leder bekleed stuurwiel.

Style
Wie Bluetooth-telefoonverbinding, automatisch inklapbare buitenspiegels, sleutelvrije entree met startknop, en een regensensor wenst, is aangewezen op of de accessoirelijst of op de Style. De uitvoering kost € 2.900,- extra ten opzichte van de Ambition. Beide niveaus zijn tevens met een Business-pakket verkrijgbaar.

Motorenaanbod
In alle gevallen zijn de Ambition en Style met drie motoren leverbaar. Het benzine-aanbod bestaat uit een 1.0 TSI met 115 pk en een 150 pk sterke 1.5-viercilinder. De beide turbomotoren staan op de prijslijst met zowel een handgeschakelde zesbak als een 7-trapsautomaat met dubbele koppeling (DSG). Voor de veelrijders is er een 1.6 TDI-dieselmotor met 115 pk, die desgewenst over een automaat in plaats van een handbak beschikt. In alle gevallen is de Karoq voorwielaangedreven. Een 4×4-versie staat vooralsnog niet op de prijslijst.

Dealer
Eind januari verschijnt de opvolger van de Yeti bij de dealer.

1.0 TSI 115 pk
Ambition – 6-handbak – € 28.990,-
Ambition – DSG-7 – € 31.190,-
Style – 6-handbak – € 31.890,-
Style – DSG-7 – € 34.090,-

1.5 TSI ACT 150pk
Ambition – 6-handbak – € 30.790,-
Ambition – DSG-7 – € 33.690,-
Style – 6-handbak – € 32.990,-
Style – DSG-7 – € 35.890,-

1.6 TDI 115 pk
Ambition – 6-handbak – € 33.490,-
Ambition – 7-DSG – € € 36.390,-
Style – 6-handbak – € 35.690,-
Style – 7-DSG – € 38.590,-

Bron: Autovisie.nl
 
Skoda viert rallysucces met speciale Fabia

BBGHbVH.img



Skoda viert de winst van het World Rally Championship-2 met een gelimiteerde versie van de Fabia, een model dat vanaf februari leverbaar wordt.

De speciale Fabia, waarvan Skoda er slechts 1,300 zal produceren, is te herkennen aan een witte carrosseriekleur in combinatie met een zwart dak.

Het model is gebaseerd op de Monte Carlo-uitvoering en is voorzien van 17-inch lichtmetalen wielen, die leverbaar zijn in het wit, groen of zwart.

Daarnaast is de Fabia verlaagd en uitgerust met sportveren. Bovendien werden de schokdempers wat straffer afgesteld. Tot slot werd het uitlaatsysteem gewijzigd.

In het interieur monteert Skoda een sportstuur en sportief gevormde stoelen.

De gelimiteerde Skoda Fabia wordt aangedreven voor een 125 pk sterke 1.4 TSI motor. Het blok is gekoppeld aan een automatische DSG-transmissie.

De auto accelereert in 8,8 seconden van 0 naar 100 kilometer per uur en haalt een topsnelheid van 203 kilometer per uur.

Het speciale model krijgt ook extra uitrusting mee. Skoda levert de Fabia met onder meer stoelverwarming, achteruitrijcamera, een navigatiesysteem, automatische klimaatregeling, parkeersensoren achter, keyless-go en adaptieve cruise control.

De gelimiteerde Skoda Fabia komt niet naar Nederland


BronL Nu.nl
 
Laatst bewerkt:
Mooie auto, maar het blijft een hoop geld.
Inderdaad een nette auto, maar ik vind het wel erg jammer dat Skoda bij de nieuwste modellen steeds meer het eigen gezicht inlevert. De gelijkenis met de andere merken uit de VW-groep wordt alsmaar groter en de onderlinge verschillen tussen de Skoda-modellen worden steeds kleiner. Neem de vorige Superb, die herkende je uit duizenden. Het huidige model ziet er veel anoniemer uit en is qua vormgeving amper te onderscheiden van de Octavia.
En zet naast de Skoda-SUV's eens een VW, Audi of Seat en je ziet afgezien van de neus, nauwelijks verschil. Eenheidsworst. Vergelijk maar met de Yeti.
 
Laatst bewerkt:
Mooie auto! Inderdaad overduidelijk VW kenmerken, maar ja, het moet geld opbrengen he. Toch heeft het merk nog zijn eigen identiteit vind ik.

