Tsjechië Totaal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

We zijn van plan een pension/camping te beginnen in Noord West Bohemen. Voor de bemiddeling hebben we Tsjechie Totaal ingeschakeld. Wie heeft hier ervaring mee en wie kan ons sowieso meer informatie verstrekken over een dergelijke onderneming in Tsjechie?
 
Ik ben ook bezig om iets te beginnen in Tsjechie en heb contact met diverse makelaars. Wat mij opvalt, is dat de prijs in euro's bij objecten op de website van Tsjechie Totaal meestal hoger zijn dan dezelfde objecten bij de Tsjechische makelaars. Op zich is dat niet vreemd, want zij moeten ook een paar centen verdienen, maar soms is het verschil wel 20.000 euro en dat vind ik nogal wat. Ik zou als ik jullie was eerst zoveel mogelijk de websites van Tsjechische makelaars afzoeken.
 
Wij hebben vorig jaar ons pand gekocht en hebben ook met Tsjechie Totaal gesproken, maar wat Jan H al zegt, de prijzen zijn bij hen voor mijn begrippen absurd hoog. En wat ik gehoord heb is dat als je met hun panden gaat bekijken je aardig wat geld kwijt bent. Met Tsjechische makelaars kost dit niets alleen zal je dan voor een makelaar moeten kiezen die ook Nederlandstalige mensen in dienst heeft of anderstalige als je dat spreekt. Of zelf iemand meenemen die de Tsjechische taal machtig is.
Heel veel sukses in ieder geval en let goed op de prijzen.
Albert
 
Hallo, Wij hebben via TT 2 jaar geleden een huis gekocht. Dat is prima verlopen, ze zijn in mijn ogen betrouwbaar en begeleiden je goed. Maar ook zij hebben te maken met soms onbetrouwbare makelaars e.d. waar TT niet altijd wat aan kan doen.
Marge lijkt soms wat veel, maar kijk wel wat daar bij zit. Prijzen bij TT zijn inclusief oprichting SRO, notariskosten, jednatel eerste jaar, koerscorrectie, etc. etc. Het zal iets per huis verschillen, maar de marge voor TT ligt zeker niet op 20K (ik schat in minder dan de helft).
Ook als je het huis gekocht hebt, al is het 2 jaar later zijn ze niet beroerd je te helpen. Bijvoorbeeld met verstrekken adressen van aannemers, contacten met jednatel, boekhouder etc. Ze kunnen ook zeggen "de deal is gesloten, bedankt tot ziens" maar dat doen ze dus niet. Het zou misschien best iets professioneler kunnen qua site en qua informatievoorziening, maar voor de rest naar mijn mening een prima partij.
Natuurlijk is het goedkoper om alles in Tsjechie te regelen, maar als je niet precies de weg weet: nooit doen. Begeleiding vanuit Nederland is ons dat geld zeer waard geweest!
 
Hallo Margreet

Wij hebben ervaring met Tjechie Totaal. En dat is niet zo'n beste ervaring. Veel beloven en niks nakomen. Wij zijn al bijna 5 maanden bezig om een SRO op onze naam te krijgen. Je betaalt een berg geld voor begeleiding, maar je krijgt er niks voor terug.
 
Wij hebben via TT een woning in Skuhrov nad Belou gekocht. Het oprichten van de SRO duurde wat langer dan we hadden verwacht. De begeleiding na aankoop in Tsjechië door TT was meer dan voortreffelijk. Bij alle aankopen voor de inrichting en afspraken met leveranciers konden we altijd rekenen op steun van TT.
 
Ik ben al 5 jaar klant van TT en al verschillende dingen gekocht. Mijn laatste aankoop is vorig jaar geweest. Ook de after service is goed. Ik kan alleen maar zeggen goed. Het probleem ligt toch meestal bij de mensen zelf. We blijven toch Hollanders. Voor weinig op de eerste rij.

