Een aantal jaren terug (ik meen een jaar of 4 geleden) zijn wij eens rond de 20ste oktober in zuid Bohemen geweest. Toen we daar begin van de week aankwamen was het 2 graden en 's nachts vroor het... De dag voordat we vertrokken hebben we in het zonnetje bij 22 graden op een bankje in Ceske Budejovice gezeten... zie hier een foto van een grachtje in Ceske Budejovice in een oktober zonnetje... Met andere woorden: het kan vriezen, het kan dooien !
Offpark in Sušice is een ideale plaats voor een avontuurlijke dag. -Hindernissenparcours met 34 diverse hindernissen op 6 à 9 meter hoogte. -Offball. -Rafting -Trialroller -Rondvluchten -En nog heel veel meer... offpark.cz
In Horní Radouň is een museum met motoren geopend in een voormalig schoolgebouw. Er zijn ongeveer 50 motoren de oudste is van 1925 de jongste van 1963.Ook zijn er nog andere oude voertuigen van kinderwagens en een oude slee.De oprichters willen dat het vooral grappig is en niet te serieus. Zie denik.cz en als je bij de foto op de pijltjes verder gaat zie je meer foto's.
Hallo allemaal, Wij willen dit jaar naar een camping vlak bij cesky krumlov. Nou vinden de kinderen het klimmen in een soort monkey park zo leuk ( we deden dit in spindleruv mlyn. ) Kan iemand mij vertellen of je dit in deze buurt ook kan doen?
bedankt voor de tip. Dit is echter niet helemaal wat ik zoek. Ik zoek klimmen tussen bomen op die touwen die speciaal daarvoor opgehangen zijn. we deden het ook eerder bij kremesnik ( pehlrimov) maar nogmaals bedankt en wie weet heeft er nog iemand anders een tip
Hallo vosjes, Een van de grootste kletter- en seilparken van Tsjechie is te vinden in Prachatice op de berg Libin. In afstand niet zover van Cesky Krumlov. Website: www.adrenalin-libin.cz Goeie vakantie en veel plezier Ad
Dan heb je niet goed gekeken hoor. Bij "Adrenaline" staat in de Nederlandse versie oa "Touwbaan" en in de fotogalerij staan trouwens enkele foto's er van. Het park dat Ad aangeeft ligt slechts iets verder (40 km ongeveer vanaf Cesky Krumlov) maar ziet er bijzonder leuk uit.
Rožmberský rok 2011 In 2011 is de 400ste verjaardag van het overlijden van de laatste mannelijke afstammeling van de belangrijkste aristocratische familie Petr Vok z Rožmberka. De familie Rosenberg was een oude Tsjechische adellijke familie die veel hebben bijgedragen in de politiek , kunst en cultuur. Komend jaar zijn er diverse tentoonstellingen en evenementen in Český Krumlov ,Praag (Valdštejnský palác) ,Netolice (16/10 visserijdag) ,hrad Helfenburk ,Třeboň (23/4 aankomst Petr Vok) ,Hrad Rožmberk. Ook is er een speciale postzegel verschenen.