Ik denk dat Skoda prijs-kwaliteit gezien het beste is wat je kan kopen. Zeker als particulier. Want al die premium merken zijn volledig los aan het gaan met hun prijzen... Allemaal fijn als je een firmawagen krijgt, maar als particulier moet je je eerst aansluiten bij een of andere maffiaclan om dat nog te kunnen bekostigen... Spijtig dat Skoda nog geen pick-up heeft... Dat zou het voor mij nog interessanter maken: 5 volwaardige zitplaatsen, plaats voor hond + bagage en in België betaal je op zo'n ding zelfs als particulier amper taks.
 
Mooie auto! Inderdaad overduidelijk VW kenmerken, maar ja, het moet geld opbrengen he. Toch heeft het merk nog zijn eigen identiteit vind ik.

Ik denk dat Skoda prijs-kwaliteit gezien het beste is wat je kan kopen. Zeker als particulier. Want al die premium merken zijn volledig los aan het gaan met hun prijzen... Allemaal fijn als je een firmawagen krijgt, maar als particulier moet je je eerst aansluiten bij een of andere maffiaclan om dat nog te kunnen bekostigen... Spijtig dat Skoda nog geen pick-up heeft... Dat zou het voor mij nog interessanter maken: 5 volwaardige zitplaatsen, plaats voor hond + bagage en in België betaal je op zo'n ding zelfs als particulier amper taks.

Heb een aantal jaren een Yeti gereden, de Yeti is toch in verhouding een stuk voordeliger dan de Karoq.

Ik denk ook dat VW bewust de prijzen van Skoda aan het opvoeren is omdat Skoda te succesvol is.
 
Heb een aantal jaren een Yeti gereden, de Yeti is toch in verhouding een stuk voordeliger dan de Karoq.

Ik denk ook dat VW bewust de prijzen van Skoda aan het opvoeren is omdat Skoda te succesvol is.

Dat klopt. Het stond hier onlangs in de krant. De Octavia is hier dermate populair dat ze bij VW de Passat aan de straatstenen niet meer kwijt raken. Simpelweg omdat je quasi hetzelfde krijgt voor een heleboel minder geld... Dus ze zullen niet anders kunnen dan de prijzen van Skoda wat omhoog te trekken...
 
Nog een (ouder) nieuwtje om het jaar in te zetten:


image upload


Op het Concours d'Elegance du Zoute, van de Zoute Grand Prix in Knokke, ging een Skoda Popular Monte Carlo uit 1937 aan de haal met de juryprijs. Helaas voor de Ferrari 250gt, de Maserati 3500 cabriolet, de Aston Martins, de Alfa Romeo's enz. Ze deden hun best, maar het was de helemaal uit Tsjechië overgekomen Skoda Popular Monte Carlo die de Coup du Coeur juryprijs in ontvangst mocht nemen. De eerste deelname voor Skoda en al meteen prijs. Voor wie het Skodamuseum in Mlada Boleslav al bezocht heeft is de auto geen onbekende. Ook daar staat hij te pronken.
Meteen na het evenement werd hij alweer netjes veilig ingeladen in een vrachtwagen en overgebracht naar Tsjechië.

Een kort artikeltje: https://www.vroom.be/nl/nieuws/skoda-haalt-juryprijs-binnen-op-concours-d-l-gance-zoute

Een hoop foto's van het evenement: http://www.oldtimerweb.be/fotos-oldtimer-evenement/zoute-grand-prix-@-jie-pie_6581.aspx
 

Ad Verschoor

Donateur
Preview: Skoda Fabia facelift (2018)

preview-Skoda-Fabia-facelift-2018.jpg

In maart krijgen we op het Autosalon van Genève een geüpdatete Skoda Fabia!

De derde generatie Fabia gaat reeds mee sinds 2014 en dat maakt 2018 tot het ideale moment voor een belangrijke esthetische update aldus de Tsjechische autoconstructeur. Op het Autosalon van Genève krijgen we de vernieuwde Fabia voor het eerst te zien, voorzien van LED verlichting zowel voor- als achteraan. Naar goede gewoonte voorziet Skoda tevens wat extra Simply Clever features die het comfort aan boord verder versterken.

Frisse, nieuwe designelementen en state-of-the-art technologie zetten verder de toon voor de aankomende facelift van de Fabia. Wie zich niet meer kan inhouden moet eens gaan kijken naar de nieuwigheden van de Volkswagen Polo en Seat Ibiza, deze delen namelijk de technische basis met de aankomende Fabia.

Sinds 1999 werden wereldwijd meer dan 4 miljoen Fabia’s verkocht waarvan de huidige generatie 500.000 exemplaren voor zijn rekening neemt.

