ik zal maar vaak genoeg stoppen met een kleine en anders alvast oefenen. en trouwens om het uur een pauze is goed.
Deze wandeling hebben wij meivakantie 2007 gewandeld met onze kids, de jongste, destijds net 5, heeft 'm helemaal meegelopen. Aan het eind lekker iets gedronken en terug bij het begin in een simpel restaurantje gegeten. Pravcicka Brana De grootste zandstenen brug van Europa, Pravcicka Brana, is de grootste attractie van Boheems Zwitserland. Wanneer u Boheems Zwitserland aandoet, kunt u er eigenlijk niet omheen. Van heinde en verre ziet u de brug boven alles uitsteken. En eerlijk is eerlijk, dit natuurwonder maakt niet allen op postkaarten, maar vooral in het echt een verpletterende indruk. Naast de Pravcicka Brana kunt u een voormalig kasteel vinden, Falcons Nest. Tegenwoordig is er een restaurant in gevestigd waar u lekker kunt bijkomen van een fikse wandeling en de bijna onwerkelijke uitzichten die u heeft in de hele omgeving van de Pravcicka Brana.
Redelijk in de buurt ligt het oerbos van Boubin, vlakbij Lenora. Hier heb ik zelf wel eens een wandelingetje gemaakt, mooi bos waar al twee duizend jaar niets aan gedaan is zegt men. Wij vonden het de moeite. Verder ben ik eens achter Loucovice richting Vyssi Brod gefietst, je kan daar ook prima een stukje wandelen over het stille fietspad langs een rivier en spoorbaan. Ik vond het een van de mooiste stukjes van Tsjechie die ik heb gezien. succes, Arie
Wandelen in Zuid-Moravië Waar kan ik inlichtingen (in NL-FR-DU-EN maar niet in TSJ) vinden over bewegwijzerde wandelroutes in Zuid-Moravië? Bij voorbaat van harte bedankt.
Meerdaagse wandeltocht in reuzengebergte Hallo, weet iemand wat de mogelijkheden zijn om met kinderen een meerdaagse wandeltocht door het reuzengebergte te maken. Wat is een leuke route? Welke overnachtingsmogelijkheden zijn er onderweg? Dank voor alle suggesties.
Meer is reeds te lezen in dit topic wandelroutes Verder staan een ganse reeks wandelingen op deze site beschreven riesengebirge.cz
Freddy bedankt voor de link naar de laatste website daar staan naar veel wandelroutes ook fietsroutes op. Hier kunnen we wat mee.
ja bij boubin is wel een mooie route, die staat in het boekje van de anwb met wandelingen van tsjechie erin. boekjes hierover kun je kopen via internet, of in de boekhandel of anwb winkel, en anders ff kijken in de bibliotheek of die daar te huur is. er staan trouwens nog veel meer mooie wandelroutes in
Wandelen in het Reuzengebergte Wij plannen in september een vakantie naar de Krkonose. Heeft er iemand een idee welke plaats het best als uitvalsbasis kan gekozen worden voor wandelingen van 1/2 dag en volledige dag, zonder veel verplaatsingen te moeten doen met de wagen. of zijn er wel meerdere plaatsen geschikt als uitvalsbasis? Heeft er iemand ook eventueel tips voor overnachtingen in een 'privat' of pension of hotelletje (waar ook onze hond welkom is als het even kan)
Pensionnetjes of hotels zijn er voldoende in het Reuzengebergte, of misschien vind je een overnachting in een berghut leuk. Misschien is het leuk om een routes en overnachtingen vooruit te plannen? Ik las afgelopen week ergens op internet hier iets over, maar kan het nu niet terug vinden zo gauw. Ik plaats het zodra ik het weer tegenkom. Mocht je na je vakantie leuke routes hebben voor een halve/hele dag, ik houd me van harte aanbevolen.
Wij hebben in mei verbleven in Benecko. Dat is de buurt van Vrchlabi. Dat is knal het midden van het reuzengebergte en we hebben zowat alle wandelingen gedaan zowel in Harrachov in westen en Janske Lasne in oosten en alles wat ertussen ligt. Wij huurden wel een huisje dus op gebied van logement kan ik je geen raad geven. Maar er is keus genoeg, aan jullie om te zeggen wat je wilt : iets rustigs, een stadje, een stad...Zelfs in Benecko, dat toch maar een klein dorp is, zijn zeker drie of vier hotels en nog pensions. Veel plezier
Ik heb gevonden wat ik had gelezen: hier de site van Topo-Aktief ik denk niet dat deze sites helemaal aansluiten bij jullie vragen, want het zijn georganiseerde reizen lees ik net, maar misschien toch leuk om even door te lezen. Ook de site van Trekexped bijvoorbeeld, al was het alleen maar om ideetjes op te doen. In dit topic vind je wat berghutten/herbergen in het Reuzengebergte of zelf even zoeken op google.cz
Hartelijk dank voor de reactie, wij hadden ook al een beetje gedacht aan Benecko, aangezien dat toch zeer centraal ligt...Kunnen vanuit Benecko zelf ook wandelingen gedaan worden?
http://www.mapy.cz/#x=135639561@y=1...1@ssp=120705957_127829889_150393765_149833601 hier alle routes rondom benecko, met wat combineren krijg je vast wel een aardige route.
Arie je ka n ook met de lift naar de top van de pec pod snezkau en terug wandelen is een mooie wandeltocht halverwege een goed restaurant voor een hapje en een drankje. Veel plezier in CZ
ja dat weet ik en dat heb ik ook een keer gedaan echt mooi met mooie uitzichten, het was toen niet de bedoeling om na beneden te lopen, ik was toen met mijn vrienden in Tsjechië en zijn toen met de lift na boven gegaan, eenmaal boven aangekomen kreeg mijn vriend het Spaans benauwt en was met geen stok meer in de lift te krijgen, om solidair te zijn met zijn angsten zij we samen na beneden gelopen. Ik wil nu graag boven wandelen en dan genieten van de uitzichten met een hapje en een drankje, heb je daar ook in info over.