Rottweilers bijten hun bazin dood

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Uit de Telegraaf:

Rottweilers bijten hun bazin dood

PRAAG - Een 60-jarige vrouw in Tsjechië is vrijdag doodgebeten door enkele van haar 25 Rottweilers. De honden waren mishandeld en uitgehongerd, zei omroep TV Nova.

Na het incident had de dochter van de vrouw de politie gebeld, aldus agenten. De politie onderzoekt nog of de vrouw de honden fokte voor hondengevechten. De politie heeft beslag gelegd op de vele honden in het huis in Radonice-nad-Ohri, circa 65 kilometer ten noorden van Praag.
 

Vodnik

† In Memoriam
het bericht op CZ journaal was uitgebreider; het waren 8 volwassen rotweilers, eigendom van de dochter die enige tijd geleden haar vader al hadden aangevallen en nu de moeder die aan de aanval overleden is.
 
als ik ergens een hekel aan heb dan is het aan mensen die dieren mishandelen.
en een hond die je mishandeld die keert zich tegen je vroeg of laat..
in dit geval met een dode als resultaat.
 
En wordt de hond veroordeeld als zijnde vals...:denk: Of heeft het ras er weer een stempel bij: alle rottweilers zijn vals. :stom:
 
Hierbij moet ik altijd weer aan het navolgende verhaal denken, waargebeurd....!!

Een gezin; Man, vrouw, kind van 3 jaar, golden retriever van 8 jaar (hadden ze vanaf puppie in huis !!)

Moeders gaat boodschappen doen en en laat de hond en het kind samen thuis, "ben zo terug". Bij terugkomst bleek dat het kind een beetschram in zijn gezicht te hebben, dokter bezocht, tetanusspuit en zo...alles ok. Toen met de hond naar de dierenarts.

Hoe kan dit, vroegen ze. De dierenarts gaf aan het niet te weten, het beessie was altijd zolief en ook voor kinderen maar nu ineens niet meer betrouwbaar. De vrouw wilde niet het risico lopen op meer problemen en samen met de direnarts werd besloten om deze zeer onbetrouwbare (golden retriever!!) te laten inslapen., De dierenarts wou daarna wel kijken of hij wat kon vinden bv een hersentumor of zo. Dus werd besloten dat hij de hond mocht opensnijden.

En.... hij vond wat!! Nog iets belangrijks ook. De hond had namelijk 35 nietjes in zijn rechteroorlel. Blijkbaar had hij het 34 keer goedgevonden !!!! en bij de 35 keer op een wat ruwe manier aan het kind gevraagdof het al niet genoeg was.....

Wie had nu dat spuitje moeten krijgen ? Ikzelf denk aan "het vrouwtje" die hem al 8 jaar had..... Sory, maar als ik hier echt lang over nadenk krijg ik de tranen in m'n ogen, maar dat zal wel aan mij liggen (of leggen Akelien?.....)

Dus.....vrouw dood gebeten door rottweiler(s)..... oordel niet te snel a.u.b.
 
En wordt de hond veroordeeld als zijnde vals...:denk: Of heeft het ras er weer een stempel bij: alle rottweilers zijn vals. :stom:
Wie zegt dat?

Als je namelijk lezers discussies volgt in de Tsjechische kranten, neemt het zeker 90% op voor de honden. Op de akelige af, zoals bijvoorbeeld "krijgen ze eindelijk fatsoenlijk eten".
 
In dit geval moet ik het misschien anders formuleren vasek, ze kunnen het wel voor de honden opnemen, maar het vertrouwen in dit ras wordt er door dit bericht (ook door diezelfde lezers) iig niet beter van.
 
Lina, er wordt tegenwoordig (te) snel geoordeeld. In mijn opinie is het ook fout van de journalisten, die op sensatie uit zijn. En mensen lezen vaak alleen maar de koppen in de krant.

In dit voorbeeld is het de volgende kop: Rotvajleři roztrhali ženu na Lounsku, nekrmila je a zanedbávala

Vrij vertaald: Rottweilers verscheuren vrouw bij Louny, uitgehongerd en verwaardeloosd
 
Bovenaan