Bron: groenlicht.be
 

Ad Verschoor

Donateur
Skoda Vision X Concept: T-Roc uit Tsjechie
150442-skoda-vision-x-concept-1.jpg


Springt Volkswagen, dan springt Skoda (en tevens Seat) ook. Zo gaat het tegenwoordig bij grote autoconcerns als de Volkswagen Groep. En daarom viel er vergif op in te nemen dat de Tsjechen, maar uiteraard iets later dat de Duitsers, met een eigen compacte SUV zouden komen die nauw verwant is aan de T-Roc van Volkswagen.

Terwijl de T-Roc al bij de Volkswagen-dealer staat, houdt Skoda het eerst nog bij een conceptversie van diens derivaat. Op de Autosalon van Genève zal het doek worden getrokken van de Skoda Vision X Concept, waarvan we nu alvast een voorproefje krijgen te zien via designschetsen. Het productiemodel volgt naar verluidt op de Autosalon van Parijs in oktober.

Flitsend groen
Behalve deze computertekeningen wil Skoda enkel nog prijsgeven dat het studiemodel is gespoten in de kleur FlexGreen. We zullen moeten wachten tot begin maart voor meer informatie, al is eigenlijk al in te vullen hoe het met de (toekomstige) eigenschappen zit wanneer je weet dat je hier te maken hebt met het neefje van de T-Roc en Spaanse Arona.

De Vision X Concept is overigens niet de enige primeur van Skoda in Genève. Ook de wederom gefacelifte Fabia zal er debuteren.

Bron: autowereld.com
 
Interessant, de T-Roc is een toffe kar, maar belachelijk duur. Een tof design, maar veel ruimte is er niet. Als Skoda de prijs wat kan laten zakken zal deze meer in verhouding staan tot wat je ervoor in de plaats krijgt.
Vandaar ook de succesformule van Skoda volgens mij. Prijs-kwaliteitsverhouding gezien is Skoda het beste wat je momenteel kan kopen als particulier. Degelijke kwaliteit voor een aanvaardbare prijs in plaats van de exuberante maffiaprijzen van de premiummerken.
 

Ad Verschoor

Donateur

Dit is de nieuwe Skoda Fabia

Heet nieuws van het Tsjechische volumefront: de Skoda Fabia heeft een opfrisser gekregen. Op het eerste gezicht is er niet bar veel gewijzigd, het opvallendst is de nieuwe LED-eyeliner.

De huidige Fabia (van de derde generatie) werd in 2014 gepresenteerd, en dus is het tijd voor de bekende facelift die er voor moet zorgen dat een model het de volle 8 jaar van zijn levenscyclus uit kan zingen. Skoda's aan-na-kleinste bevindt zich in het belangrijke B-segment, dat met de Renault Clio vorig jaar de bestverkochte auto van Nederland leverde.

Zoals we zien op de foto's zijn de LED'jes nu ook tot het segment der Fabia's doorgedrongen: zowel voor als achter prijken de diodes in de lampunits. De Fabia komt er opnieuw als vijfdeurs hatchback en als Combi. Dit in tegenstelling tot het Spaanse zusje Ibiza, dat de ST-variant loosde.

87a00c09e5_180208-Updated-SKODA-FABIA-3.jpg


Op motorenvlak is het bij Skoda niet bepaald spannend: de Tsjechen wagen zich al even niet meer aan een RS-variant van de Fabia, het zijn de meer verstandige motoren die de klok slaan. Bij de introductie zien we louter 1.0 driecilinders, die zowel als MPI (atmosferisch: 60, 75 pk) en als TSI (turbo: 95, 110 pk) te krijgen zijn. De huidige generatie is nog met 1.4 TDI verkrijgbaar, maar het zou ons niet verbazen als de diesel met de facelift verdwijnt.

Voor de liefhebbers van flinke wielen biedt Skoda wel voor het eerst de optie om 18"-sloffen onder je Fabia te leggen. Dat maakt hem geen RS, maar het smoelt wel goed.