Even terug te vallen op Emma, jullie betalen een berg geld voor de begeleiding om een sro op jullie naam te krijgen. Dit kan ik niet helemaal volgen.
Ten eerste als je een huis koopt bij TT betaal je een bedrag waar alles in zit, van het begin tot het einde. Ten tweede "DE BEGELEIDING VAN HET OPRICHTEN VAN EEN SRO" dit snap ik ook niet. TT geeft aan niemand begeleiding om een SRO op te richten "DIT DOEN ZE ZELF". Kijk, als u TT alleen betaalt om een SRO op te richten is dit natuurlijk duurder (neem ik aan, als ze slim zijn berekenen ze meer). Als u een huis of iets anders koopt, zit de oprichting van de sro meteen in de totale prijs. Dus met andere woorden, schrijf AUB niet BEGELEIDING MET HET OPRICHTEN VAN EEN SRO. Je gaat met zo'n bedrijf als TT in zee omdat je denkt dat die meer ervaring hebben van deze zaken als jezelf, je betaalt een bedrag all-in. Dan heb je geen begeleiding nodig. Dan doen zij het werk voor jou.
Emma, je zal het zo niet helemaal bedoeld hebben hoop ik, want zoals je het hier schrijft, klopt er helemaal geen bal van. Ik wil alleen maar even duidelijk maken hier op het forum, zoals iedereen het doet, dat het heel simpel is om iemand of bedrijf een in diskrediet te brengen (in het algemeen).

Ik zelf heb ook een bedrijf,en als ik weet dat een van mijn klanten problemen heeft met mijn service of product,moet hij dat recht in mijn ogen kunnen zeggen,MAAR NIET VIA HET INTERNET,dat is laf. En als ze het toch niet kunnen laten om iets te schrijven,moeten ze het wel goed doen,en goed formuleren,zoals het echt is,de waarheid.
Dus denk de volgende keer eerst ff na voordat je iets schrijft (een berg geld betalen voor begeleiding van het oprichten van een SRO).
Om even terug te komen op het overnemen van een bestaande SRO, daar hoef je helemaal niet bang voor te zijn, dit wordt allemaal nagekeken en gecontroleerd (bij TT), bij andere bedrijven weet ik dat niet. Ik ken ook een bedrijf dat al SRO's tevoren opgericht heeft. Nou, die neem je dan toch ook over terwijl ze niet nieuw zijn.
 
Nou Heintje, je kan het maar het beste aan je vriendin vragen. Die kan je precies uitleggen hoe het zit.
En het overnemen van een bestaande SRO bij TT is toch niet zo makkelijk als jij voor doet komen.
 
Zeer zeker ervaring met TT. Alleen maar positief. Binnen de kortste keren alles geregeld. Perfect. En na twee jaar af en toe nog steeds contact als wij er niet uitkomen. Dan wordt je gewoon geholpen. Om niet. Gewoon klasse dus.
Groet,
Kukeltje
 
Vergeet niet dat de Tsjechische autoriteiten soms erg langzaam kunnen zijn. Ook wel eens acht maanden op een simpele adreswijzing moet wachten (bij de soud van Hradec Kralove). Als je toevallig een traag persoon treft, kan het erg lang duren, of TT goed is of niet. In den beginne heb ik daar aan moeten wennen en dacht dat dat aan de makelaar ofzo lag, maar het gaat nu eenmaal zo.
 
Ik heb in mei een huis gekocht via TT en ik moet zeggen het is prima geregeld. Ik heb niets anders dan positieve ervaringen. De SRO was in minder dan 6 weken opgericht.
De begeleiding na de koop was/is voortreffelijk, het zijn allemaal deskundige mensen.
Het is heel makkelijk om iemand een bijnaam te geven, maar als je goed begeleid wil worden dan betaal je iets meer. En het is net wat er geschreven is: alles zit in de prijs inbegrepen.
Nee ik ben super tevreden. Er zijn altijd mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, maar zo werkt het niet als je goed voorbereid wil zijn.
 
