Poolse snelweg al klaar?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

:snik: :oeps: :lmfao: wie weet of de snelweg in polen al klaar is (of althans in juli) dan ga ik weer fijn naar tjechie ,maar verleden jaar was deze weg nog opgebroken en dus maar 1 baans een ramp dus ik meen dat het de A4 is,ik ga naar het uiterste oostelijke puntje van cz richting brno
 
hoi
die poolse snelweg is nog niet klaar maar het gaat steeds beter daar
misschien dat in die periode wanner jij gaat dat ze al een stuk verder zijn. maar klaar zullen ze zeker niet zijn we gaan er volgende week weer overheen en dan zal ik je daarna wel laten weten hoe het was.

groetjes
 
Polen?

wow das weel een heel erg leuk stukkie om!!! :ahum:

Pilzen lijkt me iets meer in de richting :D

Sla voor Brno nog even linksaf dan kom je in de mooiste stad van Moravie: Olomouc :yess:
 
ik moet ook richting olomouc zijn. we gaan naar lichnov iets voorbij novi jicin, dus we dachten ergens bij prudnik (polen) de grens over te gaan, weten jullie een betere route dan

bedankt lipova ik hoor wel van je
 
Polen?

ja zouk eerder over Praag gaan of over Pilzen. Drseden dan grens over als je over Praag gaat maar die slingerweg vind ik lastig bij Dresden maar de weg van pilzen ken ik nog niet maar iemand van stadhuis in Olomouc die raad aan om over Pilzen te rijden. vanuit NL dus de A3.

Over Pilzen heb je de meeste tijd snelweg, vandaar.
 
Wij gaan naar Jesenik in Moravie. En gaan van nederland uit richting Berlijn en van daaruit naat Cotbuss en dan bij Olszyna de grens over. We gaan dan die A4 op (zit je dan meteen op) en rijden door tot voorbij Wroclaw en daar een keer naar beneden naar Nysa en bij Glucholazy de tsjechiese grens over. Van daar uit is het nog ongev. een 20 km naar Jesenik. We vinden in Duitsland die weg naar Berlijn veel fijner rijden dan de weg naar Dresden omdat het meestal 3 baans is en je hebt zo een veel betere doorstroming van het verkeer. In polen zijn ze nog wel met die A4 bezig maar het gaat steeds beter daar en het begint op te schieten. Veel stukken zijn al goed berijdbaar je hebt natuurlijk ook stukken waar het wegdek slecht is maar het is te doen.

De Tom Tom geeft ons ook deze route.

Groetjes Hetty
 
lipova schreef:
De Tom Tom geeft ons ook deze route.
Vreemd. Richting Berlijn en dan via Polen naar Brno kan nooit de kortste route zijn vanuit Capelle ad IJssel. :confused:
De TomTom geeft bij mij de route naar Brno heel anders (maar wel zoals ik hem altijd al gereden heb, ook toen TomTom nog niet eens bestond), namelijk via Frankfurt am Main, Rozvadov, Pilzen, Praag en tenslotte Brno.

[EDIT]
ik zie het al: Jesenik ligt flink (kilometer of 100?) noordelijker dan Brno. Bestemming Jesenik geeft TomTom inderdaad via de voormalige DDR. Maar aangezien Jesenik relatief dicht bij Brno ligt, vraag ik mij toch af of dat wel de gunstigste route is. Maar goed, TomTom zal het wel beter weten... :D
[/EDIT]
 
Ik hoef dan ook niet naar Brno toe misschien dat het daarom via Polen is. Ik zit in Jesenik tegen de Poolse grens dus vandaar.
 
Vanaf Capelle aan de Ijssel is het over Dresden een stuk korter dan over Plzen. En dat als je eindbestemming Olomouc is, en beide over Praag > Brno. En het rijdt lekker door. Over Hradec ipv Brno is nog een 50km korter, maar veel minder snelweg.

En dan gewoon ff kijken over je over Olomouc gaat over meteen naar Prerov en dan Hranice, Novy Jicin...

:)
 

Marcel

Moderator
het stuk Duits/Poolse grens naar afslag Jelenia Gora is nog groten deels een rammelde betonbaan (aan beide kanten). daarna tot Legnica OK. hier slaan wij af, dus wat er na Legnica gebeurt ..... ??
ik reed er gisterenochtend nog. het gaat stukje bij beetje beter.
 
PuNkEnStEiN schreef:
[EDIT]
ik zie het al: Jesenik ligt flink (kilometer of 100?) noordelijker dan Brno. Bestemming Jesenik geeft TomTom inderdaad via de voormalige DDR. Maar aangezien Jesenik relatief dicht bij Brno ligt, vraag ik mij toch af of dat wel de gunstigste route is. Maar goed, TomTom zal het wel beter weten... :D
[/EDIT]

Wij zitten ook een 120 km boven Brno. Voor Jeseniky moet je nog wel ff om de bergies heen rijden, dus opzich kan je wel goed over Polen rijden.

Alleen minpuntje is, dat men wel drastisch de levensduur van je schokdempers verkort als men over de Poolse wegen rijdt :kwaad:
M'n vader rijdt nog wel eens over Polen, maar die neemt dan ook de "snelweg" niet meer, maar gewoon een lager gelegen provinciale weg, die is wel ok, en tis een stuk korter!

Misschien als de snelweg echt helemaal af is, dat ik t zelf een keer zal rijden, maar voorlopig gewoon lekker over Praha :)
 
Zo we zijn er weer.
We zijn over polen gereist en ik denk dat de eerste +/- 50 km wat slechter is maar de rest is goed te rijden alleen dat je wel maar twee baans weg hebt. Maar het gaat de goeie kant op dus ooit komt het klaar in polen en dan kun je lekker doorrijden daar.


groetjes lipova (hetty)
 
Bovenaan