Profieldieptemeterijskrabberhandigheidje
Het is een Skoda-dingetje om slimmigheidjes in de auto te stoppen, zoals paraplu's in de deuren en ijskrabbers achter de tankklep. Deze ijskrabber heeft voortaan ook een profieldieptemeter, opdat u kunt checken of de bandjes al kaalgereden zijn of niet. Skoda presenteert de gebotoxde Fabia komende maand in Genève, samen met de Vision X, een voorloper op een SUV onder de Karoq. Hiervan worden later beelden vrijgegeven.

d94676a451_180208-Updated-SKODA-FABIA-2.jpg


d18ba36aa9_180208-Updated-SKODA-FABIA-4.jpg

Bron: autobahn.eu
 

Ad Verschoor

Donateur
Skoda verkoopt in Nederland als een malle

De Nederlandse autoverkoop zit in de lift. Een toename van 16,1 procent ten opzichte van januari 2017 is toch een hele nette score. Nog steeds blijven Nederlanders hun VW’s trouw, maar uit de laatste cijfers blijkt dat vooral dochtermerk Skoda het heel goed doet in 2018. Eigenlijk heel logisch: Skoda laat zien dat je die Volkswagen onderdelen ook in een relatief goedkoop doch praktisch jasje kunt steken.

Het succes van Skoda was eerst vooral te danken aan de Fabia, Octavia en Superb, maar die drie zijn al meer dan een decennium een fenomeen, met sinds 2012 de Citigo als het instapmodel. Het huidige succes is ook te danken aan eerdergenoemde modellen, maar sinds Skoda is besmet met het crossover-virus is hun assortiment uitgebreid met de Kodiaq en zijn kleine broertje Karoq.

En vooral die laatste twee zorgen ervoor dat Skoda een januari-record vestigt. Ten opzichte van januari 2017 verkocht Skoda 13,7 procent meer auto’s in Europa, met in Duitsland een toename van 14,4 procent. Het ziet er dus naar uit dat ook de Duitsers beginnen te begrijpen dat Skoda’s heel oneerbiedig gezegd, goedkopere Volkswagens zijn. Kijkend naar ons eigen land zijn wij duidelijk Europees leider: een verbazingwekkende 45,4 procent meer verkopen dan in januari 2017! Er zijn dus bijna anderhalf keer zoveel Skoda’s verkocht in Nederland ten opzichte van het jaar daarvoor. Oftewel, 2.532 Skoda’s maakten entree in Nederland in januari. Aan de vele Kodiaqs en facelift-Octavia’s die onze wegen vullen is het logisch dat dat een bijzonder hoog aantal is.

Natuurlijk zijn het niet allemaal Kodiaq Sportlines, zoals op de bovenstaande afbeelding die Skoda ons meegaf, maar grotendeels iets simpeler uitgevoerde modellen voor de leasemarkt. Daar zegt Skoda zelf niks over, maar dat zal de hoofdreden zijn voor het enorme succes wat ze boeken in Nederland. Feit blijft dat Skoda een belangrijke speler is en hun arsenaal blijft uitbreiden, met zelfs een heuse SUV-Coupé op komst. Wie weet lukt het Skoda om ze aan de man te brengen. Aan de Skoda badge ligt het in ieder geval niet meer.

Bron: autoblog.nl
 

Ad Verschoor

Donateur
Autotest – Skoda Karoq 1.5 TSI
Multitool uit Tsjechië

Door Wim Otten. Doorgewinterd journalist met heldere kijk op content. Thuis in de wereld van auto’s, vrachtauto’s en techniek maar vooral van motorfietsen.

Wie niet sterk is moet slim zijn. Dat laatste is de Skoda Karoq zeker met handigheidjes, zoals een zaklampje in de kofferbak en een ijskrabber achter het tankklepje. Is hij dan niet sterk? Een sportauto is het niet, maar de 1.5 TSI motor is pittig zat voor deze compacte SUV.
m


Mee in steeds drukkere SUV-korps
Skoda marcheert driftig mee in het steeds drukkere SUV-korps. Alle grotere merken hebben ze inmiddels in soorten en maten. En dus lanceerde het Tsjechische merk ruim een jaar geleden de Kodiaq en nu de wat compactere Karoq. Bij de Kodiaq zijn aandrijflijnen en bodemplaat gelijk aan die van de Volkswagen Tiguan en Seat Ateca. Skoda is immers al tientallen jaren onderdeel van de VW Group. Dus het zal je niet bevreemden dat de kleinere Karoq onderhuids veel gemeen heeft met de Seat Arona en de Volkswagen T-Roc.

