Rommelmarkten en kringloopwinkels

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

wij zijn geregeld in praag en we houden erg van vlooienmarkten,zijn er in die omgeving ook rommelmarkten.
 
Re: Vlooienmarkten omg. Praag?

Ik ben er nog nooit eentje tegengekomen, terwijl ik er ook wel van houd (mijn persoonlijke frustratie: waarom wordt Koninginnedag - vrijmarkt in alle plaatsen tegelijk gehouden? Zonde! Spreid het uit over het hele jaar!).
Geintje: als een Tsjech iets het huis uit doet, moet het wel écht rommel zijn, anders knapt 'ie het wel zelf op of weet hij al iemand die 't wil hebben. En verder heb je genoeg markten met al dan niet namaak-nieuwe spullen.
Wat je wel zou kunnen doen, is in de Annonce kijken (een blaadje zoals ViaVia), dat lijkt me de juiste plek om dit soort markten aan te kondigen? Iemand nog een idee?
 
Re: Vlooienmarkten omg. Praag?

Er zijn in denk ik in iedere stad wel second hand winkels waar men dus tweedehands spullen verkoopt ook zijn er winkels waar men tweedehands kleren te koop aanbied waar je lekker kunt snuffelen naar datgene dat niet met duizenden tegelijk gemaakt wordt.
 
Re: Vlooienmarkten omg. Praag?

In Praha- Libus Heb je zo een vlooien markt. Je kan er Zo als nieuwe spullen krijgen als 2e hands.
smile.gif
 

baret

† In Memoriam
Re: Vlooienmarkten omg. Praag?

Bustehrad, eens per twee weken op de vrijdag en de zaterdagmorgen, ook heel veel goede dingen te vinden. Er staan naast echte handelaren ook heel veel particulieren. Begint heel vroeg in de morgen. (sommige zijn er al om 6 uur) Bustehrad ligt net boven Praag iets verder dan het vliegveld richting Slany. Afslag Lidice (ook de moeite waard om even te bekijken), daarna rechts. Een groot voormalig boerenerf. Men heft er entree en kijk uit dat je de auto niet langs de weg zet maar op een parkeerterrein. (parkeerverbod)
 

Freddy2005

† In Memoriam
It was on Zenklova in Liben, just past Na Vlachovce. You are nearly in the market when you get off the tram!
Libensky Ostrov is worth the trip. 5 or 6 bazars, antiques and second hands. It is one stop from Palmovka Metro station. Hard to miss.

Deze notities staan bij mij in mijn infolijst.
 

Leen

† In Memoriam
Ik reed vrijdag richting Kladno vanaf Lidice en dacht daar een verwijzing naar een markt te lezen

Leen
 
klopt 1x in de veertien dagen is daar een grote markt(vlakbij het monument lidice)is een soort antiekmarkt.als je daar in de buurt bent kun je het beste navragen over welke zaterdag het is.de markt begint vroeg en duurt tot een uur of 2
 
In Praag zelf kwamen wij een grote (rommel) markt tegen als je van (metro)station Holesovice met de tram in de tegengestelde richting van Vystaviste gaat. Op enkele tramhaltes van het metrostation kwamen wij deze markt toen tegen en hebben daar een poosje heerlijk rondgekeken.
 
Vlooienmarkten

Hallo allemaal

In Engeland bezochten we regelmatig carboot sales(vlooienmarkten) bestaat zoiets in tsjechië ook
icon12.gif
en hoe heet dat
icon12.gif


Groetjes Marleen en Nadine
 

pepo

† In Memoriam
car boot sales zijn de kofferbak markten. Zoiets heb ik nog nooit in Tsjechie gezien, nooit iets hierover gehoord.
Gewone vlooienmarkt is in het Tsjechisch: Bleší trh.
Letterlijk betekent dat vlooienmarkt.
 

pepo

† In Memoriam
Inderdaad, ruilbeurzen voor de verzamelaars, CD/platenbeurzen, onderdelen verkoop ..
 
In Karlovy Vary is iedere zondagmorgen een grote markt bij het voetbalstadion. Vanaf de hoofdweg over de brug naar het centrum en dan onmiddellijk rechts. Na ca 1 km. over de spoorlijn en daarna links.
Van alles te koop. Kleding, schoenen, tasjes, etc., maar ook 2e hands spullen als gereedschap, autobanden, uitlaten, karretjes, fietsen, etc..
Maar: Pas zoals overal goed op je portemonnaie!! Zakkenrollers zijn er ook.
 
markten

In Jicin is elke zaterdag een maartk heel leuk echte aanrader, die is maar tot 12.00 en dan gaan de winkels ook dicht.

Wij zijn op zoek naar andere markten in het reuzegebergte, dat valt nog niet mee.
In Tsjechie zelfs en Tsjechie.nl konden ons niet helpen, weet iemand anders meer?
 

Marcel

Moderator
op zich zijn er echt weinig vaste-tijdstip/dagen markten in de kleinere steden en dorpjes.
soms duikt er in ene spontaan een bestelbus vol met diverse spulletjes op bij een pleintje of bij andere winkels.
 
Van horen zeggen:

In Valy bij Pardubice een enorme markt, iedere zondag, echt heel erg groot, en ook met bijzondere produkten. Dus niet alleen vietnamezen met kleding. Alleen op zondag, tot 12 uur.

In Radhost ook iedere zondag een enorm grote markt.

Wij waren het afgelopen jaar niet in staat een van beiden te bezoeken, maar het schijnt nogal de moeite waard te zijn.
 
ik persoonlijk vind die markten, waar ook Tsjechen met hun tuinoogst zitten het leukst en zeker die met die kleine rode en gele pruimen.
 
De mooiste snuisterijen vind je door te snuisteren... Ik weet niet wat u zoekt, maar dwaal, dool.
Er wordt gezegd dat wie zoekt vinden zal, ik zeg u: wie niet zoekt vindt meer! De mooiste dingen zijn die waar je plompweg tegen aan loopt, niet in het voorgekauwde, maar ergens op zo'n willekeurige toevalsplek die we dan later vergezocht noemen.
Ik denk dat je heel wat moois zult kunnen opsnuisteren!
 
Voor snuisteren kun je ook binnen gaan bij de volgende uithangborden:
Bazar, Second Hand, Antik, Starožitnictví
 
Bovenaan