Studeren in Brno

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste mensen,

Ik ben van plan om in december 2013 te beginnen studeren in Brno. Dit om mijn master te behalen en dat zal minimum 2 jaar in beslag nemen.

Dit doe ik voor de uitdaging, maar meer door het feit dat ik een Tsjechische vriendin heb, die ook in Brno zal studeren. We willen beiden een grotere stap zetten, en ik wil de uitdaging aangaan om het in Brno te proberen.

Helaas is studeren in het buitenland (ik ben Belg) redelijk kostelijk. Ik heb al een paar universiteiten online bekeken van Brno, en de prijzen lopen daar tot 6000 euro per jaar, enkel om de opleiding te mogen volgen. Dat is dus, als student, zeer prijzig.

Ik heb wel een universiteit gevonden (Masaryk University) waar het 7000 euro zou kosten voor de gehele opleiding, wat 2 jaar zou in beslag nemen. Deze zou dus de goedkoopste zijn.

Maar ik hoopte dus om mensen hier te vinden die ervaring hebben met het studeren in Brno? Of ergens anders in Tsjechië natuurlijk.
Welke universiteit in Brno wordt gezien als de beste voor buitenlandse studenten?

Ik heb met mijn huidige hogeschool (KHLeuven) al eens deze mogelijkheid besproken, maar ik kon pas een afspraak maken indien ik concreter was. Maar aangezien er redelijk wat keuze is in Brno, weet ik moeilijk wat er mogelijk is.

Hopelijk zijn er hier mensen die mij een klein beetje meer info kunnen geven met dit geval? Misschien mensen die ook in Tsjechië gestudeerd hebben?

Ik waardeer elke comment, met positieve of negatieve raad.


Vriendelijk bedankt,

Thomas
 
Het ligt er natuurlijk ook aan welke studie je volgt.
De universiteit in Groningen heeft goede contacten met de universiteit in Olomouc, die schijnt ook erg goed te zijn, ook qua omgang enzo.
 
Kan je niet een of andere studiebeurs krijgen?
Dat is mogelijk, maar ik weet niet hoeveel dat zou zijn, dus dat zal ik moeten bespreken met iemand van m'n huidige school denk ik.

Het ligt er natuurlijk ook aan welke studie je volgt.
De universiteit in Groningen heeft goede contacten met de universiteit in Olomouc, die schijnt ook erg goed te zijn, ook qua omgang enzo.
Ik studeer nu Accountancy-Fiscaliteit, maar op Europees vlak zal ik dat niet echt kunnen studeren. Ik zal wellicht "European Business and Finance" studeren in Brno.

Ik vroeg me af hoe Brno is als studentenstad, of het aangenaam leven is daar, of ik wel een goeie keuze maak om daar te studeren en moest er iemand echt meer weten van studeren in Brno zou het zeer handig zijn moest die persoon mij tips kunnen geven voor welke universiteit ik het best kies enzo.

Alles over leven en studeren in Brno/Tsjechië helpt :D

Alvast hartelijk dank voor de reacties!
 

kuurgast

Donateur
Thomas heb je al gezocht op het forum naar "studeren" > Zoek alleen in titels.
Kom je diverse dingen tegen met ervaring etc.
Meest uitgebreide website met info is studyin.cz.
 
Bovenaan