Treinverbinding vliegveld Praag - Kutna Hora

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Wij zijn met onze Apeldoornse bluesband Johnny 2 uitgenodigd op het Koningsfeest in Kutna Hora op 26 september 2009.
Wij gaan met het vliegtuig op 25 september naar Praag, Tsjechië (Republiek)-Ruzyne.
Nu willen wij met de trein naar Kutna Hora.
Wie kan ons helpen om uit te leggen hoe we daar het beste kunnen komen.
Is er bij het vliegveld een treinstation of moeten we eerst met de bus of taxi daar naar toe?
Voor ons is de taal niet te lezen en we hebben begrepen dat het ook nergens aangegeven is in het Engels.
Hoeveel zal het ongeveer gaan kosten en we kunnen denk ik alleen in Tsjechisch geld betalen of is in euro's ook mogelijk?

We hopen dat iemand ons kan adviseren.
Alvast mijn hartelijke dank.
 

Pelhřimov

Donateur
kijk eens op deze website

vul Praha in bij Odkud
en Kutna Hora bij Kam

datum en cas (tijd) kiezen

klik dan op Hledat

Je krijgt dan een reisadvies.
De prijzen en geschatte reistijden staan er ook bij.

Je moet uiteraard wel in kronen betalen.
 
Hoi Gert (gokje)

In juli ga ik naar Dvur Kralove met het OV.
Dat is even verder dan Kutna Hora maar vanuit Praag gezien ook naar het oosten. Vanaf de luchthaven neem ik bus 119 naar metrostation Dejvicka (groen). Overstappen op 'muzeum' naar Hlavni Nadrazi/Centraal Station en van daar uit met de trein verder.
Dit wordt de eerste keer dat ik met het OV naar Dvur ga (voorheen altijd met de auto), laat je wel weten hoe het gaat.

Vraag me alleen af of het voor jullie niet handiger is met al die bagage een taxi te nemen naar Hlavni Nadrazi.

@Pelhrimov: dank voor de link, die kan ik ook heel goed gebruiken!

En hoe, zie nu dat ik via Cerny Most (eindstation metrolijn B) met de bus rechtstreeks naar Dvur Kralove kan.:top::beleefd:
 
Van het vliegveld naar de Bottenkerk

Beste Gizmo206,

Ik ben vorig jaar zomer ook vanuit Praag naar Kutna Hora geweest, op aanraden van een vriend. Verblijven jullie wel in Praag? Inderdaad moet je de bus 100 nemen naar de Metro (Zlicin) en daarvoor kun je het beste een kaartje voor kopen in de hal van het vliegveld (het publieke gedeelte). Daar staan wel 5 verschillende pinautomaten aan het einde van de hal en ergens in het midden kun je een kaartje kopen. Let dan op het aantal dagen dat je in Praag wilt reizen met ov.
Vanaf Hlavni Nadrazi (Centraal Station) neem je de trein naar Kolin, een middelgrote plaats ten oosten van Praag, en daar stap je dan over op een lokaal boemeltje (één halte ofzo) naar het station van Kutna Hora. Daar is het dan nog een kwartier lopen naar de Ossuary (Bottenkerk). Het is een vrij klein, maar wel apart kapelletje, verwacht geen kathedraal...

Succes ~
 
Hallo Frank Sol,

Dank je voor de tip, we gaan dit zeker meenemen.
We verblijven niet in Praag, we logeren in Kutna Hora.
Ik heb begrepen in een kasteeltje, maar weet dat niet zeker, we worden opgewacht daar, dus ben benieuwd wat ons te wachten staat. Maar we zien wel, we worden daar vrijdags verwacht en we gaan zondags weer terug naar huis.

Hoi Gert (gokje)

Hallo Antonio,

Nee het is niet Gert, dat is onze zanger, ik ben Henk de solo-gitarist.
Ken je ons dan?
Bedankt voor je uitleg, hier gaan we zeker wat aan hebben.
Fijn als je laat weten hoe het gaat in juli.
Alleen mijn vrouw en ik en de drummer gaan met het vliegtuig, de rest gaat met de auto en aanhanger voor de spullen.
Bedankt voor je reaktie,
groeten, Henk


Hallo Pelhrimov,

Het is gelukt, ga ik ook even uitprinten.
Dank je !!
 
OV vliegveld Praag - Dvur Kralove nad Labem

Ken je ons dan?

Fijn als je laat weten hoe het gaat in juli.

Nee Henk, maar google wel.

Afgelopen week teruggekomen en het OV in Tsjechie is uitstekend bevallen.:top:
Even kort een reisoverzicht:

06.30 van Bussum naar Schiphol, een half uur met de trein. Ik heb een e-ticket (totaal 190 euro) en alleen handbagage, uiteindelijk had ik makkelijk een uur later van huis kunnen vertrekken...

09.30 vanaf Schiphol met CSA naar Ruzyne; 1,5 uur vliegen.

11.15 uit de hal van Ruzyne bij de bushalte waar stadsbus 119 (uitgang hal 2) net aan komt rijden, kaartje te koop bij de buschauffeur voor 30 Kc.

11.40 Metrostation Dejvicka - lijn A. Kaartautomaat voor 26 Kc (90 min. geldig) naar Cerny Most met een overstap op Mustek naar metrolijn B - Aankomst Cerny Most om 12.25.

12.30 vertrek bus met eindbestemming Pec pod Snezkou en waar ik uiteindelijk 120km later en 2 uur verder in Dvur Kralove nad Labem uitstap (130 Kc).

14.45 de eerste Pivo aan het plein van Dvur!:cheers:

Totale reistijd heen:
8 uur onderweg en als ik een uur later vertrok zelfs 7 uur.(Met de auto zijn we zeker 10 uur onderweg, 945km).

Totale kosten retour:
OV in Tsjechie 334 Kc (13 euro). OV Tsjechie + vliegticket + trein in Nederland = voor 210 eu van deur tot deur:)

Dit ga ik dus met de auto niet redden, helemaal uitgerust en bijna Kundera's Ondraaglijke lichtheid van het bestaan, verder...

Btw ga je met een prijsvechter vliegen dan kan het natuurlijk nog goedkoper...
 
treinreis

Hallo Antonio,

Hartelijk bedankt voor de reaktie.
Ik heb hem uitgeprint en we gaan hem meenemen.
Ben benieuwd hoe het daar zal zijn.

Groetjes, Henk
 
Bovenaan