Tsjechië houdt Eurovisie Songfestival voor gezien

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Tsjechië geen interesse meer in Eurovie Songfestival

Hoogstwaarschijnlijk houdt Tsjechië het Eurovisie Songfestival na drie deelnames voor bekeken. Volgens Katerina Fričova van de Tsjechische omroep Česká Televize heeft het Tsjechische publiek veel te weinig interesse in het Eurovisie Songfestival om er in 2010 nog mee door te gaan.

Tsjechië debuteerde op het Eurovisie Songfestival in 2007 met de groep Kabát, de winnaars van Eurosong 2007, en het nummer Malá Dáma. In 2008 mocht Tereza Kerndlová haar land vertegenwoordigen met Have Some Fun en dit jaar trad de groep Gipsy.cz voor Tsjechië aan met het lied Aven Romale.

De desinteresse van het Tsjechische publiek is hoogstwaarschijnlijk niet de enige reden voor de twijfels van de Tsjechische omroep ČT om nog langer aan het Eurovisie Songfestival deel te nemen. Tsjechië eindigde laatst in de halve finale in 2007, voorlaatst in de tweede halve finale in 2008 en laatst in de eerste halve finale dit jaar.

belgovision.com
 

Marcel

Moderator
de "tuttige" liedjes (en de uitstraling) van 20-30 jaar geleden klinken nu als muziek in de oren, vergeleken met de liedjes van nu in het Songfestival.
 

char

† In Memoriam
Dat vind ik een heel goede opmerking CP!!!...

Want:... op twee manieren uit te leggen!!...

Char.
 
Ik had gehoopt dat ze de volgende keer met wat beters kwamen, dat hebben ze best, maar dit is ook wel verstandig;)
 

Marcel

Moderator
Elke morgen om half negen
Komen wij Katinka tegen
Rode muts en blonde lok
Hel geel truitje, blauwe rok
Maar ze trippelt zwijgend naast haar ma
Daarom zingen alle jongens haar verlangend na
Kleine kokette Katinka
Kijk nou eens een keertje om
Stiekempjes over je schouder
Je ma ziet het toch niet dus kom
Kleine kokette Katinka
Ben je verlegen misschien
We willen zo graag nog heel even
Een glimp van je wipneusje zien

Elke morgen, zon of regen
Komen wij Katinka tegen
Hakjes tik-tak op de stoep
Korte rok met nauwe coup
Maar haar blik verraadt geen nee of ja
Daarom zingen alle jongens haar verlangend na

Kleine kokette Katinka
Kijk nou eens een keertje om
Stiekempjes over je schouder
Je ma ziet het toch niet dus kom
Kleine kokette Katinka
Ben je verlegen misschien
We willen zo graag nog heel even
Een glimp van je wipneusje zien


Kleine kokette Katinka
Kijk nou eens een keertje om
Stiekempjes over je schouder
Je ma ziet het toch niet dus kom
Kleine kokette Katinka
Ben je verlegen misschien
We willen zo graag nog heel even
Een glimp van je wipneusje zien


La la la la la la la la...
La la la la la la la la...
La la la la la la la la...
La la la la la la la la...
 

Macek

Geroyeerd Lid
Nee maar nu staan er een stel halve gare op het podium omringt door halfnaakte sloeries, opzouten met deze terreur!

de "tuttige" liedjes (en de uitstraling) van 20-30 jaar geleden klinken nu als muziek in de oren, vergeleken met de liedjes van nu in het Songfestival.
Ja ja, Teddy scholten bv. Een beetje, verliefd is iedereen dat weet je enz. dat was pas cultuur:wow:
 
Macek schreef:
..... halfnaakte sloeries, opzouten met deze terreur!
En sinds wanneer heeft Macek bezwaar tegen halfnaakte sloeries??? Of had hij ze liever helemaal in hun nakie gezien? :deuk:

Die nudistische dames zijn voor mij nou juist zo'n beetje de enige reden waarom het songfestival mag blijven bestaan. Je hebt tenminste nog iets te kijken en je kunt het geluid uit laten. Dan is het niet slechter dan willekeurig welk ander tv-programma. Win-win situatie dus! :D
 

Bijlagen

  • W440CAB4IK2VCAI6MJHHCAMZZZSGCANVYIMXCADNH7NSCAKV250GCAXMDH1WCAXQPSC4CAJ5V35QCAEDAHDNCAT4H8CDCAN.jpeg
    W440CAB4IK2VCAI6MJHHCAMZZZSGCANVYIMXCADNH7NSCAKV250GCAXMDH1WCAXQPSC4CAJ5V35QCAEDAHDNCAT4H8CDCAN.jpeg
    2,9 KB · Bekeken: 76

Marcel

Moderator
Het is nu officieel ...

Tsjechië stopt met Eurovisiesongfestival

Bron: www.nu.nl - 23 juli 2009

PRAAG - Tsjechië doet niet meer mee aan het Eurovisiesongfestival. Er is in het land te weinig belangstelling voor het muziekevenement, liet de Tsjechische televisie donderdag weten aan de BBC.

Tsjechië maakte pas in 2007 zijn debuut op het zangfestijn. Tijdens de halve finale in mei dit jaar eindigde de Tsjechische zigeunergroep Gipsy.cz op de laatste plaats met nul punten.
Het was de eerste keer in vijf jaar dat een land geen enkel punt kreeg tijdens de halve finale.

Laatste plek
Ook in 2007 en 2008 slaagde het Oost-Europese land er niet in de finale te halen. Twee jaar geleden eindigde rockband Kabat ook op de laatste plek tijdens de kwalificatieronde.
Buurland Slowakije zond afgelopen keer na een pauze van elf jaar weer een artiest naar het Eurovisiesongfestival.

© ANP
 

Macek

Geroyeerd Lid
Nee maar nu even serieus, voor zover je over dit cultprogramma serieus kan zijn. Hele bakken stront zijn over ons uitgestort, en er was niet één glimmend briljantje in de stinkende bagger.
Ieder land met een beetje cultuur, en daar hoort Tsjechië zeker bij, heeft niets te zoeken bij dit gebeuren. Nederland heeft de "Toppers" afgevaardigd, dit was echt lachen met deze rampfiguren, Gordon in de hoofdrol, hoe ver kan je als natie zakken om met zo'n dergelijk figuur aan zo'n evenement deel te nemen.
 

char

† In Memoriam
Macek,... Ik vond het wel een goed programma!!..

Weet jij misschien nog, wie er gewonnen heeft?..:denk:

Want ik heb werkelijk geen idee meer!!.. Gewoon vergeten!!.. :deuk:..

Char.
 
Bovenaan