Zuid Bohemen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Ga er heen en geniet ervan ! Ik heb hier nog een foto gevonden maar veel stelt het niet voor.

04slapy.jpg
 
Voor de eerste maal naar Zuid Bohemen

Hoi allemaal,
Ik ben hier nieuw en dit jaar gaan we voor de eerste maal naar Tsjechië mn. Zuid Bohemen. We verblijven in de buurt van Trebon. We hebben een huisje gehuurd. Kunnen jullie mij zeggen wat ik zeker moet zien in de buurt ? Alle info welkom.
Bedankt
 
jullie moeten zeker de meren van trebon zien. je kan ze bekijken per fiets of wandelend. ook moet je in het centrum van trebon zijn geweest. daar heb je best veel leuke winkeltjes enzo.
 
Ten eerste welkom op het forum.
Zuidbohemen, er is zo veel te zien wat je eigenlijk niet missen mag.
Ik zal even 'n paar namen hier neerzetten, kan je doorop zoeken via de zoekfunctie. Hluboka nad Vlavou, Jindrichuv Hradec, Ceske Budejovice, Ceske Krumlov, Telc.
Vergeet ook niet de linkpagina.
Veel plezier met de voorbereiding van de vakantie.
 
..... dit jaar gaan we voor de eerste maal naar Tsjechië mn. Zuid Bohemen. Kunnen jullie mij zeggen wat ik zeker moet zien in de buurt ? Heeft er iemand ervaring hoe de Tjechen omgaan met honden ?
Ik heb je vraag over Zuid Bohemen samengevoegd met het bestaande topic, dan heb je alvast wat te lezen. ;)

Je vraag over honden heb ik verplaatst naar dit topic; ik maak me sterk dat je daar alles kan vinden wat je wilt weten.
 
ik ben saskia en 38 jaar oud.
Twee kids een man een hond een duif en twee caafjes.
Ik ga dit jaar voor de tweede keer naar tsjechie vorig jaar was ik in het reuzengebergte.
Dit jaar gaan we naar zuid bohemen.
Hebben jullie leuke tips om te gaan bekijken of doen?
Alles is welkom:)
 
welkom op het forum saskia,

ga zeker kijken bij zoo ohrad voor de entreeprijs hoef je het niet te laten. ga ook kijken bij het kasteel hluboka. en natuurlijk in cesky krumlov en cesky budejovice. op een Zonnige dag moet je naar de klet gaan, met de kabelbaan of lopend je blijkt dan tot oostenrijk te kijken( wij waren hier ook maar toen we boven waren was eht niet meer zonnig terwijl ze mooi weer hadden voorspeld) verder weet ik niet wat jullie leuk vinden dus dat moet je dan maar ff zeggen.
 
zuid bohemen - saskia

hoi Saskia

ik kom net terug van de bohemen
heb een wandeltrektocht van 10 dagen gemaakt
ben geweest in:
Prachtice: mooi plaatsje
Vimperk
Churanov
Kvilda
Volary
Nova Pec
Cerni v posumavi

ik vond het stroomdalgebied van de Tepla Vltava links van Volary erg mooi: je kunt daar ook mooi kanoen

verder heb ik rechts van Kubova Hut "onder" de berg Boubin, door een mooi stuk oerbos gelopen (is een bekend " park")

verder is het Lipnomeer mooi: wel toeristisch, maar of je daar last van hebt hangt er vanaf wat je er gaat doen

Cesky Krumlov schijnt ook een erg mooie (historische) plaats te zijn (heb ik met eigen ogen niet gezien)

verder raad ik je aan ter plekke steeds gedetailleerde kaarten van het gebied te kopen (1:45.000 of 1:50.000); daar staan alle wandel/fietsroutes op, treintrajecten (ook handig als je een niet zo lang stuk wilt lopen, waarmee je niet "rond" komt: ze hebben veel kleine treintrajecten met een behoorlijk regelmatig rijtraject)

ik weet niet hoe je gaat verblijven, maar als je nog een hotel zoekt aan het lipnomeer, kan ik je Hotel Villa Bohemia van harte aanbevelen: de jonge manager (vrouw) spreekt engels, duits, italiaans (en tsj); ze is heel vriendelijke en behulpzaam; het hotel ligt prachtig aan het meer met een eigen ligweide, terras uitkijkend op het meer; mooie kamers. In 1 woord top!

veel plezier!
groet
clara
 
hallo

wij gaan ook zuidbohemen in augustus
dit jaar gaan we naar kleni.
om de keukens te bekijken van de hlubloka {kamers hebben we al gezien}
en we gaan ceske crumlov hebben ze leuke winkeltjes een daarvan verkoopt heksen in verschillende grotes ik heb al een grote staan thuis.
we zullen zeker ook wel in ceske budijovice terecht komen .
en voor de rest zien we het wel
maar houd er rekening mee dat er op maandag veel gesloten is.