Even heel duidelijk: ik werk niet bij TT ik bulk niet van het geld.
Nogmaals, de prijzen die TT vraagt zijn inclusief SRO bemiddelingskosten, verder ben ik niet veel meer kwijt geweest. De mensen moeten goed kijken naar wat de prijzen van TT allemaal inhouden. Dat is niet alleen het huis, maar ook alles wat zij voor je doen en dat wordt vind ik hier wel vergeten. En dan om zo'n bedrijf als duur neer te sabelen is wel heel gemakkelijk. Nogmaals, de nederlander wil graag zo goedkoop mogelijk uit zijn.
En wil je hebben dat mensen je helpen of dingen voor je gaan doen, tja daar moet je een prijs voor betalen en wil je dat niet, dan duurt alles drie keer zolang en moet je niet zeuren.
ooo.gif
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Ik vind het een beetje raar dat alle Nl-ers over een kam geschoren worden, als dat nederlanders altijd goedkoop uit willen zijn. Tuurlijk daar staan we om bekend pfff. Maar ik denk dat iedereen, Nederlander of niet, graag waar voor zijn geld wil, dus even verder uitpluizen wat de mogelijkheden zijn bij verschillende makelaars lijkt me wel verstandig. Overigens weet ik dat de SRO opstarten in de prijs inbegrepen is, maar wij hebben daar iets anders voor betaald als dat je bij TT doet. En dit is voor ons ook allemaal geregeld door de makelaar. Ik denk dus zo, laat je goed informeren, kijk naar de verschillen en maak dan je keus. Ik ben heel blij dat jullie zo goed geholpen zijn bij TT. Ik had persoonlijk deze ervaringen nog niet gehoord, dus dit is alleen maar goed nieuws. Hoe meer betrouwbare makelaars, hoe beter. Mij moet nog wel van het hart dat toen wij met TT een huis zouden gaan bekijken wij een contractje vooraf moesten tekenen dat wij niet achteraf bij een andere makelaar zouden kopen. Dit vond ik raar omdat we niet wisten wat we zouden gaan bekijken en we wilden alle opties open laten, dus hebben wij dit niet gedaan. Ook hebben wij gehoord van andere potentiële kopers dat je TT 200 Euro moet betalen om iets te gaan bezichtigen, dat is toch ook raar, of ben ik nou de rare...?
ahum.gif
Het lijkt mij dat je vrijblijvend iets met een makelaar kan gaan bezichtigen, wanneer je dan kiest om te kopen verdient hij toch voldoende. En wanneer iemand afhaakt na bezichtiging is dit toch het risico van het vak? Ik ben nieuwsgierig hoe anderen hierover denken. Neersabelen was dus niet mijn bedoeling.
aangenaam.gif
 
Esthertje, ik denk er net zo over als jij.
Een paar jaar geleden stond er een camping te koop bij TT, informatie opgevraagd via email.
Kreeg email terug dat de informatie iets van 2 euro per a4 kostte en ook een contract erbij om alleen met hun zaken te doen.
Omdat ik graag vrij wilde zijn in mijn handelen, ben ik hier niet verder op in gegaan.
Later herkenden vrienden van mij de camping en heb daarna direct zaken gedaan met de starosta van die plaats.
Uiteindelijk is het niets geworden omdat de camping in 2002 geheel onder water is gelopen.
Maar dat ik op voorhand al iets moet betalen en tekenen stuit me enorm tegen de borst.
 
Re: Ervaring met makelaar Tsjechie Totaal ?

