Het weer in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

De vakantie schiet al op maar als ik bij weeronline kijk dan is de weersvoorspelling niet echt geweldig. De temperatuur is voor ons prima maar de regen die voorspeld wordt is toch minder. Wordt dat in Tsjechie zelf ook voorspeld?
 
super bedankt helaas ontlopen de voorspelling elkaar niet veel. nou ja heb nog 2 weken dus hoop er het beste van.
 
In twee weken kan er veel veranderen. Tot nu toe is het weer ook niet slecht geweest. ´s Nachts wat koud en overdag de afgelopen week prima temperaturen. Zo nu en dan een bui, maar niet dat het hele dagen regende.
 
Ligt er ook aan waar je naar toe gaat in Tsjechie. Wij hebben hier, in ZuidBohemen de afgelopen 8 weken prima weer gehad. Overdag mooi weer en snachts af en toe een bui. sOchtends buiten ontbijten, koffie op het terras, voor ons is dit heerlijk vakantieweer!:toppie:
 
Ach over 26 dagen gaan wij, dan nemen we gewoon het zonnetje mee en dan zul je zien dat we vier weken lang zonnestraal hebben in onze gedachten.
Was het maar vast zover. :wow:
 
Bijna vakantie maar het is lente,

we hebben er lang op moeten wachten maar na een lange en koude winter.

is bijna de zomer begonnen en iedereen is weer buiten,

Het kan als het goed weer is .

op een terrasje gaan zitten met je vrienden of met je
je gezin.

je kunt ook een ijsje gaan eten bij een ijssalon,
bij je in de buurt of op je vakantie bestemming

het is bijna zomer.

de bloemen bloeien en groeien.

We moeten niet vergeten : " genieten" , de tijd die we hebben is heel vaak te kort.
 
Ik heb nog nooit rekening gehouden met een weersvoorspelling: ik kijk elke morgen naar buiten.

Het aantal mooie dagen, is altijd precies binnen mijn verwachting gevallen. En zo niet: je kunt er niets aan veranderen.
Wel kun je een andere plek uitkiezen: de Sahara heeft (bijna) altijd mooi weer, vandaar ook veel zand. Je moet er van houden.

Neem een regenjas en badslippers mee en je kunt alles aan.
 
Hier wordt je vast blij van Petra, zomerse temperaturen volgend weekend: PrScreen_ 2012.06.09_002.jpg
En morgen is het weer anders....:D
 
hi hi kijk vorig jaar hadden we een uitstapje naar frankrijk wat ons eigenlijk niet echt bevallen is en hebben 3 weken hitte golf gehad met 30 graden en meer. Die temperaturen zijn dus niet aan ons besteed daar kan ik zeer slecht tegen. maar ja drie weken regen is ook niet geweldig. ach ja nederlanders he nooit goed altijd wat te zeuren. maar een graad of 22 zonder regen tsja dat is eigenlijk wel mijn weertype. en waar we naar toe gaan ach we hebben een camper we zien het wel. we willen beginnen in Kutna Hora en dan ws naar opava maar kan dus ook heel goed wat anders worden ligt ook aan of er iets leuks te beleven valt (markt, festiviteit enz) en of we het al niet gezien hebben.
had een stille hoop dat de weerman die dat weer bijhoud voor de sneeuw het ook voor de zomer ging doen al besef ik wel dat het een hoop werk is.
 
we hebben een camper we zien het wel. we willen beginnen in Kutna Hora en dan ws naar opava maar kan dus ook heel goed wat anders worden ligt ook aan of er iets leuks te beleven valt (markt, festiviteit enz) en of we het al niet gezien hebben.

Goed idee, beginnen in Kutna Hora :top:
Camping Transit?
23 en 24 juni 2012: Koninklijke Zilverfeesten in Kutna Hora!
 
Ja keesi vanwege die zilverfeesten gaan we heen Kutna Hora heeft daar een leuk stukje overgeschreven dus vandaar dat we dat weten. en ja het weer heeft zijn eigen zin en zoveel mensen zoveel wensen.
 
Via de webcams kijk ik ook naar het weer in onze regio. Voorlopig is het toch over het algemeen veel zonniger daar, dan hier in NL. Hopen dat dit doorzet. komend weekend wordt het in ieder geval heel warm in Tsjechië.
 
Bovenaan