Waar gaat het naartoe met de Kroon?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Morgen zou het kunnen dat hij de drempelwaarde van 25Kc/euro terug pakt. Ik geloof er vast in, afwachten en zien!
 

char

† In Memoriam
Ik weet het niet,.. dus ik mag ook niks zeggen!!..
Over 2 maanden staat de kroon op minimaal 27..of vlak daaronder...

Char.
 
De Tsjechische kroon komt de laatste week al vaker boven de 25,00 maar sluit meestal net onder de 25.00!
 
Reuters heeft voorspeld dat dat de kroon over een maand of drie blijft steken op 25,05. Laten we het hopen...........
 
Ik wilde net al een reactie plaatsen in deze topic toen ik zag dat Punk me voor was.
Heeft net heel even op 25.63 gestaan zelfs
 
De koers lijkt vandaag echt in elkaar te klappen:

100 kronen = 3,907 euro

1 euro = 25,546 kronen
Koers vandaag nog verder omlaag:

100 kronen = 3,855 euro

1 euro = 25,943 kronen

Update: Nu zelfs nog lager (bijna 1 eurocent) en voor het eerst sinds lange tijd weer meer dan 26 kronen voor je euro:

100 kronen = 3,846 euro

1 euro = 26,002 kronen
 
Ja, dat een snellere euro-invoering voor meer stabiliteit kan zorgen..wordt dezer dagen wel helemaal bevestigd door een vergelijking van de Slovaakse kroon en de Tsjechische kroon. De Slovaken voeren per 1 januari de euro in en o ja hun muntstabiliteit is dezer dagen keihard. De Slovaakse kroon houdt vrijwel stand op de afgesproken euro-waarde.
Het is dus niet onmogelijk dat er de afgelopen week nogal wat Tsjechen hun geld gaan deponeren op Slovaakse banken?
 
Misschien heb ik er overheen gelezen maar weet iemand wanneer men in Tsjechië voornemens is om die euro in te voeren?

1 jan 2010 ?

BTW net 26,09 ( 19.26 uur )

En dan nog en aanvullend vraagje
Ik kijk voor die koers op www.dft.nl, maar ik zou ook graag een linkje willen om online naar de koers te kijken die CSOB hanteert voor de euro? weet iemand dat hier op het forum?
 
Deze misschien? www.csob.cz

De koersdaling van de Kroon verbaast mij trouwens ook omdat de Euro ook flink in waarde aan het dalen is. Ik heb niet veel verstand van economie, maar als de kroon zelfs minder waard wordt t.o.v. een valuta die ook minder waard wordt, dan gaat het echt hard. Of zie ik dat verkeerd?
 
PuNkEnStEiN schreef:
nee die moet ik niet hebben.
Die koers staat er zowat de hele dag maar in werkelijkheid fluctueert die toch?

Heb op 10-10 euro's over gemaakt naar die bank. Meende de koers 24.201 te krijgen maar kreeg 24.033.
Bij navraag bij de bank werd mij verteld dat die koers die dag erg fluctueerde. Mijn transactie werd s'morgens afgehandeld en toen was de koers lager (24.033)
 
Tja, dan heb je dom pech gehad, denk ik. Je ziet ook dat de kroon momenteel per dag met zo'n 5-6 eurocent daalt in waarde (per 100 kronen), dus het tijdstip van afhandeling kan inderdaad nogal verschil maken.
 
snap ik maar dat had ik dus graag ergens op een online site willen zien.
Als ik morgen om 10.00 euro's laat overmaken wil ik kunnen zien wat op dat moment de koers is...net zoals ik dat op www.dft.nl ook kan zien.

en waar hij nu 26.16 staat
 
Bovenaan