Horeca Uit eten in Vrchlabi e.o.

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Bij ons is het restaurant op loopafstand helaas gesloten omdat de eigenaar meende geen belasting te hoeven betalen. Hij is nu al enige tijd te gast bij de overheid............. :(
Misschien toch ook maar eens naar Drevenka gaan.
 
De openingstijden van Zámecká Restaurace in Horní Branna zijn gewijzigd. De openingstijden zijn dinsdag, vrijdag en zaterdag van 18.00 tot 22.00 uur.
Vanavond ons geluk ook eens beproeft maar helaas.
Er hing inderdaad in de vitrine een briefje met de openingstijden en zou op Vrijdag avond zonder afspraak open zijn.
We konden binnen en na wat wachten verscheen er een bleke juffrouw die zei "Vanavond alleen koud eten"
De Chef was er niet ???
Volgende week weer open maar ons dan niet meer gezien voor de beroemd Mestkar we komen nu al voor de derde keer voor nop.
Wat ons betreft een slechte zaak (Sorry) voor de echte liefhebber.
 
Wij hebben vanavond voor de tweede keer deze week bij Drevenka gegeten, keus: schnitzel, steak (varkenshaas met pruimensaus) of biefstuk we hebben het alle 3 geprobeerd het was heel lekker.
Voor ons redenen om terug te gaan.
 
Vanavond wezen eten bij drevenka. Tsja, wat zal ik zeggen. Het bestellen ging erg chaotisch, want de bediening moest de tsjechische kaart naast de nederlandse leggen om te weten wat we bestelden. Het is dan niet echt slim dat beide kaarten niet gelijk zijn. Overigens was het prijsverschil tussen beide kaarten opvallend. 170 kronen op de NL kaart is 109 kronen op de CZ kaart. Zoiets had ik ook nog nooit meegemaakt. Maar goed, zoals je kunt verwachten op deze manier kwamen de verkeerde gerechten. Al met al was er 1 goed, tenminste, min of meer. Scherp vlees, maar dan niet scherp. Mede daardoor was niet iedereen aan tafel even tevreden over het eten an sich. Eigenlijk was ik de enige die wel enigszins tevreden was. Al met al voor ons nooit weer.

Verder zijn we bij Sabi geweest. Dat was niet meer wat het vroeger was. Dat was ook goed te merken, want het was er erg rustig. Ook hebben we een avond bij het pizza restaurant gegeten. We hebben dan wel geen pizza gehad, maar het eten was daar goed te doen. Dan heeft een deel van ons nog een avond bij de bierbrouwer gegeten. Was goed en lekker.

We hebben nog 2 dagen om een kulinarisch hoogstandje te vinden, maar de moed begin ik kwijt te raken. Ik had me erg verheugd op het lekker uit eten gaan, vooral omdat we daar normaal niet de gelegenheid voor hebben, maar tot nu valt het tegen.
 
Dan zijn we jullie vanavond waarschijnlijk tegengekomen bij Drevenka. De volgende keer gaan wij de Tsjechische kaart vragen en het prijsverschil controleren. Ik zal hier ongetwijfeld op terugkomen.
 
Misschien om de moed niet te laten zakken : tegenover de Lukoil zit de Veteran. Hier kun je goed eten. Ook de hospoda in Prosecne is een aanrader. Eenvoudig, maar goed. Deze is een kilometer of 3 of 4 verder dan Drevenka en dan aan de linkerkant.
 
Waarschijnlijk wel. We waren met 2 kleine kinderen en spraken Duits, Engels en Nederlands :)

edit:
En de Veteran hebben we bijgestaan, maar durfden we niet aan. Daarom voor de zekerheid een goed restaurant van Drevenka gegaan.
 
Ja Jan de hospoda is altijd goed , maar ik wil ook graag even Arnoltovice aangeven in Hostinne , kostelijke ervaringen.

Jan kun je dit bericht even aanvullen , adres etc.
 
Wij waren van plan om vanavond naar Arnoltovice te gaan eten, maar het restaurant ( U Soudku ) was gesloten. Ook vorig jaar waren ze de eerste week van januari gesloten. Dus dat was vanavond geen knoflooksoep.
 
Dat zie ik nu ook. Vanavond waren ze dicht, maar misschien is de keuken open voor de 'thuismaaltijden'. Vorig jaar waren ze een week dicht ivm schilderwerkzaamheden. Als ze bezig zijn met kluswerkzaamheden kan de keuken misschien wel open blijven, maar het restaurant niet.
 
Bovenaan