Particulier huren

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Wij huren al enkele jaren enkel particulier vakantiewoningen in Duitsland en Oostenrijk. Nu willen we dit jaar naar Tsjechie en vragen ons af hoe het zit met particuliere verhuur.

Wie heeft er ervaring met het direct boeken bij een particulier in Tsjechie en hoe gaat dat?
 
Welkom op het forum! :zwaai:

Je zou, om te beginnen, eens kunnen kijken in deze rubriek (Accommodaties dus) in de regio-rubrieken. Daar bieden een heleboel particulieren hun huizen aan en daar zit gegarandeerd veel moois bij!
Bekijk de websites van de aanbieders en wie weet zit er wat voor je bij. Het reserveren of info vragen wijst meestal zichzelf.
Succes! :)
 
Ik heb inderdaad al door de accomodaties gebladerd en ik heb zelfs al een aantal private messages gehad van mensen.

Ik vroeg me alleen af of er mensen ervaring hadden in het huren van een particulier huisje bij bijv. Tsjechen zelf.
 
OK, het gaat je dus specifiek om het huren bij Tsjechen. Ik denk wel dat er meerdere mensen op dit forum zijn die daar ervaring mee hebben.
 
Het gaat me er niet om dat ik op zoek ben naar een huisje, maar meer naar de ervaringen met hoofdzakelijk Tsjechen zelf ja. Nederlanders en Duitsers kan ik zelf wat beter inschatten :)
 
wij zijn een aantal jaren in hetzelfde huisje geweest, eerst via een organisatie en daarna rechtstreeks bij de eigenaar.
nadeel was dat we altijd met boeken moesten wachten tot april omdat verhuur via de organisatie voor ging, voordeel was dat het soepeler was met aankomst en vertrek datum/tijd en het scheelde bijna de helft van de prijs voor ons terwijl de eigenaar er ook nog meer aan over hield.
 
Het gaat me er niet om dat ik op zoek ben naar een huisje, maar meer naar de ervaringen met hoofdzakelijk Tsjechen zelf ja.
Nu volg ik je even niet meer. :confused:
Bedoel je nu dat je gewoon meer wilt weten over "de" Tsjechische mentaliteit en niet over het huren van accommodatie, zoals je eerder aangaf?
 
Nu volg ik je even niet meer. :confused:
Bedoel je nu dat je gewoon meer wilt weten over "de" Tsjechische mentaliteit en niet over het huren van accommodatie, zoals je eerder aangaf?
In relatie met het huren van een accomodatie inderdaad ;)
Hoe zijn de ervaringen met communiceren bijvoorbeeld?

Ik spreek een aardig mondje Duits maar mijn Tsjechisch is op beginnersniveau, ik vraag me af of het goed te doen is om zo een huisje particulier te huren.

In Praag is het me namelijk buiten de toeristische gebieden nogal tegengevallen hoeveel andere talen er gesproken (willen?) worden.
 
Bovenaan