Route van Helmond naar Liberec?

Topic in 'Vervoer' gestart door twancsi, 06-02-2010.

1. Hallo, we gaan voor de 1e keer naar Liberec op vakantie, Wat is NU de beste route om te rijden vanuit Helmond, en moet ik een vignet kopen, kom er niet uit... Alvast bedankt.
  2. Niet helemaal...De A38 is nu helemaal gereed en levert tenminste een half uur tijdwinst op t.o.v. het voorstel hierboven.

Google zegt 3 minuten verschil.. De praktijk is anders
  3. Bedankt voor de snelle reakties.
    Hoe gaat dat met de wachttjden aan de Poolse en Tsjechiese grens, en heb ik een vignet nodig voor dat korte stukje snelweg?
  4. Geen wachttijden en ook geen vignet.
    Tot Jeřrmanice (afslag 33 op weg 35) is de route over de 13/35 in CZ tolvrij.

In dit topic staat ook nog een en ander
  5. Bedankt Gorrit.:top:
  6. Hallo Twan.

Wij komen al 15 jaar in Tsjechie.wij wonen ook in Helmond ik heb in mijn computer een duidelijke routeomschrijving voor je als je wilt.
    En ja je hebt wel degelijk een vignet nodig. Als je de grens overgaat ( die inmiddels niet meer bestaat ) rij je door tot aan de routonde , die ga je driekwart rond,en dan rij je al op een weg waar een vignet verplicht is.
    Ik raad je dus aan om als je de grens overbent bij het eerste tankstation 'n vignet te kopen. dit kost je tussen de €.8,- en de €.10 euro voor 14 dagen.

groetjes,
    Lenka
  7. Wij wonen in Gemert(vlakbij Helmond) en reden de eerste 2 jaar ook via Zittau de grens over. Omdat er toen nog controle was moesten we elke keer lang wachten. Daarna hebben we iedere keer de grens gepasseerd via Rumburk. Deze grens was/is veel rustiger. En zoals gezegd kan je sinds 2007/2008 gewoon doorrijden en is er helemaal geen controle meer. Bij Rumburk is het zelfs grotendeels al afgebroken en er is geen man meer te bekennen bij de grens.
  8. http://www.motorway.cz/stickers

Uit dit overzicht blijkt dat je pas voorbij Liberec een vignet nodig hebt.
    Ga je niet bij Zittau maar ergens anders de grens over, dan kan het anders zijn.
  9. Freddy2005 † In Memoriam

Dit klopt helemaal niet, deze weg is niet tolplichtig.

En je vignet betaal je beter in kronen dat is stukken voordeliger.
  10. Freddy2005 † In Memoriam

Klopt ook niet, er moet een vignet zijn vanaf Liberec-Hodkovická (afslag 26) tot de afslag 44 in Ohrazenice.

35 Liberec-Hodkovická (výjezd 26) – Ohrazenice (výjezd 44)

ceskedalnice.cz
  11. Freddy2005 † In Memoriam

Op de website staan de verplichtingen vanaf 01-01-2010, dus het was reeds van toepassing. Op de kaart staat het ook zo ingekleurd (zie bovenstaande link naar ceskedalnice).
  12. Freddy2005 † In Memoriam

13. Het gedeelte waar je een vignet nodig had, begon altijd bij Hodkovice. Welke afslag dat precies is, weet ik niet. Of dat nu veranderd is, weet ik ook niet. Dat kon ik ook niet zo snel vinden.
  14. Freddy2005 † In Memoriam

De afslagnummers staan ook op mapy, in de groene vierkantjes. Hodkovická is nummer 26. En de lijst met alle verplichte stroken vanaf 01-01-2010, staat op ceskedalnice, zie eerder vermelde links.
  15. Hmm, als ik het zo zie hebben wij alleen een vignet nodig voor dat stukje 35 dan...
  16. Ik heb de Nederlandse ambassade gemald voor meer informatie, laat het wel weten wat hun reakte is.....
  17. tjechie

hallo,
    het beste is bij dresden de grens over. Als je gebruik maakt van snelweg ben je verplicht een vignet te kopen.Is verkrijgbaar aan de grens.veel plezier gr chicoo
  18. Het beste is volgens mij ??....koop gewoon een vignet van € 8,- en je bent de hele vakantie zeker.
    De route die Gorrit aangaf is volgens mij ook helemaal prima.

19. HaHa, dan kom je nooit in tsjechie!

aanvulling:
    Ik bedoel dus: stel je niet teveel voor van de info van ambassade, wat reisinfo betreft ben je denk ik op dit forum het beste af!

Deel deze pagina