in 2004 zijn we naar dubovice geweest dicht bij pelrhimov
en vanuit daar zijn we ook gaan bezichtigen
en wat ook heel leuk is is trebon daar heb je een soort kerkje waar je in kan en dan ga je eerst met de groep het kerkje in krijg je uitleg {er zijn engelse en duitse vertlalingen van} en daarna ga je naar beneden toe waar de de grafkisten {om zo even te noemen } staan
het is indrukwekkend als je dat ziet het gaat om de famillie swarzenberg.

als je het boek van kapitool heb tjechie en slowakije
isbn nummer 13: 978-90-410-3398-7

of het reisboekje van marcopolo
dan kom je al een heel eind
en daar staan alle belangrijlste dingen in en de andere is nog uitgebreider dan de ander.


groetjes corina
 
hoi

er zijn zoveel mooie kastelen ruines enz te zien
en ik heb er al veel gezien.
we zijn 2x 2000 en in 2004 bohemers woud {straconice}geweest
1x 2004 in dubovice{pelrihmov}
1x 2003 plav tussen budijovice en crumlov
en nu naar kleni 2007 recht van ceske crumlov

helemaal naar het oosten vinden we nogal ver
en boven praag zijn we ook nog niet geweest

mijn pa zou wel naar het reuzegebergte willen en misschien komt dat er nog een keer van .

we gaan nu rond 18:00uur weg en dan rijden we tot ongeveer 24:00 1:00 uur en dan gaan we een paar uur rusten
we hebben we de vorige keren in 1 keer gereden ongeveer 13 uur met stoppen erbij.
maar toen we naar pelrhimov gingen is het toch een heel eind om te rijden .
en je bent doodmoe als je aan komt of terug komt.
dus vandaar dat we het zo eens willen proberen.

groetjes corina
 
Wij doen dat (in de caravan) al jaren, soms op een winkel parkeerplaats, ook een keer op een parkeerplaats van een ziekenhuis, maar meestal gewoon langs de grote weg tussen de vrachtwagens.
We gaan niet in de buurt van een grote stad staan, dat lijkt ons te link, maar zelfs ik slaap rustig en er is nog nooit iets gebeurd, ik heb ook nog nooit gehoord van mensen waar ook maar iets bij is gebeurd, ja, in de krant, maar als het de krant haalt is het nog steeds een grote uitzondering en geen regel zeggen wij altijd!! :D
 
Hallo

we gaan op een drukke pakeer plaats staan tussen de vrachtwagens
mijn weet wel waar je wel niet kan staan
hij is internationaal vrachtwagen chauffeur en staat dus ook s'nachts op pakeer plaatsen.
soms ook bewaakte plaatsen maar als auto wzen mag je daar waarschijnlijk niet staan.
maar op een heel druk pakeer plaats is minder kans dat je iets over komt dan op een plek waar niemand staat zoals een stopplaats voor auto's als je even iets wil eten of zo daar staan ook van picknick bankjes. daar zou ik dus niet gaan staan.

maar we zullen het wel zien
hoe het gaat
we hebben honden bij dus zullen ze niet zo gou wat proberen om in de auto te komen.

groetjejs corina
 
wij over nachten in de buurt van Dresden.
Dat is dan ongeveer op de helft.
Ik moet alleen rijden dus 900 km doe ik niet in een keer het is tenslotte vakantie.
Zijn er ook zwembaden overdekt??
groeten en bedankt voor de tips;)
 
hoi

of er overdekte zwembaden weet ik zelf niet
maar in grotere steden zul je ze misschien wel vinden


wij gaan dit jaar naar kleni en het is 1065 km
wij komen van zeeland{tholen} dus dat is ook een eindje rijden
mijn pa e mijn man rijden we gaan wel met 2 auto's.
want er gaan 2 honden mee'.

dit jaar hebben we portofoons aangeschaft om te comuniceren onderweg en het is gratis
want mobiel bellen kost ook niet niks.
het is makkelijk als er iemand naar de wc moet of als er een file is en de ander weet het niet
dat hebben in 2005 meegemaakt was er file bij frankfurt mijn pa wist het niet en die reed achter ons en dacht wat gaat hij u doen omdat mijn man een andere weg nam.
mijn man is vrachtwagen chauffeur en komt die kant heel veel
dus weet de weg onderhand wel.
dus leek het ons makkelijk om portofoons te hebben om de ander in te lichten als er iets is.

groetjes corina
 
Bovenaan