009A0501.jpg


Slimmigheidjes in de laadruimte
Slim, zijn de talrijke attributen die het meenemen van spullen makkelijk maken: rails met haken, klepjes met klittenband om lading vast te zetten en handige vakjes aan de zijkant van de laadruimte, die met de achterbank neergeklapt groeit naar een inhoud van 1.810 liter. En dan de led-verlichting in de vorm van een uitneembare zaklamp aan de zijkant van de bagageruimte, de slogan ‘simply clever’ van Skoda krijgen we door…



Neutraal uiterlijk van een functionele allemansvriend
Het uiterlijk kun je het best omschrijven als neutraal. Je staat voor je gevoel oog in oog met een functionele allemansvriend. Geen wulpse of flamboyante plooien, maar rechte lijnen en hoeken zetten de toon. Dat strakke zie je terug in het interieur. Hou je van orde, opbergruimte en overzichtelijkheid dan voel je je snel thuis.

Veiligheid en assistentie prima voor elkaar
Simpel is het zeker niet! De geteste Skoda Karoq had bijvoorbeeld alle denkbare veiligheids- en assistentiesystemen. Systemen die je waarschuwen voor verkeer in de dode hoek, die automatisch corrigeren als je buiten de lijnen van je rijvak dreigt te raken en adaptieve cruise control. Die remt de auto helemaal tot stilstand af, indien nodig. Ook hier geldt, de technologie stamt rechtstreeks van Volkswagen.



Groene lichtsignatuur
Ook de touchscreen is nagenoeg gelijk aan die in de andere merken van de groep. De layout is echter anders en groene lijnen zorgen voor een eigen accent. Het is de huiskleur van het merk Skoda. Over de portierpanelen en rond het optionele panoramadak zie je ook groene led-lijnen als signatuur van Skoda.




Zesbak of 7-traps DSG automaat
De 1.5 TSI is de krachtigste benzinemotor van 110 kW (150 pk), die leverbaar is. Daarbij kun je kiezen voor een handgeschakelde zesbak een 7-traps DSG-automaat. Die kost wat meer, maar voegt veel comfort en rijgemak toe. Hij schakelt supersnel en zorgt voor een zo laag mogelijk verbruik. Tenzij je natuurlijk iedere keer flink gas geeft en de motor hoog in de toeren laat doortrekken. Dan sprint je in 8,6 seconden van nul naar honderd kilometer per uur.



Met cilinderuitschakeling
Om de brandstofconsumptie te beteugelen heeft de motor cilinderuitschakeling. Bij constante snelheid, dus als je geen gas geeft en niet al te hard rijdt, gaat hij over de 2-cilindermodus. Daar merk je echt helemaal niets van. Dat omschakelen gaat schokvrij en zonder verandering van motorgeluid. Je krijgt alleen een vermelding in het instrumentarium dat ie op twee cilinders loopt. Dat je dan dus weet dat je zuinig rijdt. Geinig wel en het past bij de ‘simply clever’ gedachte.

Ook met vierwielaandrijving
De Skoda Karoq is leverbaar vanaf 28.990 euro met 1.0 TSI driecilinder benzinemotor van 8 kW (115 pk). Fijn blok overigens, we kennen hem van een test met de Seat Arona. De 1.5 TSI is er vanaf 30.790 euro. Dieselen kan vanaf 33.489 euro met een 1.6 TDI van 85 kW (115 pk). Vierwielaandrijving is er alleen in combinatie met de 2.0 TDI diesel van 110 kW (150 pk).

Bron: autorai.nl
 

Ad Verschoor

Donateur
Skoda Karoq van dak ontdaan

AAvNJvc.img


Ieder jaar geeft Skoda studenten van zijn vakopleiding de opdracht om één bijzondere auto te bouwen. Dit jaar werkt een groep van twintig studenten aan de Azubi Car, de algemene naam waaronder Skoda zijn studentenauto's schaart.

Twintig studenten van de Skoda Academy hebben gezamenlijk de zaag gezet in een Skoda Karoq. De auto wordt van zijn dak ontdaan en komt te beschikken over een softtop. Volgens Skoda is de auto nog niet helemaal af en derhalve krijgen we het eindresultaat nog niet te zien. Wel presenteren de Tsjechen alvast een schets van de dakloze Karoq. Overigens waren de studenten aanvankelijk van plan om "[...] een ander model" van Skoda te verbouwen tot een rallyauto.

In 2014 waren studenten van Skoda's vakopleiding verantwoordelijk voor de Citijet, een tot cabriolet omgetoverde Citigo. Het jaar erop was het studententeam verantwoordelijk voor de Funstar, een opengesneden Fabia die nog het meest deed denken aan een reïncarnatie van de Felicia Fun. In 2016 jaar was deze bijzondere Atero het eindresultaat en vorig jaar maakten we kennis met de Skoda Element.

Bron: msn.com
 
Bovenaan