Raften in Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste mensen,

Ik ga in Juli op vakantie naar Tsjechie , Midden-Zuid bohemen, vlak bij Pelhrimov.
Dit jaar wou ik graag Raften op een snel stromende rivier. Ik heb ontzettend veel gegoogled, maar kon nergens op uit. Heeft iemand misschien een tip?
Het moet wel maar 1 a 2 uur rijden zijn, niet meer dan dat.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Groetjes Nathalie
 

kuurgast

Donateur
puj7.png
puj6.png
raft2.png


In Turnov is het mogelijk om kano's te huren.
Bij kontakty staat Sjíždění jizery a půjčovna lodí daaronder is het e-mail adres voor varen en bootverhuur
op de Jizera.De instructeurs spreken ook Engels en Duits.


In Železný Brod is nog een outdoor centrum met bootverhuur.
 

kuurgast

Donateur
Het watersport-seizoen is begonnen in Tsjechië.
Door de grote hoeveelheden sneeuw die smelten is het raften echt voor gevorderden op de gezwollen rivieren. De status van de rivieren kan je zien op raft.cz met DE en EN versie.Nieuw zijn de kaarten met werkelijke bevaarbaarheid van de rivieren in Tsjechië en Slowakije -klik op de kaartjes- rood is onbevaarbaar en geel is beperkt.

cechy3_m.gif
 
Hallo wij gaan in juli naar Tsjechië en nu wil mijn zoon echt gaan raften. 3 jaar geleden hebben we ook geraft alleen... Dat was niet echt raften want het water stroomde niet zo heel snel/hard. Wij gaan rond trekken dus we zijn niet plaats gebonden. Hebben jullie een tip voor mij? Ik zie overal wel geweldige foto's maar 3 jaar geleden zijn we ook opzoek geweest naar dat ruige raften maar dat werd uit eindelijk alleen maar een beetje dobberen op een snelstromend riviertje. Waar kunnen we het beste heen??
 
Raften in juli in Tsjechië is niet de beste tijd van het jaar, tenzij er veel regen is gevallen. Als in het voorjaar het smeltwater naar beneden komt is het het meest spectaculair. In het Reuzengebergte wordt veel geraft, oa de Jizera is populair, je kunt op diverse plaatsen boten huren.
 
kuurgast schreef:
Door de grote hoeveelheden sneeuw die smelten is het raften echt voor gevorderden op de gezwollen rivieren.
Nog even een waarschuwing, zeker voor gevorderden! Afgelopen weekend verdronk in de Kamenice vlakbij ons, nabij burchtruïne Navarov, een jongeman toen de kano waarin hij met nog drie vrienden zat om was geslagen. Een snelle reddingsoperatie met een helikopter mocht helaas niet slagen vanwege het beboste gebied.
Bron
 
Ik ken die bocht in de rivier met in het midden de pijler van de oude brug.
Zeker met veel water kan het er best gevaarlijk zijn.

(Tip , als er sneeuw ligt kun je beter een andere weg kiezen)
 
Bovenaan