Wat vinden jullie van Tsjechisch snoepgoed en gebak?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

ik zou wel eens willen weten wat iedereen vind van tsjechische zoetigheden.
zelf ben ik inmiddels verslaafd geraakt aan de bon pari snoepjes.
zouden deze ook in holland te krijgen zijn?
grin.gif
 

Pelhřimov

Donateur
Hoi Henk

Wat betreft het Tsjechische gebak, kijk eens in deze topic

Wat betreft die Bon Pari snoepjes, die vinden wij ook heel erg lekker en we nemen dan ook verschillende zakken mee naar huis, (behalve dan die zachte frutella-achtige met een andere vulling dan je zou verwachten... )

groetjes

Jeanne
 
Ik heb hier in Nederland een banketbakker op de hoek, die het beste gebak van de stad heeft. Als we iets te vieren hebben in Tsjechie mis ik toch wel zijn gebak, ik bedoel dan de slagroom en vruchtentaart ed, dus ik kan nog wel wat tips gebruiken voor iets lekkers bij de koffie! In de supermarkt hebben ze overigens wel een uitgebreid sortiment lekkere koekjes en cake, maar verse taartjes?? waar kopen jullie deze??
 
drie van de vier bij ons thuis zijn verslaafd aan Tatranky's. helaas is de voorraad nu op en moeten we wachten tot augustus!
de taarten van Mercurius zien er zooooo lekker uit, ik weet al waar ik vanavond van droom:D
groetjes,
tonia
 
Heeeeerrrrlijk Nou !!!

Wij zaten vorig jaar in Zlutice en daar zat ook zo'n thee snoep winkeltje en bijna elke dag gingen gebak snoep en ijsjes eten daar en de eerste keer waren we erg verrast hoe lekker alles was mmmmm, alleen daarvoor zou je al terug gaan.:lekker: :eten:
 
Lina schreef:
In de supermarkt hebben ze overigens wel een uitgebreid sortiment lekkere koekjes en cake, maar verse taartjes?? waar kopen jullie deze??
de verse taartjes koop je bij de hypermarkten zoals tesco,globus en hypernova en bij de cukrarna ze hebben daar heel veel keus en ze zijn allemaal zo lekker
 
Er werd mij gevraagd, bij de kleine potraviny in de buurt van de camping waar ik elke dag iets lekkers haalde voor bij de koffie, of we dat bij de maaltijd gingen opeten. Het meisje dacht dat de berliners e.d. bij een maaltijd hoorde. Ook op een terras in Karlovy waar we "kuchen" bestelden kregen we een glas bosbessen en pannekoekjes met ijs bij de koffie. We begrepen later dat veel mensen in de buurt van Karlovy "kuchen" vertalen als een toetje en je dus een toetje bij de koffie krijgt. Eerder in andere delen van Tsjechie hadden we altijd gebak bij de koffie, maar waarom ze ons hier niet begrepen?
 
k ben echt VERSLAAFD ana die vanilkovy koekjes. altijd als we naar CZ gaan dan bakt mn vriendin dr oma een hele lading van die dingen speciaal voor mij. Ook kolacek is heeeeeeerlijk en het beste is nog wel de lekkernijen met kerstmis. Echt een megadoos vol met van die dingen, heel veel is mieeeeeeeeeeeeeeeerezoet --> en dat vind mij toch lekker :D

kortom, ik kan heeeeeeeeeeeeel goed leven met (en van) die lekkernijen daar in Tsjechie.......
 
Als wij in ons vakantiehuis zijn gaan we bijna altijd wel een paar keer koffie drinken met een overheerlijk gebakje bij het banketbakkertje in Jilemnice. Vlak bij het plein. Heerlijk maar inderdaad soms wel heel erg zoet !!!
 
Wat ook zo heerlijk is zijn al die verschillende puddingbroodjes. En dan niet die maasa-productie-gevallen van Tesco en hypernova, maar die van de echte bakker. Daar droom ik dus van. Dat hebben we hier niet in nederland.:(
ook halen we regelmatig een doos gebak.(kost ja niks)
Dropjes mis ik natuurlijk wel in het snoep assortiment, maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd door de toffees en de chocolade...:D
 
In tegenstelling tot de rest van europa... Ja, Tsjechen en Hollanders zijn het daarover eens, in slagroom hoort suiker. :lees: Volgens de Tsjechen dan ook flink veel.
Ik ben trouwens nu bijna 2 weken terug, en denk nu sterk over emigratie......:traan:
 
Bovenaan