Opnieuw blijkt wel weer waar je voor moet uitkijken. Als je het heel simpel wilt houden dan moet je eens vragen bij TT om eens precies op papier te zetten wat nu alles per onderdeel kost en geen samengestelde bedragen maar echt transparant zoals wij dat zouden noemen ( er is een verschil in de beleving van transparantie tussen een groot aantal liefhebbers van dit mooie land en de beleving van TT). Als het je lukt om dat op papier te krijgen ga dan eens verder kijken bij andere dienstverleners en vraag daar het zelfde. Je zult je verbazen en laat je geen verhaal vertellen van goede begeleiding enz.enz. want elke goede dienstverlener doet dat ik zou bijna zeggen vanzelfsprekend (ik ken enkele ) Je zou haast moeten oppassen als men dergelijke argumenten al snel in de strijd gooit. Je begrijpt dat wij ook wel enige ervaringen hebben met TT maar wij vinden het niet zo van belang om dat nu hier te schrijven het gaat er gewoon om of je een basis kunt vinden waar het woord VERTROUWEN met hoofdletters geschreven kan worden.En als je dan aan het begin staat van en avondtuur in een vreemd land dan is dit laatste ononbeerlijk. Je moet als het ware je ingehuurde dienstverlener midden in de nacht kunnen bellen als je een probleem hebt ( wij hebben dat gedaan na een ongeluk in CZ s'nachts om twee uur en hij was aan bereikbaar en heeft ons geholpen ).En natuurlijk mag je niet vergeten dat wat als een goede dienstverlener door de beugel gaat er ook voor betaald moet worden, maar tussen winst en woekerwinst zit een groot verschil.
 
En ik denk ook dat de mensen die zulke positieve ervaringen hebben met Tsjechie Totaal , "hun" huis of het huis dat ze via TT op het oog hadden nooit bij een Tsjechische makelaar hebben zien staan en dus nooit die enorme prijsverschillen hebben gezien.
Dus die weten niet beter dan dat hun huis bv 105.000 euro kost ,maar ondertussen staat hij ergens anders bv voor 75.000 euro.Dan stap je daar wat makkelijker overheen denk ik.Ik heb die GROTE VERSCHILLEN een aantasl keren zelf gezien, nou ik kan je verzekeren met of zonder SRO of begeleiding voor mij geen TT.

Al zou ik een huis via Tsjechie Totaal te koop zien staan, ik blijf zoeken tot ik er bij neerval maar vinden zal ik het en kopen via
Tsjechie!!!
yeah.gif
 
Re: Ervaring met makelaar Tsjechie Totaal ?

Er komen toch steeds meer verstandiger kopers ala Brenda ( gelukkig maar, want het zou jammer zijn als je eerste ervaringen in dit mooie land achteraf gewoon een negatief gevoel geven die dan ook nog veroorzaakt zouden zijn door een nederlander, terwijl je juist een heel lekker gevoel moet hebben als je onroerend goed in Cz bezit.
 
Re: Ervaring met makelaar Tsjechie Totaal ?

Heb net dezelfde ervaring gehad als Adicek enkele jaren terug, het was zelfs zo dat ik informatie vroeg over enkele projecten die ze te koop hadden op internet waarvan de foto me wel aanstond ze me de plaatsnamen zelfs niet wilden doorgeven omdat ze niet wilden dat we zelf zouden gaan kijken zonder een van hen. We moesten dan ook voor elk project dat we wilden bezoeken hen een verplaatsingsvergoedeing betalen en net als Adicek een overeenkomst ondertekenen waarin stond dat we de door hen voorgestelde projecten niet zonder hen mochten kopen.
Daar is het wat ons betreft dan ook onmiddelijk gestopt, we wilden toch weten in welke regio de projecten lagen vooralleer we wisten of we uberhaupt verder interesse hadden....zeker nadat ik dan ook nog eens toevalig eenzelfde woning te koop vond via een Tsjechische makelaar voor 1/4 van de prijs is het voor ons bij dat gebleven.

Ondertussen hebben we op eigen houtje een SRO opgericht en reeds grond gekocht en een bouwaanvraag ingediend. De kosten en moeite die we daarvoor hebben moeten doen wegen absoluut niet op tegen de meerprijs die TT vroeg.
 
Re: Ervaring met makelaar Tsjechie Totaal ?

Wat raar toch dat er zoveel mensen dit soort geluiden laten horen over TT dat moet toch te denken geven. Telkens duikt deze naam op. Als je dit soort berichten hebt gelezen dan wil je toch wel even verder kijken en dan blijkt dat dat zeker de moeite waard is. Beter ten halve gekeerd als ten hele gedwaald. Zouden ze in Helmond niet willen inzien dat hun manier van zaken doen niet de juiste weg is. En echt er zijn aantoonbare prijsverschillen die gigantisch zijn.
 
Bovenaan