Restauratie oldtimers

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik zoek voor een kennis een bedrijf in Tsjechie dat oldtimers restaureert, niet alleen de carosserie maar ook het technische gedeelte. Moet wel van zeer goede kwaliteit zijn, want er worden zeer hoge eisen gesteld door de opdrachtgevers. Kent iemand hier op het forum ergens in Tsjechie een dergelijk bedrijf, het liefst een beetje in de buurt van Praag?
 
Ecorra in Koprivnice staat uiteraard vooral bekend om hun werk aan Tatra's, maar verricht ook restauratiewerk voor o.a. het Audi Museum. Die lijken me toch ook wel hoge eisen te stellen...... Niet direkt dicht bij Praag, maar als je met je restauratie-object toch al zo ver rijdt, kunnen die paar kilometers er ook nog wel bij. Zie http://www.ecorra.com/ voor meer details. Op bijgaand plaatje is men bezig met de frame-off restauratie van een Mercedes Adenauer.
 

Bijlagen

  • Ecorra frameoff rest MercAdenauer.jpg
    Ecorra frameoff rest MercAdenauer.jpg
    72,4 KB · Bekeken: 7
Alvast bedankt voor de reacties en de links, ziet er veelbelovend uit.
Het is de bedoeling om er meerdere auto's te laten restaureren, met andere woorden, men wil een contract afsluiten met de betreffende firma.
Ik zal deze informatie alvast aa hen doorgeven.
 
Hallo Kyla,
Als we naar ons huis in Chotevice rijden komen we altijd door Nova Paka en daar zit langs de normale, doorgaande wegnr 16 een automuseum van allerlei oldtimers en andere exclusieve auto's.Ze worden daar ook helemaal gerestaureerd, zo vertelde men mij een keer.Ook voor de export naar o.a.Amerika.Helaas ken ik de naam van dit bedrijf niet,maar het kan niet missen als je door Nova Paka rijdt.
Succes verder!

Gerrit ;)
 

Freddy2005

† In Memoriam
De foto van de Peugeot dealer, Autogalerie V.I.T.V.A.R., behoort inderdaad bij het muzeum, zie deze vitvar.peugeot.cz/muzeum

provozovna.jpg
 
Bedankt Baan en Freddy 2005 ! Altijd fijn om te zien dat anderen direct tot acties overgaan en blijkbaar meer kunnen vinden dan ik...:oeps: :snik:

Gerrit ;)
 

Tabe

† In Memoriam
Nova Paka

Ik zag dat mijn naam wordt genoemd in dit item. Helaas, ik ken wel iemand die doet aan het restaureren van auto's en motoren, maar dan niet beroepshalve. Dus geen bedrijf.

Overigens ken ik dat bedrijf in NOVA PAKA ook; altans ik ben er een keer geweest. Staan verschillende gerestaureerde objecten, voornamelijk Amerikanen van vlak na de oorlog (1948 -1960) Was niet weg van het aanbod daar. Bijvoorbeeld geen TATRA te zien. Viel al met al wat tegen.
 
Inderdaad, in een automuseum in Tsjechie verwacht je minstens één Tatra, het liefst nog wat meer!!!

Ik heb alle websites bekeken die jullie hebben gemeld en heb er een aantal geselecteerd en doorgestuurd. Allemaal hartelijk bedankt.

Misschien ga ik er wel een paar bezoeken als ik komende week tijd over heb, ik ben tenslotte toch in Praag.
 
Tatra

Kyla schreef:
Inderdaad, in een automuseum in Tsjechie verwacht je minstens één Tatra, het liefst nog wat meer!!!
De TATRA is al onderweg hoor ik heb hem al op de foto gezet voor jullie met name voor TABE en TATRAFAN.

Zie fotogalerij.
 
Even terzijde: ik heb me ooit rotgezocht naar een Tatra 603-model. Uiteindelijk in een buitenwijk van Plzen een bestelling geplaatst. Kom ik een half jaar later terug voor de bestelling: bleek het een in Nederland gemaakt model!

Maar goed, dit off-topic...
 
Ik heb ook gezocht voor leuke TATRA foto`s .
Ik heb er één kunnen maken van een TATRA 33 cc.

Zie mijn album.
 

Tabe

† In Memoriam
HCCM Mohelnice.

Ik weet niet of onderstaande website bij oldtimer-liefhebbers van dit forum bekend is???

Veel mooie foto's en verder een aanbod van te koop staande oldtimer- motorfietsen en -auto's en onderdelen etc.
Ook links naar andere sites over oldtimers etc.

http://www.eurooldtimers.com/
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Vandaag (en morgen) is er in Dvůr Kralové een race met oude moteren en zijspan. Onze gasten zijn hier toevallig terechtgekomen vandaag en hebben genoten van al het motorgeronk. Hier de website van het hele gebeuren. http://www.old-racing.cz/
 
Bovenaan