Levensmiddelen Openingstijden winkels tijdens kerst

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik kan mij herinneren dat de toendertijd nieuwe tesco in Karlovy Vary werkelijk dag en nacht open was.
Alleen op op nieuwjaarsdag één uur gesloten, van 12.00 tot 01.00 uur.
Nu verleden tijd.
Ook van de werkelijk grote tesco, met 40 kassa's, is weinig meer over.
Dadelijk is het voor mij ook sluitingstijd, welterusten!
 

kuurgast

Donateur
Nog even onder de aandacht brengen:

24 december - winkels alleen open tot 12 uur.

25 + 26 december en 1 januari zijn de grote winkels gesloten!

Bron oa tn.nova.cz.

Ook veel restaurants zijn op 24 + 25 december gesloten, want in Tsjechië vieren ze 24 december hun kerstfeest in familiekring.

In grotere steden en wintersportgebieden zijn ze wel open , maar controleer dat eerst even op hun website/facebook en reserveer voor de zekerheid een tafeltje.
 
Laatst bewerkt:

kuurgast

Donateur
Otevírací doba na Vánoce 2019 = Openingstijden voor kerst 2019

Openingstijden tijdens de kerstvakantie variëren van supermarkt tot supermarkt. Wanneer zijn Albert, Bill, Globus, Kaufland, Lidl, Penny Market en Tesco geopend? Zie lijst van supermarkten met tijden op vitalia.cz.
běžná otevírací doba = normale openingstijden
zavřeno = gesloten
prodloužená otevírací doba do 21.00 = verlengde openingstijden tot.....
Praagse winkels hebben andere openingstijden.
 

kuurgast

Donateur
Dit topic nog maar een schop geven.....

24 december sluiten de winkels om 12 uur.
25 december zijn de winkels gesloten.
Houd dus rekening met inkopen doen voor je kerstontbijt/brunch/diner.
Restaurants wel reserveren om niet met een hongerige maag voor een dichte deur te staan.
 
Wij hebben de planning om met de kerst naar Tsjechië te gaan.
We hebben voor de zekerheid maar alvast veel produckten in Nedderland aangeschaft.
Wat ik me af vraag is of de kleine supermarkten ook moeten sluiten, normaal mogen deze toch open blijven?
 
Weet iemand of er supermarkten open zijn tijdens kerst rond/in Vrchlabi/Cerny Dul? We komen 24 december eind vd middag aan. Dan is er natuurlijk niets meer open. Kaufmarkt is dicht tijdens de kerstdagen. Is er iets anders dat tijdens de Kerst open is voor brood etc voor ons gezin van 6?

En ook nog op zoek naar een restaurant dat de 24e open is,,. dat is ondoenlijk denk ik ;-)
 

kuurgast

Donateur
In Tsjechië zijn de openingstijden van supermarkten en hypermarkten tijdens feestdagen wettelijk beperkt.
Dit verkoopverbod en de daarbij behorende gewijzigde openingstijden op feestdagen geldt voor supermarkten en hypermarkten met een oppervlakte van meer dan 200 vierkante meter, zoals Albert, Billa, Kaufland, Lidl, Penny Market, Globus en de meeste filialen van de Tesco-keten.
De 24ste december mogen de winkels maar tot 12.00 uur open zijn. Let op er zijn ook winkels die al om 11.00uur dicht gaan!
1ste en 2e kerstdag en nieuwjaarsdag zijn ze gesloten.

24 December is het belangrijkste familiefeest in Tsjechië.
Of ze eten thuis of ze hebben ruim van tevoren plaatsen gereserveerd in restaurants. Er zijn ook veel restaurants op 24 december gesloten, dus van tevoren contact met ze opnemen en tafel reserveren. Handig hulpmiddel hierbij is facebook van de restaurants waar je in Duits/Engels makkelijk vraag kan stellen.
Of vraag aan je verhuurder van de accommodatie of die iets voor je kan regelen, misschien kan die ook voor broodjes zorgen?
Anders afbakbroodjes meenemen.
 
Bedankt kuurgast!

Geen escape mogelijk dus.. We hebben een gezin met 4 pubers en die eten samen tenminste 2,5 broden per dag ;-). We gaan kijken of dat allemaal in de auto past!

Restaurants had ik al gemaild en per facebook benaderd. Gaat goedkomen!

Fijne avond!
 
Als jullie met ruimtegebrek zitten, wil ik eventueel wel afbakbroodjes voor jullie halen. Wij wonen in Dolni Lanov en dat is tussen Vrchlabi en Cerny Dul.
Dankjulliewel, super aardig aanbod! Ik lees het alleen nu pas ;-) Een volgende keer weten we jullie te vinden hoor! ;-)

We hebben het gelukkig goed gered met fijne restaurantjes waar we van tevoren gereserveerd hadden en 6 broden in de auto... en zagen bij aankomst dat de vietnamese winkeltjes wel "gewoon" open zijn! ;-) dus ook nog heerlijke kerstgebakjes gevonden. t Weer zit niet echt mee qua wintersport maat t is heerlijk om hier weer te zijn!
 
Bovenaan