Tsjechische hondennaam met een C.... ??

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo, wij krijgen over 7 weken een hondje (weimaraner) en die moet natuurlijk een leuke naam krijgen. Nu horen we net dat de eerste naam op de stamboom met een C moet beginnen.
crazy.gif
Dat vinden wij erg moeilijk, vandaar de vraag is er niet een leuke Tsjechiese naam die begint met een C en zo ja wat betekend die.
Voor diegene die niet weten wat dat voor hond is zie foto. Dit is een van onze vorige honden.
 

Bijlagen

  • 13961-tsjechie hond.jpg
    13961-tsjechie hond.jpg
    98,3 KB · Bekeken: 5
Wij hadden dezelfde hond haar naam was Cira. Super leuke honden, een echte jachthond. Wij krijgen binnenkort een nieuw hondje.
groetjes
 
Ik was nog vergeten te vermelden dat het een vrouwtjes hond wordt.
Leuk Mirec dat jullie ook een nieuwe hond krijgen wordt dat ook weer een Weimaraner??
smiley20.gif
 
Heb zelf een Cesky Fousek met Tsjechische stamboom, en volgende namen met "C" komen daarop voor :

Cir, Cina, Cita en Cesar
 
Petra ik heb ook op cz paginas gezocht maar ik heb niks gevonden wat echte tsjechische naam is.Volgens cz kaleder is maar een naam en dat is Cecilie!Maar ik heb wel op de hondenpaginas naamen gevonde zo als: Calinka,Catty,Cilka,Clara,Camila,Comtesa,Crista,Carolina,Claudy,Clera en Crystal.
Misschien heb je wat aan.Groetjes
 
Hoi Petra, we krijgen inderdaad weer een zelfde hond. We krijgen ook weer een bruine. 27 april gaan we haar halen, dan is ze 2 maanden oud.
dance.gif

Cira is trouwens een vrouwtjesnaam.
 
met een C is wel een lastige.
wat dacht je van c^umác^ek .
ik had net nog een andere... maar die ben ik alweer vergeten
confused.gif

maar ok, wie weet vind je het wel leuk.

groetjes
gulden
 
Hallo Baffie, bedankt voor het reageren maar wat is een Cesky Fousek? Dit zegt ons niets.
Mirek leuk dat jullie je hond al snel kunnen halen voor ons duurt dat nog eventjes. Heeft die van jullie ook een stamboom? Zijn er veel van deze honden in Tsjechie en wat voor kleuren? Wij hebben een paar jaar terug in Slowakije een zwarte/zilvergrijse gezien, erg mooi maar hier in NL. kunnen ze dat niet. Wij hebben zelf een reebruine en een bronskleurig gehad maar dat schijnt er niet veel meer te zijn. Na de paas gaan we het nestje bezoeken en kijken welke we leuk vinden maar volgens mij is alles leuk als ze zo klein zijn.
De afspraak was dat ieder van ons 4, 3 namen mocht opschrijven maar de naam van jullie scoort erg hoog.
yeah.gif
 
Petra, de Cesky Fousek is een Tsjechisch ras, een jachthond type Duitse draadhaar maar qua karakter en echte "Dobrak"
Dit ras is bij zeer weinig mensen gekend, en was trouwens een aantal jaren geleden bijna uitgestorven. Dankzij de inzet van Mr Dostal is het ras nu weer aan het herleven, maar zijn er nog steeds niet zoveel van. Zelfs in Tsjechie zijn er niet zo veel, en telkens we daar komen met onze hond en we komen een jager of boswachter tegen worden we gegarandeerd aangesproken en willen ze alles weten over onze Mikech. (trouwens haar stamboomnaam is Bela z Posné, ook niet echt een hondennaam, volgens ons natuurlijk)
 

Bijlagen

  • 14102-mikech-nieuw.jpg
    14102-mikech-nieuw.jpg
    55 KB · Bekeken: 3
Baffie wat een leuke hond, in eerste instantie dacht ik he die ken ik die loopt hier ook, maar na meerdere foto's gezien te hebben op de verenigingssite weet ik het zeker dit ras kon ik nog niet. Ook met de Weimaraner hadden wij veel bekijks en een hoop vragen. We stonden eens dicht bij Weimar (ze denken dat hij daar vandaan komt) en ook daar kon men deze hond niet.
Wel leuk wat een zo'n vraag naar een naam teweeg brengt. Voor diegene die niet weten waarom het met een C moet beginnen, het is het derde nest in deze kennel.
 
Wij hebben in Ceske Budejovice een teckeltje gekocht. De naamgeving had heel wat voeten in de aarde. Ik vond Buddy (van Budweis) wel aardig, maar de rest van de familie wou dat niet. Onze vorige teckel was een vrouwtje en omdat mijn man toen een echte politiehond had gewild, hebben we haar als compromis Pepper genoemd (naar de toen zo populaire tv-serie met Angie Dickinson als politie-agente). Omdat deze nieuwe teckel toch wel op de oude leek, hebben we hem maar Perry genoemd. Het maakt met teckels niets uit hoe je ze noemt, want wat je ook roept, ze luisteren nooit. Maar misschien is het een leuk idee (grapje) om jouw hond opn z'n Tsjechisch teckel te noemen: jezevcic (heb ik dat goed gespeld?). Dat klinkt heel interessant, vind ik en al begint het niet met een c, er komen toch wel een paar ceetjes in voor.
 
wij hebben een teckel die imiddels 16 jaar oud is en nog met drie sprongen de trap op is .naam : csopy
 
Bovenaan