Planetarium in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Opgericht in 1960 is het planetarium van Praag de grootste van Tsjechië en één van de grootste ter wereld.
Er zijn vaste exposities, shows, interactieve gedeelten en veel meer.

plan_640.jpg


Voor meer info: Planetarium Praag
 
Hee wat mooi! Ik kende dit nog helemaal niet.
Het ligt op het Vystaviste (tentoonstellings)terrein bij station Holesovice. Volgende keer ga ik kijken; bedankt!
 
He Erika, dit wist ik ook niet.
De volgen keer als ik in Praag ben ga ik ook zeker kijken. Vreemd dat ik dit in geen van de informatieboekjes over wat er in Praag te beleven of te zien valt iets gevonden heb. Ik heb even op hun side gekeken waar ze zitten, maar dat is niet echt in de stad volgens mij. Kan het zijn dat ik het koepeltje vanaf de Mala Strana met mijn verrekijker gezien kan hebben?
 
Had het gebouwtje al diverse keren gezien maar er nog nooit bij stilgestaan dat dit een planetarium was. Gaan dus inderdaad ook een keer een kijkje nemen.
Overigens is er op het tentoonstellingsterrein nog meer te zien en te doen (o.a. waterorgel / kermis / mooie Jugendstil) dus de moeite ook om andere redenen waard.
 
Zo zie je maar weer!
smile.gif
Ik moet zeggen dat ik er ook sinds kort pas vanaf weet. Het zal wel even duren voordat ik weer in Praag ben, maar ik ben er erg benieuwd naar en ga er zeker eens heen.
 
Bovenaan