SAT Satellietontvangst Nederlandse zenders

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij hebben in Nederland een schotel en satellietontvanger gekocht en die laten installeren. Gelijk een abonnement op Canal Digitaal. We kunnen Nederlandse zenders ontvangen.
Voor het pensiongedeelte hebben we geen satellietontvangst, want als wij gaan zappen, zapt het pension mee. Vervelend als je net in een film zit. Dit is natuurlijk gemakkelijk op te lossen, maar de gasten zijn tevreden met video en dvd's.
 
Beste stardust, het is zeker aan te raden om de satelietontvanger (het kastje) in Ned. te kopen! Wij hebben door de vorige eigenaar/aannemer een Duitse schotel laten plaatsen + duitse ontvanger=> werkt tot op heden niet. Geleende Nederlandse satelietontvanger werkt prima.
Veel kijkplezier, Fenna
 
Als je een beetje op internet zoekt heb je voor 100 euro een prima setje.
Zorg wel dat je goede instructies meenneemt omdat het plaatsen en uitrichten een speciaal karweitje is.

Wij nemen de installatie die wij thuis gebruiken (alleen receiver en kaart) mee en dit werkt al jaren uitstekend.
 
Ik heb een schotel aangeschaft met een ontvanger waar een smardcard in moet, deze card is van kanaal digitaal en voor een paar euro per jaar te activeren, werkt perfect, ik heb alle Nederlandse kanalen en nog een paar honderd andere.
 
Ik heb zelf een schotelset incl. digitale ontvanger aangeschaft in Belgie. Een abbo op kanaal digitaal loopt via een Nederlands adres. Vanaf eind januari komen diverse Belgische kanalen (bv één, Ketnet/Canvas, VT4, TMF Vlaanderen,...) ook op satelliet (Astra 19,2 Oost). Via mijn schoonouders in Belgie sluiten dan op dit pakket we een abbo af. Via een 2de ontvanger ontvang ik Sky U.K. (wel een schotel van 1,20m nodig). Kijken vooral naar alle vrije BBC en ITV kanalen.

Ik verkrijg veel info via volgende site : http://www.sat4all.com

Een site met forum voor de echte sat-freak.
 
Ik heb gewoon in Tsjechie een schotel en toebehoren gekocht, door de beste man in mijn huis laten monteren en voor € 235,= heb ik veel en veel te veel kanalen. Maar wel leuk voor de luie avonden.
Een tijd heeft dat ding op een illigale kaart gedraait, maar langzamerhand verdwenen er steeds meer kanalen. Alles draait nu perfect op canal Digital.
 
(Satelliet)ontvangst Nederlandse zenders in Tsjechië

Ik lees op het forum hele stukken over de ontvangst van Tsjechische TV-zenders via de sateliet (in o.a. Nederland). Ik zou graag weten hoe ik in Tsjechië ook Nederlandse TV via de sateliet kan ontvangen. Kan ik daarvoor een set in Nederland aanschaffen? (makkelijk i.v.m. de handleiding), of moet ik daarvoor toch bij de Tsjechische sateliethandelaar zijn. Maar hoe krijg ik daar dan toch de Nederlandse zenders op mijn TV?
 

Freddy2005

† In Memoriam
Rojo, ook bij Albert en Esther wordt naar de nederlandse tv gekeken. Zie dit stukje uit hun website:

En we zijn naar Trutnov geweest op zoek naar een sateliet ontvanger en een schotel om eens wat anders op onze TV te kunnen kijken dan Tsjechische tv omdat ik (Albert) daar nog steeds weinig van begrijp. En we hebben een zaakje gevonden die ons prima kon helpen en ons zelfs aan Nederlandse tv zenders kon helpen, en de andere ochtend stond de installateur om negen uur bij ons op de stoep om de schotel te kunnen plaatsen en te installeren."
Dus bij hen kun je eventueel ook eens informeren.
 

Leen

† In Memoriam
RoJo schreef:
Maar hoe krijg ik daar dan toch de Nederlandse zenders op mijn TV?

Wij wonen in Praag/Alblassewaard
Ik heb in Nederland een schotel en reciver gekocht met bijbehorende Digitalkaart

Hier de schotel etc laten instaleren en aangesloten.
De winkelier in Nld laten bellen naar canaldigital en na 10 minuten hadden we beeld. een paar honderd Duitse zenders wat Engelstalige en alle Nedelandse t/,mBVN de Vlaams Ned zender an toe
Kosten 20 euro per jaar oid

Ik geloof wel dat dit illegaal is :oeps:
Maar het werkt Ik ga nu de Dutch Double kijken hier in Praag
 
Wij hebben hetzelfde als Leen. Alles in Nederland gekocht en in Tsjechie door een installateur laten installeren.
Wij zijn ook in Trutnov geweest en daar iets aangeschaft, maar dat werkte niet. We zouden dan alleen BVN kunnen ontvangen, maar we wilden alle Nederlandse zenders. We hebben deze satellietontvanger weer teruggebracht en konden hem ruilen voor een koelkast en die werkt prima.
 
