Studiereis Praag: sportieve activiteit

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo!

Wij organiseren in april een studiereis naar Praag voor 50 geneeskundestudenten uit Utrecht. Ik ben nu op zoek naar een leuke sportieve activiteit die we met z'n allen kunnen doen en die niet heel erg duur is (zo'n 15 euro pp). Ik hoop dat hier mensen zijn die misschien goede ideeën/ervaringen hebben op dit gebied! Ik denk bijvoorbeeld aan outdoor-/watersporten.
Verder heb ik een vraag: Ik heb ooit gehoord dat mensen in Praag op de rivier zijn gaan waterfietsen. Heeft iemand hier ervaring mee? Dat zouden we willen reserveren omdat we met zoveel zijn, maar we kunnen niet goed een adres vinden.

Dankje!
 
je kunt misschien gaan kanoen op de berounka,
dat is een rivier die ongeveer 40 km van praag afzit.
ik weet niet hoe je dit moet regelen maar het moet kunnen.
en sommige plaatjes aan de rivier hebben een treinstation dus je moet er met de trein heen kunnen.
 
Er zijn inderdaad wel waterfietsen in Praag te huur, maar zeker niet voor 50 personen tegelijk. In de Centraal Bohemen kun je kanovaren op de Sazava. De kano's huur je in Pysely. Ik kan helaas niet meer het reserverings tel. nummer vinden, maar misschien lukt het je met google. De tochten zijn namelijk enorm leuk en mooi!
 
Hallo Beco,
Dat waterfietsen in Praag op de Vltava is inderdaad mogelijk ,maar het is een bepaald gedeelte van de rivier waar geen doorgaande scheepvaart op is.
Als je bij het Nationaal theater staat en naar de Vltava loop is de verhuur hiervan aan de linker oever kant en je kunt vanaf boven zien waar de verhuur zit en hoe je er moet komen.
Indien je een rondvaart wilt maken rond Praag dan heb je vele mogelijkheden
overdag en sávonds en met muziek en zonder en met en zonder eten.
Je hebt mogelijkheden te over in lengte en rijsduur maar ga niet in zee met die kleine bootjes van Praags-Venetie, te duur en het stelt niets voor.
De grote boten, liggen o.a onder aan de Karlsbrug en bij andere bruggen hebben de meeste mogelijkheden.

Bij de campings die rond Praag aan het water liggen heb je ook veel verhuur-mogelijkheden van kano's en andere watersportmogelijkheden
 
Bovenaan