Wandeltocht Zdeborice-Habartice

Topic in 'Sport & Ontspanning' gestart door Tabe, 10-05-2011.

1. J.L. 7 mei hebben Loek, Ria, Kyra (hond) en ik de wandeltocht gelopen van Zdeborice naar Habartice. Beide dorpjes zijn "gescheiden"door een berg en liggen tussen Klatovy en Planice. Tussen beide dorpen is alleen maar een wandelpad, zo'n 6 kilometer. Wil je met de auto dan is de afstand zo`n 20 kilometer. Oorzaak: Boven op de berg is een soort zendmast waar in vroegere tijden niemand bij mocht komen (heb ik mij laten vertellen. Geheim gebied dus. Een aantal jaren geleden is er een wandelpad aangelegd en nu is er jaarlijks de wandeltocht. Het ene jaar van Habartice naar Zdeborice en het andere jaar van Zdeborice naar Habartice. Dit is beter te lopen omdat men hier grotendeels de berg afgaat. Onderweg wordt gezorgd voor allerlei festiviteiten, spelletjes , muziek, etc. Gewoon heel gezellig om op je gemak deze tocht van 6 kilometer te lopen. We hebben heksen gezien, ridders, zwervers, we hebben met luchtbuks geschoten en Loek heeft nog eventjes met de pijl en boog iets gedaan. Hij deed het niet slecht. En dat alles in een schitterende natuur en hardstikke mooi weer. Ook voor de iets minder getrainde wandelaar gemakkelijk te doen. Schitterende rotspartijen en vergezchten. Beneden, in Habartice was de hostinec geopend, was er Tsjechische muziek, de nodige klobasse en bier. Helaas heb ik van de gebeurtenissen in Habartice geen foto's want de batterij van mijn fototoestel was leeg. Van de tocht zelf een impressie:

Bijgevoegde bestanden:

2. :top: Prachtig! En ook prachtig weer zo te zien.
  3. Leuke foto's Tabe, maar wat ik mij afvraag, waarom staat daar een vaasje met paardenbloemen op de weg?? :denk:
  4. Ja, dat vroeg ik mij ook al af, een vaasje met bloemen??
  5. Maar het lijkt er op dat we van Tabe geen antwoord krijgen Elly! :denk:
  6. Lieve dames, als ik wist waarom dat vaasje daar stond dan had ik wel antwoord gegeven. .....maar......ik wéét het niet!
  7. Nou ja, ik dacht, Tabe hebt de foto's geplaatst (misschien ook wel gemaakt) dus Tabe zal het wel weten, jammer. :D
  8. 5 mei 2012 was het weer zover! Men noemt het een wandeltocht, maar het is meer een traditoneel gebeuren waar veel mensen op afkomen. Ik heb mij laten vertellen dat er dit jaar ruim tweeduizend mensen hebben meegelopen. De afstand van zo'n 6 à 7 kilometer doet het hem niet. Maar wel de entourage. Jong en oud, hele families, iedereen loopt mee. En onderweg de nodige festiviteiten; eigenlijk te veel om op te noemen. Clowns, kinderspelletjes, folklore, spoken en onderaardse wezens, muziek. Als men volgend jaar in de buurt van Habartice is (ongeveer 8 kilometer van Planice en 13 kilometer van Klatovy) dan moet u dit eens mee gaan maken. De tocht begon met een behoorlijke regenbui, maar de Tsjechen lieten zich niet uit het veld slaan. Eventjes onder de bomen en dan gewoon verder. En terecht want het werd wederom schitterend mooi weer. Niet te warm om te lopen. En na afloop het biertje en de worst. Hieronder wat fotootjes van de tocht.
    1.jpg 2.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg 7.jpg
    andrenel, petra, Ad Verschoor en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. volgende
    9.jpg 10.jpg 11.jpg 12.jpg 13.jpg 14.jpg
  10. en de volgende
    15.jpg 16.jpg 18.jpg 19.jpg 20.jpg 21.jpg 22.jpg
    Lina, andrenel, hgmw en 5 anderen vinden dit leuk.
    • Donateur

Pelhřimov

Tabe, bedankt voor je verslag en foto's :toppie:
    • Donateur

Ad Verschoor

Wat een leuk initiatief en vaak blijft dit soort evenementen het langst bestaan, omdat de mensen zelf actief moeten zijn. Tabe, een heel mooi verslag ook.
  11. Prachtige foto`s Tabe bedankt.

(Je hebt er vast nog ergens meer staan)

Deel deze pagina