Wij hebben alleen de kaart in NL gekocht, verder alles door een plaatselijke installateur laten doen. Werkt allemaal hartstikke prima! De beste man had de avond ervoor alle zenders al netjes ingesteld en het was zo klaar. Het nadeel alleen natuurlijk is die lelijke schoten aan de gevel, maar dat hebben we wel over voor de NL tv!
 
RoJo schreef:
Ik lees op het forum hele stukken over de ontvangst van Tsjechische TV-zenders via de sateliet (in o.a. Nederland). Ik zou graag weten hoe ik in Tsjechië ook Nederlandse TV via de sateliet kan ontvangen. Kan ik daarvoor een set in Nederland aanschaffen? (makkelijk i.v.m. de handleiding), of moet ik daarvoor toch bij de Tsjechische sateliethandelaar zijn. Maar hoe krijg ik daar dan toch de Nederlandse zenders op mijn TV?

Rojo,

Je kan gewoon in NL een setje kopen. Wat je nodig hebt (aan de hand van de kabels die ik aan je huis zag hangen .... :D )
- Twin LNB (voor elke COAX 1), ik zag dat je nl 2 kabels had hangen.
Circa 30 euro nw.
- Satelliet Tuner: afhankelijk van de wensen een enkele tuner of een dubbele tuner (PVR). De laatste heeft als voordeel dat je ook kunt opnemen (als je GTST niet kunt missen tijdens een boswandeling :D).
Kosten hiervan varieren nogal, tweedehands kun je voor 150 euro een goed setje kopen met een 80GB HD. Nw zijn lopen ze van 350-550 euro.
Let op: er is nogal wat kwaliteitsverschil! Neem bijvoorbeeld geen PACE PUMA! Topfield of Echostar 5020 zijn kwalitatief goed maar kosten ook wat.
Zit je niet te wachten op een ontvangen met PVR, dan kun je voor 100-150 euro nieuw een goed setje kopen.
- SECA CAM (voor de smartcard), circa 70 euro
- Smartcard voor ontvangst NL zenders, circa 65 euro, 1-malig 20 euro activering en 30 euro per jaar (dit mag officieel niet in het buitenland :oeps:).

Laat je ook niet verleiden tot aanschaf van een setje bij de Aldi of Kruidvat. Menigeen heeft hier veel problemen mee.

Verder zijn er nog een hoop (nog) illegalere oplossingen mogelijk dmv cardsharing, maar dat raad ik (zeker een beginnende satter) af.

Het uitrichten van de schotel is een fluitje van een cent. Als we een keer in CZ zijn (februari of mei), wil ik je wel even helpen ...

Belangrijkste vergeet ik nog :?: :oeps: ... de schotel .... :D 60cm voldoet. Circa 30 euro.
 
Waarvoor koopt men de hele santemekraam niet in Tsjechie ?
Voor € 250,- aangebracht, aangesloten dus compleet spelend aan, in mijn onderkomen aangebracht.
Zo help je de Tsjechische economie ook een beetje.
 
een digitale satelite tuner en een nederlands abbonnement op canaldigitaal ,daar krijg je een smartcard van die je in je tuner stopt en dan draaien meer ,kost ong. 7,50 euro per maand , maar het abbonnement moet via iemand of een adres in nl lopen
 
C

cajonez

Guest
Let op dat als je de schotel en ontvanger in Nederland koopt dat de ontavanger "canal digitaal approved" moet zijn anders kan je in de problemen komen als je bijv. nieuwe firmware moet downloaden omdat Canal digitaal weer iets gewijzigd heeft.
succes
 
Mijn ervaring is dat officieel CD approved ontvangers meer problemen opleveren dan niet approved. Software-updates komen voor alle goede ontvangers uit en levert geen problemen op. CD approved ontvangers zijn duur en zeker niet beter (eerder minder goed)
 
C

cajonez

Guest
Canal Digtaal maakt zelf reclame voor ontvangst op de camping. Gaat niet tig % op vakantie in het buitenland.
Dus ben niet roomser dan paus en gebruik je duur betaald abonnement ook op de "Camping" in Tsjechie
 
Bovenaan