Snelweg Dresden-Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Rondweg Dresden

Is er ook iemand die me kan vertellen of de nieuwe rondweg om Dresden, richting Praag, inmiddels klaar is? Voorheen
moesten we, komende vanaf het noorden, altijd dwars door
Dresden, richting Pirna. Best wel te doen, maar geen hobby
van mij!. Vorig jaar leek de weg klaar te zijn, maar komende vanaf de snelweg, bleek na enkele kilometers dat dit niet het geval was en moesten we er dus af; gevolg, met de sleurhut dwars door het stadscentrum (errug gesellug, maar niet voor herhaling vatbaar!).
 
Re: rondweg Dresden

Ik ben eind april via Dresden naar Praag gegaan en 10 mei weer terug. Toen was de rondweg i.i.g. nog niet klaar.
 
Re: rondweg Dresden

Voorzover ik weet inderdaad nog niet klaar. Je kunt voorlopig beter Dresden nog even misrijden (bijvoorbeeld via Bautzen). Gaat een heel stuk makkelijker.
 
Re: rondweg Dresden

Hallo mensen. Ik verneem dat het bij dresden allemmal nog niet klaar is. Dus doorrijden naar Bautzen is dan een optie.
Rij je dan van Bautzen naar Lobau en dan naar de grensovergang bij Rumburk. Is dat een beetje een goede weg ?
Is die grensovergang een beetje snel of sta je daar uren in de rij ?
 
Re: rondweg Dresden

Mijn ervaringen met de grens bij Rumburk zijn goed (met de weg van Bautzen naar Lobau ook). Tot nu toe hebben we hier nooit meer dan 2 auto's voor ons gehad. In het begin gingen we via Zittau maar dat heeft wel eens veel meer tijd gekost. De meningen op dit forum zijn hier echter over verdeeld (anderen gaan wel altijd via Zittau).
 
Re: rondweg Dresden

Gerrit als je naar Praag wil kun je beter vanuit het zuid-westen richting praag rijden, daar heb je wel snelweg. Verder kun je via Bautzen ook richting Zittau de grens over maar dat ligt even eraan waar je precies heen wil.
 
Re: rondweg Dresden

Wij hebben nog helemaal geen ervaring met een grensovergang in Tjechie maar willen naar Vrchlabi en via Dresden rijden, welke grens overgang is dan de beste en welke route verder. Rijden jullie het in een dag of nemen jullie een overnachting en waar evt.
fam Verbeek
 
Re: rondweg Dresden

Staat elders wel vermeld, maar Dresden, Bautzen, Zittau, Liberec is mij afgelopen zomer redelijk bevallen.
Maar gewoon even zoeken op Vrchlabi, en dan kom je de meningen hierover wel tegen!
 
Re: rondweg Dresden

hallo .. in de krant stond dag blad van het noorden dat de rondweg dresden klaar is en gaat onder een berg door een tunnel zeg maar ...
 
Re: rondweg Dresden

esmeralda schreef:
hallo .. in de krant stond dag blad van het noorden dat de rondweg dresden klaar is en gaat onder een berg door een tunnel zeg maar ...
Dat is niet helemaal waar. Er is alleen een stuk van ongeveer 15 kilometer opengesteld. Zie mijn bericht hierboven.
 
Re: rondweg Dresden

dus de krant liegt

ik heb de kranten knipsel bewaart er staat een heel verhaal over in met foto dat de autobaan dresden naar tsjeche klaar is

heb je bericht gelezen en in de kranten knipsel staat ook dat het sneller gaat naar praag via de nieuwe autobaan die officeel geopent is ik wil niet zeggen dat jij liegt maar dat is wat de krant zegt sorry maar heb dan je bericht denk ik verkeerd begrepen
 
Re: rondweg Dresden

esmeralda schreef:
heb je bericht gelezen en in de kranten knipsel staat ook dat het sneller gaat naar praag via de nieuwe autobaan die officeel geopent is ik wil niet zeggen dat jij liegt maar dat is wat de krant zegt sorry maar heb dan je bericht denk ik verkeerd begrepen
Geloof mij maar, op de genoemde 16 kilometer na is de snelweg echt niet klaar. Geloof niet altijd wat de kranten schrijven.

Je kunt het checken op de officiele site van de A17
 
Re: rondweg Dresden

Helaas net terug. Er is nu een klein gedeelte open van de nieuwe autoweg. Tunnels en prima te rijden.
 
Re: rondweg Dresden

Laten ff opschieten met die snelweg, makkelijk dan door heel Dresden te kachelen. Zal een hoop tijd schelen als ik weer naar Olomouc ga
 
Re: rondweg Dresden

Afgelopen week via Dresden naar Mlade Boleslav gereden. De ring ten zuidoosten van Dresden is ope en scheelde enorm veel tijd. Nu nog die kleine slingerweg vervangen voor een snelweg... scheel tnog een uur in de reistijd!
 

Bijlagen

  • 39465-P1080005a.JPG
    39465-P1080005a.JPG
    52,7 KB · Bekeken: 3
Re: rondweg Dresden

Toppe foto's Bart.
smiley20.gif
Maar moet je nu nog een stuk door de binnenstad van Dresden of is de gehele rondweg klaar?

Laatste keer dat Lenka en ik deze route gereden hebben is volgens mij al wel 4 jaar geleden. Maar ik denk dat als de gehele snelweg t/m Praag klaar is, dit veruit de snelste route zal zijn voor noord CZ...
laugh.gif
 
Re: rondweg Dresden

Je ziet in z'n geheel Dresden niet meer! Dat is lekker. Je komt uit op de weg van bij de Universiteit naar Cinovec, net buiten de stad.
 
Bovenaan